Ga naar inhoud

Twitter doet het niet


Aanbevolen berichten

Windows 7 64-bit, browser Google Chrome\r\n\r\nSinds een tijdje werkt Twitter niet meer. Als ik op mijn eigen Twitter-link klik, krijg ik de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden. Bij mijn man die Firefox gebruikt doet Twitter het wel. Dus heb ik Mozilla Firefox gedownload, maar nada. Hetzelfde geldt voor de Internet Explorer. Alles wat met Twitter te maken heeft, mijn eigen Twitter-pagina of die van anderen, er valt niks te zien. \r\nOmdat mijn pc erg traag was, wilde ik een Acronis True Image terugzetten, want een paar weken geleden deed Twitter het nog wel. Helaas ging dat helemaal mis, maar dat is een ander verhaal, waardoor ik genoodzaakt werd terug te gaan naar de fabrieksinstellingen van mijn HP desktop-computer. Ik heb nu dus een verse Windows-installatie. Ik was er heilig van overtuigd dat Twitter het wel weer zou doen, maar nee hoor. Niks. Weer IE geprobeerd en Firefox: tevergeefs. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan niet eens inloggen. Dit krijg ik te zien:\r\n\r\n[IMG]http://i45.tinypic.com/34qmqdf.jpg[/IMG]\r\n\r\nEn dit geldt niet alleen voor mijn eigen Twitter-link maar ook voor b.v. het algemene adres van Twitter. Met andere webadressen heb ik geen probleem. Het is alleen Twitter.\r\n\r\nHet enige wat ik me kan bedenken is dat ik sinds kort de gratis virusscanner Panda heb. Zou die er iets mee te maken kunnen hebben?
Link naar reactie
Panda is verwijderd. Daarvoor in de plaats AVG Free. \r\nTwitter doet het nog steeds niet. Rara.\r\nIk heb mijn man gevraagd of hij op zijn eigen pc de algemene site van Twitter wilde aanklikken en ook zijn eigen Twitter-account (wat hij overigens nooit gebruikt). Niks deed het ????? Pagina kon niet gevonden worden. \r\nNou breekt mijn klomp. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.\r\n1) Ik heb sinds 2 dagen een schone Windows 7-installatie. Heeft niks uitgehaald.\r\n2) Ik heb 3 browsers uitgeprobeerd (Google Chrome, IE en Firefox). Geen resultaat.\r\n3) Ik heb de firewall bekeken en Google Chrome toegevoegd (stond er niet bij), maar dat maakt niks uit.\r\n4) Ik heb Panda antivirus ingeruild voor AVG Free. Heeft ook niet geholpen.\r\n\r\nEr zit dus ergens een blokkade, maar waar?\r\nOf doet Twitter het misschien heleMAAL niet meer? Wat ik me niet kan voorstellen ...\r\nTrouwens, alle andere websites die ik aanklik doen het wel.\r\nWeten jullie het, weet ik het ...
Link naar reactie
Heb je al eens gedaan wat in de foutmelding geadviseerd wordt, namelijk de modem EN router opnieuw opstarten ?\nTerug naar fabrieksinstellingen en nog het probleem hebben lijkt mij voldoende om ook eens buiten de computer te proberen :rolleyes:\n\n* Alle computers uit, router uit, modem uit.\n* Na een minuut de modem opstarten, en wachten tot deze on-line is (zie lampjes, zie manual, dit kan even duren, maar kan ook in een minuut gebeurt zijn)\n* Dan router opstarten, en wachten tot deze stabiel draait (twee minuten max.)\n* Dan de probleem computer als eerste aanzetten en proberen.\n\n\nEr staat overigens ook in de melding dat de server de verbinding geweigerd heeft, dus zeker mogelijk dat je op een \'zwart lijstje\' staat. Geen idee zo snel wat daar aan te doen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
foureyes,\n\nJe hebt alles al uitgesloten in principe, je PC opnieuw geïnstalleerd, de browsers opnieuw geïnstalleerd, dus daar kan het al niet aan liggen.\nJe zult dus buiten de PC moeten zoeken, je hebt internet verbinding (omdat andere pagina\'s het wel doen) wat dus over blijft is wat Erik al zegt, je router en modem uit en na enkele minuten weer aan zetten.\nIk vermoed dat het overigens aan de Modem ligt dus even met een paperclip het modem resetten en netjes de procedure afwachten, mocht je kabel of glasvezel hebben dan heb je een router tussen de kabel/glasvezelmodem en moet je dus met een paperclip die router resetten en weer netjes de procedure afwachten.\nfirmware updates van KPN worden gedaan op het moment dat de router word gereset door de gebruiker.\nMocht dit niet helpen dan zul je contact op moeten nemen met je provider bijv: KPN.
