Ga naar inhoud

Twitter doet het niet


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit duidt inderdaad op een DNS-probleem. Aangezien de andere computer ook last heeft, vermoed ik een DSN-probleem bij de provider.\n\nOm de computer zelf echt uit te sluiten, kun je de lokale kopie van het DNS op je computer verwijderen. Open hiervoor het opdrachtprompt als administrator (toets [I]cmd[/I] in het zoekvak van het startmenu en druk ctrl+shift+enter). Geef in het opdrachtprompt het commando [I]ipconfig /flushdns[/I] gevolgd door enter.\n\nAls dat niet helpt zou ik overgaan tot een herstart van zowel router als modem. Trek beide apparaten uit het stopcontact. Steek een paar minuten later eerst het modem weer in en als die is \"uitgeknippert\" daarna ook de router.
Link naar reactie
Na het zien van de printscreen valt mij iets op, namelijk het volgende jij geeft als DNS 199.59.148.19 dat terwijl als ik naar twitter.com ping ik een ander DNS krijg namelijk twitter.com 199.59.148.82\r\n\r\nHierbij een plaatje: waarop je kunt zien dat de ping naar 199.59.148.19 niet goed gaat, en naar 199.59.148.82 wel, dus typ in de url balk eens dit DNS 199.59.148.82 in en doe enter dan werkt het wel.
Link naar reactie
Ik krijg ook bij 19 als laatste cijfer geen antwoord, alleen 10 of 82 tot nu toe.\n\n\nJe kan ook een opdracht \'tracert\' doen naar dat IP (of allen die je hier vermeld zag) en zien of er eentje tot de server daar komt, en dan pas geweigerd wordt, of dat deze niet eens je systeem verlaat. Je krijgt namelijk een lijst te zien van servers die het signaal passeert, en dat is [I]op z\'n minst[/I] de server van je provider natuurlijk.\n\nDus:\n[CODE]tracert 199.59.148.10[/CODE]\nof met 199.59.148.82,een IP wat ook van twitter blijkt te zijn.\n\n(in een opdrachtprompt haalt \'[I]pijltje omhoog[/I]\' de vorige opdracht terug achter de prompt zolang die niet gesloten is geweest)
Link naar reactie
Even een traceroute gedaan op network-tools.com en vond de volgende dns adressen voor Twitter \ntwitter.com A 199.59.148.10 \ntwitter.com A 199.59.148.82 \ntwitter.com A 199.59.149.198 \ntwitter.com A 199.59.149.230 \ntwitter.com A 199.59.150.7 \ntwitter.com A 199.59.150.39 \ntwitter.com A 199.16.156.6 \ntwitter.com A 199.16.156.70
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;616914]Dit duidt inderdaad op een DNS-probleem. Aangezien de andere computer ook last heeft, vermoed ik een DSN-probleem bij de provider.\r\n\r\nOm de computer zelf echt uit te sluiten, kun je de lokale kopie van het DNS op je computer verwijderen. Open hiervoor het opdrachtprompt als administrator (toets [I]cmd[/I] in het zoekvak van het startmenu en druk ctrl+shift+enter). Geef in het opdrachtprompt het commando [I]ipconfig /flushdns[/I] gevolgd door enter.\r\n\r\nAls dat niet helpt zou ik overgaan tot een herstart van zowel router als modem. Trek beide apparaten uit het stopcontact. Steek een paar minuten later eerst het modem weer in en als die is \"uitgeknippert\" daarna ook de router.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb die DNS-flush-opdracht gegeven. Antwoord:\r\n[I]De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.[/I]\r\nMaar dit heeft er niet voor gezorgd dat de Twitter-link het doet.\r\nZal ik ook de provider SpeedXS benaderen?\r\nMijn man is nog steeds mordicus tegen dat ik de E-Tech modem/router ga resetten.\r\nIk wil geen ruzie in de tent om Twitter.
Link naar reactie
Ik heb nog even nagedacht over mijn vorige bericht, maar dat je niet via de url maar wel via het ip verbinding krijgt duidt [I]juist[/I] op een DNS probleem. De DNS vertaalt namelijk url naar ip. Als je van beide geen antwoordt krijgt is \'t wat anders. Mijn volledige vorige post is dus nog steeds relevant. Dus dat zou ik zeker even proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;616940]Zal ik ook de provider SpeedXS benaderen?[/QUOTE]\nDat zou ik inderdaad eens doen.\n\nMocht dat niks opleveren, dan is de oplossing van EDJ ook een goede. Maar dan moet er dus weer in de router instellingen worden gewijzigd. Kan me voorstellen dat je daar ook geen toestemming voor krijgt ;)\n\nDe laatste oplossing is een instelling in je eigen computer maken:\nBlader naar C:\\Windows\\System32\\drivers\\etc en kopieer het bestandje [I]hosts[/I] naar het bureaublad of iets dergelijks. Open het daarna met kladblok en voeg onderaan de volgende regels toe:\n[CODE]199.59.148.10 twitter.com\n199.59.148.10 www.twitter.com[/CODE]\nSla de wijzigingen op, en kopieer het bestand terug naar C:\\Windows\\System32\\drivers\\etc\n\nHiermee sla je de DNS over, door je computer direct het genoemde IP te laten gebruiken. Zo lang twitter z\'n ip niet wijzigt, blijft dat werken.
