Ga naar inhoud

Netbook/skype


Aanbevolen berichten

ik heb de exe uitgevoerd en die bestanden ingevoegd in de nlite cd. \n\nAls setup draait.... dan moet er geen probleem meer zijn. eh toch wel haha, tis nu helemaal een soepzooi geworden. Ik liep nl tegen dit probleem aan:\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/553362-PC-start-niet-op-na-installatie-windows-XP[/url]\n\nWeet eigenlijk niet meer wat ik allemaal gedaan heb, maar het werkt niet meer en ook de oude recovery werkt niet meer. Ik ga nu proberen met Fdisk (good old Dos) wat met de partities te doen. De setup is wel afgerond maar hij start er niet mee op. Hij vraagt om een boot device als ik nu opstart, kan wel steeds xp installeren maar dat helpt niet. Kortom ik heb een fijne puzzel..... Ben eerst maar eens met de hond gaan lopen want die raakt al geïrriteerd datik heel de tijd achter de pc zit. :p
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Verrassend geëindigd ! Die houden we er in, voor het installeren van XP op zo\'n ding ook even met de hond lopen.\r\n\r\nJammer dat je niet bijhoudt wat je doet in zo\'n geval, ik heb hiervoor meestal wel een kladblokje open, en blijf voor de broodnodige afwisseling (... nou ja....) altijd een beetje noteren wat ik doe. Leert ook wat beter, want je herhaalt.\r\n\r\n\r\nMaar toch goed zo, blij dat het draait.
Link naar reactie
Je hebt wel gelijk dat het slim is om het op te schrijven, maar er is geen orde in mijn handelen, ik flits van het ene naar het andere, al de oude kennis die er is komt vaag naar boven en daar ga ik mee aan de slag, ik surf rond en lees dingen. Tijden het proberen van een tip schiet mij weer iets anders te binnen en dan ga ik al weer verder met iets. Dan weer een vastloper, poosje naar buiten hout kloven voor de kachel, denk denk denk en dan weer iets proberen. Wat belangrijk is in deze, de nlite cd met de drivers van [URL]ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp39501-40000/sp39786.exe[/URL] heb de exe gedraaid en de uitkomst daarvan geintergreerd in die nlite cd, die pakte mijn sata schijf. \n\nMoet trouwens nog het internet aan de praat zien te krijgen, hij heeft mijn draadloze en mijn ethernet kaart wel goed geïnstalleerd maar er gebeurd nog niks. Maar straks moet ik werken dus vandaag wordt het niet zoveel denk ik. \n\nMaar vindt het wel tof dat xp er op zit en dat dan uiteindelijk lukt en tijdens het gedoe kreeg ik een heel vette smile toen ik met mijn dos sticky opstarte en gewoon het win 98 logo in beeld kwam, dat had ik lang niet gezien!:cool:
Link naar reactie
Ja natuurlijk, De stroom in Noorwegen wordt voor zo\'n 80% opgewekt met water las ik laatst, prachtig dat meer regen resulteert in een lagere energie rekening. Stukken beter geregeld dan hier, waar de stroomprijs gekoppeld is aan de prijs van olie, dat steeds zeldzamer wordt, dus duurder. Er was eens een mooi idee om van het Markermeer een waterkrachtcentrale te maken. Met windmolens pomp je water binnen de dijk en dat water voer je weer af door turbines. Plan Lievense heette dat. Waarom dat nooit is gedaan weet ik niet, maar ik kan er wel naar raden; heeft vast iets te maken met een grote hongerige schelp.:mrgreen:
Link naar reactie
Even een update, eindelijk draait xp op het netbook, het draaide wel maar niet goed, alles er weer afgehaald en de partitie verkleint naar 60 gb, dat werkt. Sp 1,2 en 3 er op, alle updates binnen. Hij ziet alleen mijn fast ethernet kaart niet, maar dat is geen probleem tot nu toe. Draadloos werkt en internet dus ook. Maarrrrrrrrrrr waar het allemaal om begonnen was dat skype het niet deed, nou die doet het nog steeds niet. Uw computer is te traag om een goed gesprek te voeren....... Alle niet nodige services gestopt, maar maakt allemaal niks uit, hoge prioriteit gegeven, geen verschil, zonder webcam, geen verschil, schiet mij maar lek. Hij is nu wel sneller met surfen etc, dat is het voordeel, maar skype zou wel handig zijn. Ik lees ergens dan je zelfs met een 1 ghz processor zou kunnen skypen, nou mijn netbook niet. En aan de snelheid van het internet ligt het echt niet, mijn andere pc draait prima skype, heb een 10mb abbo en meestal is het rond de 7, zit dicht bij de centrale. Als er nog iemand is met een tip, ik hou me aanbevolen :-)
Link naar reactie
:o Dat verbaast mij echt.\n\nWat ik al zo raar vind (naast de blijkbaar verkeerde berichten dat downgraden naar XP de oplossing zou zijn) is dat het uitschakelen van de webcam ook geen verbetering geeft, terwijl je dan de bulk van de datastroom kwijt bent. Maar daar verbaasde ik mij al over toen je het met W7 ook zo probeerde.
Link naar reactie
Omdat programma\'s tegenwoordig steeds \"intelligenter\" worden blijft ook Skype niet achter.\nKan het zijn dat je op je netbook een Nederlandse Windows XP hebt staan, het kan dan maar zo zijn dat Skype \"denkt\" dat je achter een proxy zit.\n\nHeb je eventueel een Noorse of internationale Windows XP om op de computer te zetten.
Link naar reactie
@Erik, bizar toch? Wel weer veel oude kennis opgehaald en lekker gepuzzeld om dat ding draaiende te krijgen.\nStroke, ik had de noorse win7 versie, daar werkte het niet op. Heb nu idd de nl versie van xp er op zitten, heb wel een noorse versie, maar dat betekend ws een herinstallatie? \nDie linux optie ga ik nog proberen, wordt niet meer vandaag, maar laat het weten hier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...