Ga naar inhoud

Nieuwe (??!!) pc - hoe kan ik starten


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nben hier nieuw en totaal leek op gebied van computer. Heb de basiskennis en that\'s it.\r\n\r\nNu zit ik met het volgende.\r\n\r\nMijn vriend kocht via een veiling een bureau, er was ook een pc bij , probleem is nu dat ik hem niet kan \"gebruiken\". hij start op, maar de paswoorden om hem te kunnen gebruiken weet ik niet. Ook die van administrator niet. Wil dus graag pc kunnen gaan gebruiken maar weet helemaal niet hoe ik die \"klaar\' kan maken. Formatteren??? paswoord kraken op een of andere manier??? \r\n\r\nwie kan me helpen?
Link naar reactie
Als je gewoon de hardeschijf kan formatteren lijkt me er niets aan de hand, ik neem aan dat de informatie die nu op die harde schijf staat voor jullie niet van belang is. Daarna kan je dan gewoon een nieuw besturingssysteem (bv Windows 7) erop zetten. Ook zou je nog de batterij op het moederbord een minuutje kunnen verwijderen, dit zal de bios resetten naar de standaard waarden.
Link naar reactie
even chinees voor mij...\r\nrecovery partitie ????\r\nwindows staat er op, is er een mogelijkheid dat ik dat kan behouden en de rest gewoon verwijder , dat wat helemaal niet van toepassing is voor mij?\r\nen heb bij het opstarten van die bios een wachtwoord er blijkbaar ingezet ( k dacht dat ik daar het kon veranderen op pc te kunnen opstarten... ja ben helemaal leek, k weet het, k doe die domme dingen dan), hoe krijg ik dat er terug af
Link naar reactie
heb dus met die F8 dat gedaan; volgende komt er bij mij op:\r\n\r\nveilige modus\r\nveilige modus met netwerkmogelijkheden\r\nveilige modus met opdrachtprompt\r\nlogboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen\r\nVGA-modus inschakelen\r\nlaatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)\r\nactive directory terugzetten (alleen windows domein-controllers)\r\nfoutopsporingsmodus\r\nautomatisch opnieuw starten bij systeemcrash uitschakelen\r\nwindows normaal starten\r\nopnieuw opstarten
Link naar reactie
Zit er op de kast een sticker met daarop een Windows licentie code? (deze bestaat uit 5 x 5 cijfers\\letters met ertussen een - ) dan heb je kans dat er een recovery partitie opzit. Deze code heb je dan nodig om windows opnieuw te installeren.\nAls jezelf een (per ongeluk)bios wachtwoord hebt aangemaakt, weet je deze toch nog wel? Vul deze dan in en maak een nieuwe aan waarbij je de invulvakken voor het nieuwe wachtwoord leeg laat en op enter drukt. Dit zou het wachtwoord moeten verwijderen.
Link naar reactie
ok, ook weer gelukt !!\r\n\r\nnog 1 vraagje en ben rond denk ik. (jeeeeeuuuuhhhhh, dank jullie wel alvast voor alle hulp !!)\r\n\r\nik krijg bij het opstarten altijd deze melding op mijn bureaublad:\r\n\r\n\"er is een fout opgetreden tijdens het laden van C: DOCUME~1\\p\\ntload.dll\r\nkan opgegeven module niet vinden\"\r\n\r\nenig idee hoe ik dit dom ding nog kan wegkrijgen??? heb al naar het document gaan zoeken maar vind niks
Link naar reactie
[QUOTE]\"er is een fout opgetreden tijdens het laden van C: DOCUME~1\\p\\ntload.dll\nkan opgegeven module niet vinden\"\n\nenig idee hoe ik dit dom ding nog kan wegkrijgen??? heb al naar het document gaan zoeken maar vind niks [/QUOTE]Daarom krijg je dus ook die foutmelding, omdat dat het niet meer bestaat. Klik eens op start en typ in het zoekvak onderin\n\"msconfig.exe\"(zonder de \"\") en druk op enter, ga dan naar de tab \"opstarten\" en kijk of je in die lijst het pad C:\\ Documents ziet staan met dezelfde beschrijving als de fout, haal daar dan het vinkje voor weg en start opnieuw op. Het kan zijn dat je dan een mededeling krijgt dat er een verandering heeft plaatsgevonden, met daarin een vakje dat je kunt aanvinken, doe dat en klik ok.
Link naar reactie
[QUOTE=HHeellpp;614250]waarom kan ik geen verbinding maken met het internet als ik met kabel werk???[/QUOTE]\r\n\r\nGezien dat de pc afkomstig is van een bedrijf, zal deze ingesteld zijn om op het bedrijfsnetwerk te werken en niet op een willekeurig thuisnetwerk.\r\nHoe dat precies moet hangt af van het besturingssysteem.\r\n\r\nOverigens zou ik zeker de hele pc formatteren en Windows opnieuw installeren. Je weet niet wat er mee gebeurd is op het betreffende bedrijf en wat je daarmee in huis hebt gehaald. Lekker schoon beginnen is veel prettiger, dan is gelijk dat netwerk ook weer in orde ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...