Link naar reactie
[QUOTE=EDJ;616938]ik zou de primaire DNS aanpassen naar die van google 8.8.8.8 en de secundaire van je eigen internet provider gebruiken.\r\nAls je deze instelling in je router aanpast dan zou alles weer moeten werken.[/QUOTE]\r\n\r\nJEE !!! TWITTER DOET HET !!!! Wat een tip! Geweldig! Ik heb er geen woorden voor.\r\n\r\n[IMG]http://i49.tinypic.com/21ewb5l.jpg[/IMG]\r\n\r\nZoals je ziet heb ik inderdaad 8.8.8.8 ingevuld en gelijk was het probleem voorbij.\r\nIk ben helemaal sprakeloos.\r\nIk wil iedereen van harte bedanken die zo lang met mijn probleem bezig is geweest. Het forum van ComputerIdee is helemaal top!!!\r\n\r\n:p
Link naar reactie
Dus er was geen naamomzetting voor alleen twitter.com.\n\nDNS servers zitten op veel plaatsen, en dat begint bij de cache op je eigen computer\nMisschien zit een tweede cache in je router, dus als je PC cache het IP niet weet, wordt de tweede gevraagd, de router. Weet ook die het niet, dan wordt extern een dns server gevraagd, enzovoort.\nDit werkt dus zo als de boel op \'[I]Automatisch een DNS server laten toewijzen[/I]\' staat.\n\nFlushdns werkte niet, maar dat leegt dus alleen de dns-cache van het TCP/IP protocol op je PC.\n\nDe tweede stap, de router cache (áls die een cache bevat), krijg je alleen leeg door deze van de stroom te halen en even later weer in te pluggen. ( Zie #7, en nogmaals, dat is [I]geen[/I] reset, dat is een normale opstartprocedure zonder verlies van settings. Wat moet je man doorstaan als er een stop bij jullie springt.... ^o) ). \n\nDe volgende stap (als de lokale caches het IP niet weten) is dan de externe server, misschien de naamserver van je provider (of eentje die in je router staat ingevuld om te gebruiken)\nAls die dns server van de provider corrupt lijkt, kan je alleen je provider vragen om hun server te checken, maar als jouw buren met dezelfde provider wel op twitter kunnen komen zal die waarschijnlijk niet op dat verzoek ingaan, want dan blijkt het probleem meer lokaal te zitten (PC, router).\n\n\nTip:\nvoor als je verder wilt zoeken (al haken de meesten af als twitter weer tweet :p )\n\nin een prompt kan je [B]nslookup[/B] starten, je krijgt dan onderaan een nieuwe prompt van het programma, en daar kan je [B]?[/B] typen om de opties te zien.\nAls jij weet welke dns servers door je provider gebruikt worden, dan kan je aan die prompt typen:\n\n[CODE]twitter.com naam_of_ip_van_dns_server_die_je_wilt_gebruiken[/CODE]\n\nen daar gebruik je dan die dns server van je provider (! dit geldt alleen eventjes voor die ene opdracht dus).\n\n(zeer waarschijnlijk:\n[url=http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_dns.php]athena.speedxs.net 83.98.255.11\nfedora.speedxs.net 83.98.255.20[/url] )\n\n* Krijg je geen naamomzetting naar IP, dan heb je een \'bewijs\' dat die server een probleem heeft, en kan je in principe je provider benaderen.\n* Krijg je wel naamomzetting dan lijkt mij nog steeds een herstart van modem/router de meest voor de hand liggende volgende stap.\n\n[QUOTE=foureyes;616907]....ik ga weer met mijn man overleggen. Die is namelijk als de dood dat de internetverbinding wegvalt.[/QUOTE]\n:rolleyes: Alsof wij dat niet weten ? ;) \n\nEn fluitse.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Graag gedaan.\r\n\r\n(Hmm, een printscreen.... Als je linksboven in je browser in het menu \'[I]Bestand[/I]\' kiest voor \'[I]Pagina opslaan als[/I]...\', dan lees je het hele verhaal zo terug, en kan je ook kopiëren e.d... Zo\'n pagina heeft een html bestand + een map onder dezelfde naam)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...