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;616828]\n2) Ik heb 3 browsers uitgeprobeerd (Google Chrome, IE en Firefox). Geen resultaat.[/QUOTE]\nBetekent dat dat alle drie [I]exact[/I] dezelfde melding geven ?\n[QUOTE=stroke33;616839]\nIk vermoed dat het overigens aan de Modem ligt dus even met een paperclip het modem resetten...[/QUOTE]\nALS het aan één van de twee ligt dan vermoed ik juist de router, want alleen die bevat over het algemeen een interface (dus de firmware) waarin specifieke domeinen (en MAC adressen e.d.) geweerd kunnen worden (parental control b.v.).\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Erik, je hebt gelijk maar ik heb zelf hier een router/modem en die heeft ook een interface waarin ik dingen als MAC adressen en poorten e.d. kan aanpassen van KPN, al meerdere malen een gelijkend probleem gehad en dan was na een harde reset (met paperclip) het probleem weer opgelost.\nT.S. kan overigens als KPN de provider is, gewoon bellen met de service desk, deze kan dan vanaf afstand kijken op de router/modem, in hoeverre deze goed of niet goed werkt (zeer vriendelijke personen \"als je zelf ook vriendelijk blijft\").
Link naar reactie
Bij jou modem en router in één dus.\n[QUOTE=stroke33;616856].....de service desk, deze kan dan vanaf afstand kijken op de router/modem, in hoeverre deze goed of niet goed werkt....[/QUOTE]\nNou, hun oordeel zou ik bij het probleem van de TS niet vertrouwen *-) daar zal men niks merken omdat alle andere sites bereikbaar zijn; verbinding is er, en dan is het voor hun denk ik wel genoeg.\n\nSommige routers trouwens hebben in hun interface de mogelijkheid om een ping te versturen, en ik denk dat dat een mogelijkheid is om dat domein van Twitter eens te controleren.\nIk vraag mij namelijk af of die foutmelding echt van de server komt of door Chrome wordt geïnterpreteerd als zodanig. Zoekend naar de melding kwam ik tot nu toe alleen artikelen met Chrome tegen.
Link naar reactie
Het enige wat overblijft, na een terug naar fabriek setting en nieuwe installatie van firewall en browser/s en een router/modem reset zou zijn dat er een verkeerd wachtwoord of naam word opgegeven bij het inloggen van Twitter, hoewel dat eigenlijk in tegenspraak is met wat T.S vermeld, namelijk dat ook [url]https://twitter.com[/url] al die zelfde fout geeft.\r\nWat nog wel zou kunnen is dat T.S. bij het terugzetten van een eventuele back-up óók een virus/mallware terug zet.\r\nEen goed idee zou dan zijn om de PC te scannen met [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]MBam[/URL], [URL=\"http://www.superantispyware.com/download.html\"]SUPERAntiSpyware[/URL] en een [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]online virusscanner[/URL] ik vermeld SUPERAntiSpyware erbij omdat MBam de laatste tijd enkele steekjes laat liggen:(\r\n\r\n\r\nfoureyes, zou jij je Twitter alias hier kunnen plaatsen of in een PB zodat wij het zelf eens kunnen proberen?? Hoewel ik gewoon in alle brouwsers op mijn PC bij Twitter kan komen.
