Ga naar inhoud

Windows XP Installeren op een Externe hdd


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een Thin-Client\r\nHP T5000\r\nen ik probeer om daar windows xp pro op te installeren.\r\n\r\nHet flashgeheugen is natuurlijk veel te klein (64MB)\r\nHoe kan ik xp installeren op die externe hdd ? \r\nHij geeft aan dat het niet kan of geen toegang heeft etc..\r\n\r\nHardeschijf is geformatteerd naar NTFS en heeft een geheugen van 160GB\r\nHet gaat om een WD Scorpio Blue SATA\r\n\r\nHeeft iemand een idee ? \r\n\r\nHeb al BartPE geprobeerd maar daar kom ik niet verder als het kopiëren van de bestanden naar de schijf.\r\n\r\nIemand weet raad ?\r\n\r\nRuben
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;614855]Externe WD Scorpio Blue SATA\r\n\r\n Daar heeft een werkende XP geen probleem mee.\r\n\r\n Maar als hij aan een Usb poort van een Thin-Client hangt krijg je er geen XP op.;)[/QUOTE]\r\nIk had ook al geprobeerd om hem op USB te installeren maar dat werkt ook niet.\r\nNu ben ik Lubuntu aan het proberen omdat dat OS zeer licht draait, \r\nEerst start ik hem van de live CD en dan staat er een installatie icoontje en dan kopieert hij alles naar die WD sata schijf. Na het booten start hij niet van de HDD. Ik neem aan dat als er een USB Boot optie in die Thin-Client zit dat hij best kan booten van een USB harde schijf.\r\n\r\nHet gaat om een HP T5000 Oud bakkie maar het is te proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...