Ga naar inhoud

windows vista pc heeft probs ...


Aanbevolen berichten

beste, ik ga zo dadelijk naar men werk vertrekken maar op eerste zich heb ik nog niet echt iets gezien waarmee mijn probleem is opgelost, daarom heb ik even snel een eigen topic gestart zodat ik na men werk mss toch al wat meer weet ...\r\n\r\n\r\neerst en vooral werkt de dc/dvd speler niet meer volgens behoren hij word wel gevonden door de computer maar als je een dvd insteek krijgt die geen reactie of slaagt de pc gewoon vast \r\n\r\ndaarna heb ik eens af en toe een blauw scherm gekregen en viel de pc zomaar uit\r\ndaarna kreeg ik met het op starten een zwart scherm met f1 resume \r\nen om hetplaatje af te krijgen, start hij nie meer op en als die da toch doet krijgt die een error ... ga jullie nog laten weeten de welke maar moet nu dus gaan werken...\r\n\r\nbedankt al voor jullie tijd
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;615604]De F1 resume kan duiden op een lege bios batterij. Check of de klok nog goed loopt vwb dag , jaar en tijd.\r\nLukt in veilige modus (F8 drukken, voordat Windows start) nog?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nheb ik geprobeerd maar scherm geeft (geen signaal) .... ? heb scherm aangesloten aan laptop en die doet het dus er is iets mis met de pc zelf... toetsenbord brand ook geen lichtjes \r\nwat nu ?
Link naar reactie
Voordat je verder gaat met het proberen te installeren van Windows zou ik toch even de PC subliem schoonmaken met een flesje hogedruklucht,stofzuiger en kwast.\nPas daarbij wel op dat de stroom volledig van de pc is, stekker eruit dus (bij een laptop ook de accu eruit).\nHoud bij het blazen met de druklucht of stofzuigen de fans tegen met een potlood o.i.d. (fan kan gaan werken als dynamo) met alle gevolgen van dien.\nAls je dat hebt gedaan haal dan alles los op de moederbord kabel na en de geluid en lampjes draden(die zitten meestal allemaal bij elkaar) en sluit de stekker weer aan (bij een laptop ook de accu er weer in) controleer of de moederbord fans e.d. het allemaal doen (bij een losse videokaart ook die eventuele fan niet vergeten) als alles nu draait, dan computer weer uit en één voor één de aansluitingen weer maken eerst de harde schijf en de pc aanzetten,werkt het dan weer uit en de CD/DVD aansluiten dan computer weer aan, werkt het dan computer weer uit en de rest van de kabels aansluiten en dan computer weer aan.\nDruk nu op F1 om een recovery te doen van je systeem, als er niets echt stuk is zou de computer weer naar behoren moeten werken.
Link naar reactie
Wat ik al schreef, maak de PC schoon met stofzuiger en kwast (pas op voor de fan\'s even tegenhouden met een potlood o.i.d. i.v.b. met dynamo werking ) Natuurlijk wel alles uitzetten stekker óók.\nAls de PC schoon is en alle stof uit koelribben en ventilatoren is verdwenen, even checken na of alle kabels goed zitten en bij het opstarten kijken of alle fan\'s draaien.\n\nKijk ook of er rond de processor geen bolle elco\'s zitten (dit zou kunnen duiden op een defect moederbord).
Link naar reactie
[QUOTE=dempseydk;616025]hey bedankt voor de tijd is idd een hardware fout geweest, heb nu xubuntun op gezet alles draait perfect, alleen nog maar inbegin No IDE hardisk found, pres f1 to resume ... maar doet het daarna perfect ...\r\n\r\n peace (bah)[/QUOTE]\r\n\r\nIk vermoed omdat je nog steeds F1 moet indrukken bij opstart, maar ik kan het mis hebben, dat je XUBUNTU vanaf je CD/DVD draait en niet vanaf de harde schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...