Ga naar inhoud

windows vista pc start niet meer op


Aanbevolen berichten

Hoi vraagje. Ik heb een pc met windows vista, die de laatste tijd geregeld vastliep. Van de week liep hij ineens helemaal vast en nu start hij dus niet meer op.\r\n\r\nIk heb 2 recovery disks geprobeerd te starten. In eerste instantie werd de disk herkend, maar\r\ndaarna kreeg ik deze melding.\r\nEen zwart scherm : Windows Boot Manager\r\n\r\nWindows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix this problem :\r\n\r\n1 Insert your windows installation disk of restart your computer\r\n2 Choose your language settings and click next\r\n3 Click repair your computer\r\n\r\nIf you do not have the disc contact your system administrator ...\r\n\r\nFile windows\\system32\\winload.exe\r\n\r\nstatus : 0xc000000f\r\n\r\nThe selected entry could not the loaded because the application is missing or corrupt.\r\n\r\nEnig idee of ik Windows nog aan de praat kan krijgen ?\r\n\r\n\r\nWaar zit de fout ? Ik heb dus geen originele windows vista cd meegekregen toen ik de pc kocht, want volgens de verkoper zat alles geinstalleerd en werden deze niet meer geleverd bij de nieuwe pcs.\r\nEn alles kon via de pc hersteld worden.\r\n\r\nIk heb dus alleen de herstel dvds. Heb natuurlijk wel een geldige windows vista.\r\n\r\nIk kan dus nu niet meer in windows komen. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag. Bedankt
Link naar reactie
Ja van iemand een Vista dvd lenen.\nIn het bios instellen dat je vanaf dvd wilt opstarten en de dvd plaatsen.\nKies je taal en toetsenbord indeling en kies in het volgende menu voor Computer herstellen.\nMocht je geheel opnieuw moeten installeren dan je eigen serial invoeren van de sticker op de kast.\nLet er wel op, dat je dan wel al je data kwijt bent op de partitie waarop je Vista installeert.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi, Maar klopt het dan dus dat de herstelsoftware wat erop stond dus beschadigd is?\r\nDat is het probleem dan neem ik aan ?\r\nIk ben volgens mij sowieso al mijn gegevens al kwijt. Heb hem bij een winkel liggen, maar die vraagt meer dan 100 euro voor het herinstalleren en ik vind dat een beetje onzin om zoveel te betalen als ik het zelf ook kan. De software van een nieuwe windows vista is trouwens niet geblokkeerd want heb zoiets gelezen laatst? Bedankt voor de reactie.
Link naar reactie
Nou dat ligt eraan hoe je het precies gedaan hebt. Je kon niet meer opstarten, althans je kreeg een foutmelding. \n1) welke foutmelding kreeg je?\nDaarna plaatste je de eerste recovery dvd.\n2) heb je toen eerst in het bios ingesteld dat de computer van dvd moest opstarten?\nAls je niet weet hoe dat moet, laat het even weten.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik kreeg een blauw scherm. Vervolgens reageerde hij ineens niet meer en kreeg ik windows niet gestart. Heb toen de recovery DVD erin gedaan, maar kreeg toen de ene na de andere foutmelding. Welke precies weet ik niet meer. Het was een hele waslijst. Ik heb wel een foto van het scherm gemaakt, een gedeelte waar oa. iets bijstond van error while applying the wim fileC:\\windows en dat een system32 adtschema. De rest heb ik niet erbij staan.Last error 1392 Bestand of map is beschadigd en onleesbaar\r\n\r\nEr staat ook Setting hardlink failed error 183\r\nWeet niet of je er iets aan hebt ? Want het was een groot kladblok bestand die ik niet kon printen helaas.\r\n\r\nvervolgens de recovery dvd erin gedaan en toen kreeg ik die bovenstaande melding in mijn startpost.\r\nIk heb ingesteld dat ik van de dvd moest starten.\r\n\r\nIk heb de pc momenteel niet hier. Twijfel nog of ik hem moet laten repareren tegen die hoge kosten of dat ik het zelf ga proberen. Al twijfel ik dus of me dat gaat lukken, want ik heb niet super veel verstand hiervan.
Link naar reactie
Ik vermoed, gezien de meldingen dat je harde schijf het heeft opgegeven. \nMaar dat weet je pas zeker, als je hem kan testen.\nAls je nog in veilige modus kunt opstarten (F8 drukken, vlak voordat Windows zou moeten starten) kan je kiezen voor de opdracht prompt en daar het commando geven: \nchkdsk /r \nDe harde schijf wordt gecontroleerd en zo mogelijk weer (tijdelijk) bruikbaar gemaakt.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek\r\nIk denk niet dat de harde schijf het probleem is, want ik heb erna een ander soort besturingssoftware erop kunnen zetten. Weet de naam even zo niet van dat programma, maar dat werkte wel. Was geen windows.\r\nEn die gaf aan dat ik iets van 600 Gb ruimte overhad van de 640. \r\n\r\nIk heb een vermoeden dat er in die windowssoftware een probleem zit, die op die schijf staat waarmee ik dat herstel zou moeten kunnen doen. Zou dat niet kunnen?\r\nIk kan niet in Windows of een herstel of veilige modus. Alleen de bios kon ik wel in.\r\nIk vermoed dat ik mijn vorige versie de fout is begonnen tijdens het herstellen en dat ik al mijn gegevens verwijderd heb en vervolgens de foutmelding dat windows op de c schijf beschadigd was.\r\n\r\nIk heb geen idee of het duidelijk is wat ik nu allemaal schrijf. Ik heb er te weinig verstand van
Link naar reactie
[QUOTE=jessinha;613784]Hoi Niek\nIk denk niet dat de harde schijf het probleem is, want ....[/QUOTE]\nBeter even die tip van Niek uitvoeren, dat kost ongeveer een uurtje.\nDus bij boot tijdens / na de eerste BIOS schermen 1x per seconde snel op F8 drukken om in het opstartmenu te komen, kiezen voor de prompt, en chkdsk /r invoeren en op Enter drukken.
Link naar reactie
Hoi Jessinha.\nHet blijft altijd een beetje gokken waardoor het probleem veroorzaakt wordt.\nWindows gebruikt naar mijn weten in principe een vast deel op de harde schijf. Het kan wel overweg met een aantal beschadigde clusters, maar niet te veel. \nHet kan goed zijn, dat een groot deel van de harde schijf nog intact is, of zelfs de hele schijf nog goed is.\nEen ander besturing systeem zal mogelijk een geheel ander deel van de harde schijf gebruiken.\nKan het ubuntu zijn wat je erop hebt gezet? En is dat wel geinstalleerd, of heb je dat vanaf de cd/dvd gedraaid. \nOverigens als er nu toch iets opstaat, waarmee de pc weer een beetje bruikbaar is, probeer je data te redden.\nEn als je denkt dat de oorzaak bij de gebruikte dvd ligt: Leen even een dvd van Vista van een kennis en probeer daarmee Vista weer te installeren.\n\nEn de Windows software op de harde schijf? Als je vanaf een dvd installeert, gebruikt hij de harde schijf alleen maar om daar vanaf te installeren.\nWat je misschien bedoelt is dat je vanaf de recovery partitie op de harde schijf probeert Windows te installeren, maar dan is he openings post een beetje verwarrend.\n[QUOTE]Ik heb 2 recovery disks geprobeerd te starten. In eerste instantie werd de disk herkend, maar\ndaarna kreeg ik deze melding.[/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...