Ga naar inhoud

Administrator wachtwoord vinden (echt waar...


Aanbevolen berichten

Tja, dit klinkt misschien een beetje verdacht maar t,is echt waar.\r\nMijn buurvrouw haar computer heeft het begeven, en nu probeer ik een oude PC die ze jaren geleden heeft gekregen van een kennis aan de praat te krijgen als vervanging.\r\n\r\nEchter na alles te hebben aangesloten geeft het ding een scherm van windows XP te zien met daarop de tekst:\r\nKLIK op uw gebruikersnaam om te beginnen.\r\nMaar de enige optie die ik dan heb is een wachtwoord invoeren bij Administrator.\r\nEn dat wachtwoord heb ik dus niet.\r\nMijn buurvrouw heeft die kennis gebeld voor het wachtwoord, maar die zegt nooit een wachtwoord te hebben ingevoerd.\r\n\r\nHoe los ik dit op zonder alles opnieuw te hoeven installeren (zoveel kennis heb ik ook weer niet).\r\nIk lees hier en op het web diverse opties maar dat gaat meestal met behulp van een al aanwezige gebruikersaccount.\r\nOp deze PC zit dus GEEN andere gebruikersaccount dan die van ADMINISTRATOR.\r\n\r\nEnig idee iemand ?\r\n\r\nGroeten, Henk
Link naar reactie
Download en brand de [URL=\"http://www.ultimatebootcd.com/\"]Ultimate Boot CD[/URL].\nDaarin zit een tool waarmee je het Administrator wachtwoord kunt verwijderen.\n([SIZE=2][URL=\"http://pogostick.net/%7Epnh/ntpasswd/\"]Offline NT Password & Registry [/URL])[/SIZE]\n\nBoot de PC met die CD, gebruik dat tooltje en herstart de PC dan zonder die CD erin.\nJe kunt nu inloggen als gebruiker administrator en wordt er niet om een wachtwoord gevraagd.
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.\r\n\r\nDat met de BootCd ga ik overmorgen uitproberen (moet eerst even weg).\r\n\r\nMaar wanneer ik (als antwoord op de 2e reaktie) bij Administrator gewoon Enter indruk vraagt de PC wel degelijk om een wachtwoord, terwijl de vorige eigenaar dus zeker denkt te weten nooit een wachtwoord te hebben gebruikt...dus raar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...