Link naar reactie
Je kan ook in een opdrachtprompt een ping test doen met twee opdrachten, eerst met de domeinnaam, en dan met het IP.\nDit is wat ik krijg, in mijn browser kan ik de site ook bereiken:\n\n==================================================\n\nC:\\> [B]ping twitter.com[/B]\n\nPingen naar twitter.com [199.59.148.10] met 32 byte gegevens:\n\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=170 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=173 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=173 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=170 ms TTL=56\n\nPing-statistieken voor 199.59.148.10:\n Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0\n (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:\n Minimum = 170ms, Maximum = 173ms, Gemiddelde = 171ms\n\n\nC:\\>[B]ping 199.59.148.10\n[/B]\nPingen naar 199.59.148.10 met 32 byte gegevens:\n\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=171 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=170 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=172 ms TTL=56\n[B]Antwoord[/B] van 199.59.148.10: bytes=32 tijd=169 ms TTL=56\n\nPing-statistieken voor 199.59.148.10:\n Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0\n (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:\n Minimum = 169ms, Maximum = 172ms, Gemiddelde = 170ms\n\n==================================================\n\n(voor je dat doet moet je (om te zien of ping voor jouw systeem door firewall en router etc. doorgelaten wordt) eerst met een site proberen waarvan je weet dat die antwoord, en tot nu toe is dat b.v. google.com (zojuist nog geprobeerd)\nMicrosoft.com is een tijdje geleden gestopt, computeridee.nl antwoord ook niet meer.)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;616867]...\n\n\nfoureyes, zou jij je Twitter alias hier kunnen plaatsen of in een PB zodat wij het zelf eens kunnen proberen?? Hoewel ik gewoon in alle brouwsers op mijn PC bij Twitter kan komen.[/QUOTE]\n\nIk wil mijn alias best naar je toesturen per PB, maar je geeft aan dat je geen PB\'s wilt ontvangen. Dus hoe nu?\n\nFoureyes
Link naar reactie
We (mijn man en ik) zijn alle antwoorden aan het doornemen. Alvast onze hartelijke dank voor alle moeite. Mijn man is erop tegen dat de router gereset gaat worden voor die stomme Twitter, haha. En zijn wil is wet, haha.\nNog wat informatie. Wij hebben een oude, eenvoudige E-tech modem-router met 4 poorten. Hij is uit het jaar nul, nou ja ... 10 jaar oud is-ie wel. Ik weet niks van interfaces. Jullie hebben het steeds over KPN. Onze provider heet SpeedXS en volgens mij krijgen we ADSL via BBNed. Hoewel ooit in het begin een monteur van KPN bij ons is geweest om de splitter in te bouwen. Daar mocht een monteur van BBNed niet aan komen. Verder hebben we niks met KPN te maken. \nOh ja, ik heb ook nog gepingd. Na de command prompt getikt:\n[I]ping twitter.com[/I]\nHet antwoord was: [I] kan host twitter.com niet vinden. Controleer de naam en probeer opnieuw[/I]. \nIP-nummer weet ik niet.
Link naar reactie
Ik kan gewoon PD ontvangen hoor net even nagekeken.\r\n\r\n[quote]Mijn man is erop tegen dat de router gereset gaat worden voor die stomme Twitter, haha. En zijn wil is wet, haha.[/quote]:confused:\r\n\r\nIk denk dat je man er meer van weet,:shock: hoewel ik niet wil stoken in een goed huwelijk;)\r\n\r\nJe kunt in een router ook websites blokkeren:idea:
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;616894]....Mijn man is erop tegen dat de router gereset gaat worden voor die stomme Twitter, haha. En zijn wil is wet, haha.\n\n\nOh ja, ik heb ook nog gepingd. Na de command prompt getikt:\n[I]ping twitter.com[/I]\nHet antwoord was: [I] kan host twitter.com niet vinden. Controleer de naam en probeer opnieuw[/I]. \nIP-nummer weet ik niet.[/QUOTE]\nHet IP van Twitter.com heb ik in mijn bericht #14 in de tweede opdracht[I] juist[/I] voor dat doel vermeld ;) \nAls je de opdracht met twitter.com uitvoert zie dat IP misschien zelf ook in het resultaat bovenaan, daar heb ik het vandaan.\nAls het IP wel antwoordt op de ping dan is er een DNS probleem.\n\nReset van router of modem (waarbij je je instellingen in de router verliest) is in eerste instantie niet nodig, maar [B]herstarten[/B] van beiden, zoals simpel uitgelegd in bericht # 7, is essentieel... \"[I]In princype tegen[/I]\" is hier appels met peren vergelijken[B];[/B] een herstart gebeurt ook als b.v. de stroom een keer uitvalt. De procedure is een standaard handeling die je gewoon moet doen als je zelf een oplossing wilt vinden zonder een professional over de vloer te roepen welke je vaak geld kost. Bij herstart (stekker uittrekken om simpeler te zeggen) gaat geen instelling verloren, dat beloof ik jullie :) en het duurt niet langer dan een minuut of tien.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;616897]Het IP van Twitter.com heb ik in mijn bericht #14 in de tweede opdracht[I] juist[/I] voor dat doel vermeld ;) \r\nAls je de opdracht met twitter.com uitvoert zie dat IP misschien zelf ook in het resultaat \r\n...\r\n...\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nSorry, het duizelt me een beetje. Ik heb het opnieuw gedaan:\r\n\r\n[IMG]http://i50.tinypic.com/20k9kz8.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Erik, ik ga weer met mijn man overleggen. Die is namelijk als de dood dat de internetverbinding wegvalt. Zulke experts zijn we nou ook weer niet om de zaak dan weer aan de praat te krijgen. Hij vindt die Twitter totaal onbelangrijk. Zelf ben ik ook geen verwoed Twitteraar, maar het feit dat-ie het niet doet kan ik niet uitstaan. Soms gebruikte ik het. Bedankt voor je uitleg. Ik heb er een printscreen van gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...