Ga naar inhoud

Netbook/skype


Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik weet het ff niet meer. \nNetbook, hp mini 210-1021eo, extra geheugen in gedaan, nu dus 2 gb. Windows 7 starter. \nHet probleem is skype, deze meldt dat de pc te traag is om een gesprek te kunnen voeren. Lijkt veel voor te komen als ik het zo lees op internet. Heb veel geprobeerd maar het lukt me niet. \nVerbindings probleem is het niet, kan goed surfen etc met de netbook. Op mijn normale pc kan ik normaal skypen. \nSchone installatie van netbook, geen resultaat,\ndraadloos/bedraad geen resultaat\nSkype er af, register ruimen, via %appdata% de map skype verwijderd, nieuwe installatie, werkt niet. Oude versies van skype geprobeerd, werkt niet. Met en zonder virusscanner, brandmuur, werkt niet. \nTip op internet om je ipv offline, online aan te melden, geen verschil.\nAlle drivers en windows geupdate. \nDraai verder niks op de netbook, heb ook geprobeerd wat services te killen, helpt ook allemaal niet. Iemand nog een idee voor ik dat ding ga downgraden naar windows 3.11? :p
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Systeemvereisten voor skype las ik daar: [url]http://www.skype.com/intl/nl/get-skype/on-your-computer/windows/[/url]\n\n [QUOTE] Pc met Windows® XP, Vista of 7 (zowel 32- als 64-bits besturingssysteem mogelijk).\n Internetverbinding – breedband is het best (geen GPRS-ondersteuning voor spraakgesprekken).\n Speakers en microfoon – ingebouwd of los.\n Voor spraakgesprekken raden we een breedbandverbinding van 100 kbps/100 kbps aan.\n Voor groepsvideobellen heeft elke gespreksdeelnemer Skype 5.0 of hoger voor Windows of Mac plus een webcam nodig. Bovendien moet minstens één persoon een abonnement voor groepsvideobellen hebben. Voor de beste kwaliteit raden we u aan gebruik te maken van een snelle breedbandverbinding van 4 Mbps/512 kbps en een computer met een Core 2 Duo 1,8 GHz-processor. U hebt minimaal een snelle breedbandverbinding nodig van 512 kbps/128 kbps en een computer met een 1 GHz-processor. [/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie
Het hangt voor een groot deel af van je abonnement voor de internet verbinding en de afstand van jou huis tot de regio centrale.\nVoorbeeld, ik woon op een afstand van meer dan 7 Km van de regio centrale en betaal voor een 8 tot 16 Mb internet verbinding, wij draaien met 3 PC 3 telefoons en een tablet op één Modem/router dit betekend dat ten eerste de netto verbinding i.v.b met de afstand tot de regio centrale we nooit meer dan 7 Mb halen als je dit ook nog onder verdeelt over de 7 aangesloten apparaten dan blijft er niet veel ruimte over.\nOverigens werk(t)en de Eeebooks van een jaar of 4 oud prima met Skype, ons nieuwste aanwinst een Acer netbook met 4 Mb geheugen en 500 Gb HD heeft ook geen problemen met skype en ook onze Qware 7\" Tablet werkt perfect maar dat is dus Android én er zit zowel op het Netbook als op de Tablet geen 3G wat volgens mij ook zou kunnen bijdragen aan het niet werken van Skype.
Link naar reactie
Ik woon op 1 km van de centrale, de verbinding is echt prima, woon alleen en er draait maar 1 pc naast mijn netbook. Ik had het zelfde probleem met het netbook toen ik vorige maand in NL was. Dus denk echt wel dat het aan het netbook ligt. Ik heb ook een post gedaan op de hp site, die zeggen dat de vereisten voor skype een 1.8 processor moet zijn en dat het daar aan ligt. Ik ga nog eens verder op onderzoek uit.
Link naar reactie
Wat ik even niet lees is of skype wel start ? Of kom je niet door die foutmelding heen ?\n\nAls het wel start, zoek in taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) dan naar Skype, en met een rechtsklik probeer je een hogere prioriteit. Moet wel elke keer gebeuren, Windows onthoudt dat niet.\n\nAls het ook als gesprek (dus zonder camera) niet lukt klopt dat toch niet.
Link naar reactie
Hoi Erik, ja skype start wel, kan ook wel bellen maar dan is het belabberd, de streepjes van de gespreks kwaliteit behoren groen te zijn, maar zijn meestal orjanje en soms rood. Heb je tip geprobeerd, maar helaas ook dat helpt niet. \n\nDie gene op het hp forum schrijft dat de processor min. 1.8 moet zijn, maar op de skype site staat, min vereisten 1 ghz processor, je zou toch vewachten dat een 1.6 het dan wel moet trekken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
inmiddels is de cd speler er en die werkt ook wel, maar bij het booten met cd krijg ik een blauw scherm met de mededeling dat windows is afgesloten om schade te voorkomen, dan een heel verhaal wat je allemaal kan doen en dan de stop code, die luidt:\nstop: 0x0000007b (0x f78d2524, 0xc0000034, 0x0000000, 0x0000000)\n\nik heb een ultimate boot cd gemaakt en daar kan ik wel mee starten maar niet de xp setup uitvoeren, kom wel in het scherm, kan de code en zo invullen maar dan doet die verder niks. \n\nHeb ff geen idee nu hoe ik wel xp op het netbook krijg, of kan ik hier beter een nieuw draadje voor openen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...