Ga naar inhoud

formatteren


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb een probleem. Mijn zoontje van 4 jaar, is op ongelofelijke wijze erin geslaagd om een wachtwoord op ons enige account te zetten.\r\n\r\nNu wou ik de pc formatteren en er opnieuw windows xp opzetten. Maar wanneer ik de pc laat opstarten en dan op F12 druk richting de cd-speler, komt de melding \"de pc opstarten vanaf de cd-rom spelen druk dan op een toets.\" of iets in die aard\r\n\r\nIk druk op de enter toets, maar hij gaat gewoon door naar het opstarten van de windows xp.\r\n\r\nHoe kan ik dit probleem verhelpen?\r\n\r\nmvg\r\n\r\nKlara
Link naar reactie
[QUOTE=EDJ;613757]Misschien handiger om met opstart cd proberen het wachtwoord te resetten. Als je opnieuw installeert ben je alle data kwijt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk had vorige week nog een backup gemaakt, dus dat is het probleem niet... Zal alleen wat vervelend zijn om alle programma\'s te installeren.\r\n\r\nDe opstart cd. Houdt dat de gewone windows xp cd in? Want die heb ik geleend bij een vriendin en heb maar 1 cd\'tje gekregen. Terwijl ik vroeger dacht dat dit op 2 cd\'s stond...\r\n\r\n[QUOTE=EDJ;613772]Het doorgaan naar Windows op de harde schijf kan voorkomen als de geplaatste Windows of recovery cd niet van het juiste type is, of is beschadigd. \r\nAls je 2 cd/dvd spelers hebt, kan het ding ook nog in de verkeerde speler zitten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEr is maar 1 dvd speler... Hoe kan ik weten of het het juiste type is of als die beschadigd is? Nu staat er windows xp professional op, en het zou veranderen naar windows xp home edition.
Link naar reactie
Op de sticker van Microsoft op de pc kast, staat welke XP versie erop staat.\nXP home = 1 cd\nXP pro = 1 cd\nXP Media Center is 2 cd\'s.\n\nBelangrijk is dat je dezelfde versie installeert, als die welke op de sticker staat, anders kan je het serial (5x5 karakters) niet gebruiken en is je Windows niet legaal te maken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=EDJ;613757]Misschien handiger om met opstart cd proberen het wachtwoord te resetten. Als je opnieuw installeert ben je alle data kwijt.[/QUOTE]\r\n\r\nHet verbaast me dat hier niet op gereageerd wordt. Formatteren is prima, maar het lijkt me dat er op dit moment geen volledige backup beschikbaar is. En het lijkt me dan niet bepaald verstandig om gelijk te gaan formatteren...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...