Ga naar inhoud

HTML website maken...


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We beginnen hier ook al aardig voor te kauwen (en in herhaling te vallen) ;-) \n\nLeren door zelf te doen. Zoek een onderwerp en maak een site. Begin, als FooBar aangeeft, eenvoudig en als je dat allemaal goed onder de knie hebt, ga je beginnen met mysql/php. Of meld je aan als beginnend/leerling webmaster bij een vereniging en doe ervaring op. We kunnen je allerlei tips/adviezen geven, maar _jij_ zult zelf tijd moeten besteden aan het leren.\n\nEn een programma: notepad++ \nProgramma\'s als dreamweaver zijn \'leuk\', maar je hebt geen idee wat je aan het doen bent. Als iets niet werkt, kom je er vaak niet uit omdat je geen kennis hebt. Daarnaast is de code die zo\'n programma produceert lang niet altijd optimaal.\n\nEen programma als Photoshop kan handig zijn om mooie (achtergrond)afbeeling(en) te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;613616]oke... webdesign lijkt me super leuk maar heb daar geen kennis in... en weet die ook niet te krijgen...\n \nQUOTE]\n \nDaar gaan normale mensen jaren voor naar school.\nHoge school Rotterdam-Grafie-Media.\nen dan kun je een eigen bedrijf beginnen wat goed werk afleverd en waar je normaal geld mee kunt verdienen.
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;613696]ik heb een html site gemaakt maar hoe maak ik daar een url van zodat iedereen hem kan zien?\n[/QUOTE]\nVoor een url moet je een domeinnaam registreren. Of je moet tevreden zijn met bv. een .tk naam. Dat is gratis. Je kunt dan wel minder, zit vaak met reclame en de \'uptime\' is een vraagteken. Woelmuis kan ook; dan krijg je volgens mij iets van jesperklip.woelmuis.nl\n\n[QUOTE=JesperKlip;613697]ik wil een opdracht krijgen van jullie: noem een onderwerp en ik maak er een website van (kan ik ff oefenen;))[/QUOTE]\nIdee van Dutch is prima. Dan graag met een roulerende foto op de voorpagina.\ncss in een apart bestand.\n\nEn mocht je nog meer uitdaging zoeken: een mogelijkheid voor bezoekers om te reageren (je mag zelf kiezen uit : forum, contactformulier, shoutbox, ......). Zal met formulier (= php) moeten en eventueel met database.\nBen je wel even bezig :) \nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;613709]\r\nik heb nog niet naar css gekeken dus zou je daar wat meer uitleg over kunnen geven?[/QUOTE]\r\nJe hebt er nog niet eens naar gekeken? Als je hier al niet uitkomt. Je mag er best zelf wat moeite voor doen. Probeer bv Google eens....\r\n\r\n[QUOTE=JesperKlip;613708]\r\nHoe krijg ik mijn tekst op de goede plek? [/QUOTE]\r\nMet css. Zolang je het maar niet met een table gaat doen.\r\n\r\n[QUOTE=JesperKlip;613709]en met roulerende bedoel je eentje die steeds veranderd (een soort diavoostelling)???\r\n[/QUOTE]\r\nEen diavoorstelling of dat als je op de pagina komt er telkens een andere (willekeurige) foto staat. Wat jij wilt :)
Link naar reactie
En als je een shoutbox maakt, doe het dan wel zodat ie veilig is en niet gevoelig voor allerlei injections.:)\r\nDat .css wordt dus veel gedaan (door de echten) met Editpad Lite en Notepad++, zelfs met gewone notepad. Ik ken iemand die bouwt je een hele website met alleen notepad. Ongeacht of je nu html of php (al dan niet met mysql) wilt.
Link naar reactie
ja sry jongens, ik kan nu een html website maken... maar nu wordt me iets gevraagd waar ik me voor wil inzetten en dat heb ik gedaan door te zoeken maar als jullie even kort en krachtig uitleggen wat css is.. dan kom ik een stuk verder! dus waar wordt het voor gebruikt? (lay out enz enz...)\r\nHoe wordt het gebruikt? (doormiddelvan tags?)\r\nEn wat bedoel je met een apart bestand? kan dat? en hoe? als jullie dat even kort en krachtig aan me uitleggen kom ik er wel!
Link naar reactie
Google op css en je krijgt Ongeveer 1.100.000.000 resultaten.... Daar moet toch vast wel iets tussen te vinden zijn. :) Over een extern bestand : zoek op: css extern\n \n[url]http://www.w3schools.com/css/[/url] (is Engels, maar dat is heel veel informatie over computers). \n[url]http://www.homepage-maken.nl/csscursus/overcss.php[/url]\n[url]http://www.html-site.nl/css.php[/url]\n[url]http://www.handleidinghtml.nl/css/inhoud-css.html[/url]\n[url]http://www.handleidinghtml.nl/html/stylesheets/stylesheets05.html[/url]\nDaaruit blijkt dat CSS idd wordt gebruikt voor de opmaak/layout van een website.\n\nJe roept telkens dat je wat wilt leren en wilt uitzoeken, maar afgaande op je vragen/reacties krijg ik niet het idee dat je er veel moeite voor doet. Mocht dat wel zo zijn, sorry. Maar er is zo veel te vinden op internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...