Ga naar inhoud

Geel scherm na inloggen Vista


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb een acer travelmate laptop met windows vista erop maar sinds vorige week heb ik het probleem dat nadat ik inlog het scherm bijna volledig geel wordt.. je ziet nog de pictogrammenen de startbalk maar alles heeft een gele schijn gekregen zodat het meeste bijna onzichtbaar en onleesbaar is.\n\nNu als ik opstart in veilige modus dan werkt de pc perfect en zie ik alle kleuren.\n\nIk dacht dat het mss een virus was, heb de hd eruit gehaald en op virussen en malware gescant maar was nx te vinden..\nHd er terug in geplaatst ennog een gescant in veilige modus.\n\nOok heb ik geprobeerd een systeemherstel uit te voeren maar helaas stond ingesteld dat er geen automatische herstelpunten anagemaakt moesten worden.\n\nNu is het nog altijd hetzelfde. Zouden jullie weten aan wat dit kan liggen? De videokaart/scherm kapot lijkt me uitgesloten toch?\n\nHebben jullie nog suggesties?\nVista recovery?\n\nAlvast bedankt\n\nmvg Jeroen
Link naar reactie
Ik zie het: Ook niet voor Vista 32 bit. Alleen 32 bit drivers voor XP ne 64 bit drivers voor Vista. Nog nooit gezien bij Acer.\nWat je kunt doen is met bijvoorbeeld Speccy uitzoeken, welke hardware erin zit en dan bij de fabrikant van dat stukje hardware de driver ophalen, voor jou besturing systeem, maar dat wel even puzzelen en zoeken.\n\nHeeft het voorheen wel altijd goed gewerkt?\n\nNiek
Link naar reactie
Volgens mij heb ik de juiste driver gevonden. Gewoon bij officiële website van Acer zelf.\r\n[URL=\"http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_6410.html\"]http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_6410.html[/URL]\r\n\r\nKlik op \"Driver and utilities\" onder \"MS Windows Vista\". \r\nKlik op \"ATI VGA Driver 8.31.100.31\" Sla dit pakket op of open het.\r\n\r\nZodra je de Setup.exe gedaan hebt staat de nieuwste driver van je videokaart er op.\r\nIk heb het pakket gecontroleerd en er zit een driver in voor 32-bit en voor 64-bit. Beide dus :-)\r\n\r\nMogelijk bied het oplossingen. Laat het ons weten. :p
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Heb de drivers van ATI proberen te installeren maar geen effect. \r\n\r\nIk heb zo wat zitten verder gezocht naar de specificaties en ben zo terecht gekomen op de website van intel waarvan ik een driver heb gehaald voor Intel Graphics Media Accelerator 950.\r\nZie: [url]http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=15829&lang=eng&OSVersion=Windows%20Vista%2032*&DownloadType=Drivers[/url]\r\n\r\nNu als ik de installatie run dan flitst het scherm soms weg en verandert het scherm van resolutie. Nu heb ik opgemerkt dat bij een lage resolutie het scherm alle kleuren weergeeft maar naar het einde toe springt het scherm terug naar een hoge resolutie, dan is het beeld terug volledig met een gele schijn.\r\n\r\nWilt dit nu zeggen dat de videokaart niet goed meer werkt?
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;615825]lijkt me eerder een kaduke monitor of graka, die het rood signaal niet (goed) meer weergeeft op de hogere resoluties.[/QUOTE]\nDenk ik ook (maar ik denk aan [I]blauw[/I] wat niet goed is), en ik hou het op de grafische adapter die kapot is.\nProbeer zelf lagere resoluties in te stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...