Ga naar inhoud

Windows 7, lang wachten na login


Aanbevolen berichten

Ik heb win 7 nu een jaarop de pc en er zijn heel veel programma\'s geinstalleerd.\r\nPaar maanden gelden iets ginstalleerd en nu start windows na ingelogd te zijn heel langzaam op. Duurt zeker 3 minuten voordat ik iets kan doen.\r\nHeb de logfiles al eens bekeken maar wordt daar niet wijs van. Denk dat per ongeluk een slecht werkende driver is geinstalleerd.\r\nWie helpt mij op weg, want alles opnieuw installeren is wel erg veel.\r\n\r\nPeter\r\n\r\nP8P67 deluxe\r\nI7 2600k\r\nZotac gforce 470 amp\r\nKingston 8GB kit DDR3 1600\r\nOCZ Solid State Drive Revo Drive X2- 160GB - PCIe
Link naar reactie
Dit wordt zoeken naar een spelt in de bekende hooiberg. \nEen systeem met deze specs, moet binnen 12 seconden \"up and running\" kunnen zijn.\nKijk eens met \" msconfig\" op de regel \"programma\'s en bestanden zoeken\" net boven de start knop. Vink bij het derde tabblad van het schermpje wat je krijgt even aan dat je Microsoft services \" wilt verbergen en kijk wat je overhoud op het 3e en 4e tabblad. In principe kan je dat allemaal uitvinken op je antivirus programma na. Dan zullen een aantal dingen misschien even niet werken, maar die kan je later weer aanvinken. \nKijk of het met (bijna alles uitgevink) wel sneller gaat.\n\nNiek
Link naar reactie
Ok, ik had hier veel eerder moeten komen met mijn probleem, allen bedankt.\r\nMaar de handleiding van Niek was de beste oplossing. Ben eerst begonnen met tabblad 4 , alles uitgevinkt. Het effect was top, nu nog de boosdoener opzoeken. Microsof securety client ingelaten. En O&O was eigenwijs die schakelde zichzelf weer in. Zal telkens 4 stuks inschakelen.
Link naar reactie
Dankje. Wil helemaal niet zeggen, dat de andere tips niet werken overigens, maar op deze manier kan je het probleem mogelijk wat sneller tackelen.\n\nOverigens een vraagje: Welk nut heeft O&O nog bij Windows 7 en een ssd?\nVoorzover ik nog weet is O&O voornamelijk een \"disk optimizer\". \n\nEen ssd mag niet gedefragmenteerd worden ivm snelle slijtage. W7 schakelt dit dan ook automatisch uit op zulke schijven. Wat O&O daarmee doet vraag ik me af.\nJe overige \"normale\" schijven worden door W7 automatisch elke weet op defrag gecontroleerd. \nEn je methode is prima. Telkens een paar aan en kijken wanneer het echt mis gaat.\n\nNiek
Link naar reactie
Niek, ben er uit gekomen, na 9 keer 4 inschakelen kwam ik erachter; het is setpoint.exe van m\'n logitech muis. \r\nO& O gebruik ik voor m\'n draaiende schijven, IDD SSD is niet geschikt voor defragmentatie\r\n\r\nHeb nu al een hekel aan die muis, zou moeten werken op ieder vlak (ANYWHERE MX) op hout tafel is het een klote ding, wel makkelijk is de superscroll, maar was gewent de scrollwiel in te drukken om te pannen met een tekenprogramma, dat kan je bij deze muis vergeten.\r\n\r\nBedankt voor je hulp!\r\n\r\nPeter
Link naar reactie
Thnx voor het posten van de oorzaak. Ik heb de Logitech AnywhereMX.. voor de te programmeerbare knoppen. Met m\'n Q6700 intel, 8 GB intern en een ssd (vertex3) ben ik toch in 12 tot 14 seconden \"up\". Dus ik zou de software verwijderen en opnieuw installeren. Dan wel je koopt inderdaad een andere.:-)\n\nNiek
Link naar reactie
Even een timing tabel:\r\nBios na 22 seconden geladen\r\nDrivers geladen na 50 seconden\r\n1min 20 Windows zandloper weg\r\n\r\nWat mij bevreemd is dat het 10 seconden duurt voordat het BIos logo verschijnt.\r\n\" \" dat na het laden van classpnp.sys (driver) de pc 10 seconden niets staat te doen (lijkt)\r\nWat mij niet brevreemd is dat het zo lang duurt voordat de zandloper weg is (35 opstartregels)\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor jullie hulp, ik kan weer vooruit, en de muis gaat de deur uit (was nog een duur ding)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wat je ook nog kan proberen is:\r\nStart --> Uitvoeren --> typ msconfig\r\nKlik op het tabblad \"Opstarten\"\r\nMogelijk kan je ons vertellen bij welke programma`s de vinkjes staan.\r\nMogelijk worden er 20 programma opgestart tijdens Windows opstarten.\r\nDit zou de computer enorm kunnen vertragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...