Ga naar inhoud

Logitech - Overgestapt op andere muis.


Aanbevolen berichten

Gebruik de muis alleen zelf, op de Desktop computer.\nNa weer een tijd in de weer te zijn geweest met Logitech muisje M205 moet ik zeggen dat het in mijn geval een batterijenvreter is.\nGewone batterij gaan 2 weken mee en Alkaline 1-1.5 maand.\nWel een prettig klein muisje en een soepel wieltje om te scrollen.\nZwak voel je de klikjes van het wieltje.\nIn overleg met logitech is het de M515 geworden, die zou 2 jaar werken op 2 batterijen.\nBen erg benieuwd.\nSchakelt uit als je hem los laat en weer in als je hem vast pakt.\nVolgens de software nog 729 dagen te gaan :D:D\nJe kunt hem op (bijna) elke ondergrond gebruiken.\n\nDeze heeft een scrolwiel welke erg grof en rauw aan voelt. (in vergelijking met de M205)\nDruk je hem in dan schakel je de precessie klikjes uit en wordt het een vliegwiel welke zeer snel door grote bestanden heen sjeest. \n\nScrolwiel tevens naar rechts/links te klikken en er achter zit nog een extra knop. \nAlles met software naar wens in te stellen.\n\nDit heeft het UNIFYING systeem - zover ik begrijp kun je tot 6 apparaten, met het zelfde systeem op 1 usb poort ontvanger aansluiten.\nMaar ik gebruik het alleen bij de computer dus heb geen draadloos toetsenbord etc. nodig.\n\nOver 2 jaar laat ik weten of de levensduur van de batterijen klopt :D\n\nEdit: verschil in gewicht is er ook: de M205 weegt met batterij -72 gram en de M515 -132 gram.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;612193]Zo hinderlijk vind ik dat draadje aan die muis toch niet.;)[/QUOTE]\nNou, dat is natuurlijk persoon gebonden:D\nIk heb er diverse gehad, maar vind het helemaal niets.\nAltijd tegenwerking van het draadje.\nIk heb altijd een berg kladblaadjes rondom de muis, die dan weer op de grond vallen door de draad. Die ruim ik regelmatig op, maar dan komen er weer anderen.:D
Link naar reactie
Off topic als het gaat om de product review van je draadloze muis, maar toch even reageren op je begrijpelijke draad-haat:\r\n[QUOTE=burgkop;612194]...Altijd tegenwerking van het draadje...[/QUOTE]\r\nHoe het met de kladjes gaat weet ik niet, maar wat betreft de tegenwerking van het draadje heb ik een 95% oplossing:\r\n[ATTACH]16915[/ATTACH]\r\nHet grijze plateau is de onderkant van een stukje zeil (als strakke ondergrond op een grof stoffen tafelkleed, om daar ook te kunnen schrijven op b.v. kladjes :D ), het witte deel is de muismat (bij mij een stapeltje A4-tjes welke makkelijk te verschonen zijn), het zwarte blokje is een papier-clip zoals die wel eens als binder in een A4 omslagmap meegeleverd wordt.\r\n\r\nDe clue is het aan de linkerkant vastleggen (voor een rechtshandige) van het draadje met die clip, vervolgens de muis om zijn draadje een slag draaien zodat er één lus komt waardoor er veel werkruimte ontstaat.\r\nNooit last.
Link naar reactie
Vergeten te schrijven dat ook mijn muis een optische is, een Canyon trouwens, nu zo\'n acht jaar in gebruik voor € 6 bij MM. De slijtage plekken zeggen ook zoiets...\n\n(Als ik toch bezig ben: onder mijn hand/pols gebruik ik een opgerolde, en in die vorm vastgenaaide, kleine zachte handdoek. Ongeveer de vorm van een half lange beschuittrommel is het geworden, en dat ondersteunt prima, platgedrukt door mijn arm.)
Link naar reactie
Heb zelf ook zoveel muizen gehad, maar draadloos heeft toch echt mijn voorkeur.\nDe overdracht is in de jaren wel beter geworden, dat wel, anders was een draadje toch wel directer en/of foutloos.\nDe pols bewegingen voel je na een poos wel, en dat is niet alleen met de huidige muis.\nOok diverse matjes gehad waarvan enkele met van die polssteunen, maar werd daar nog moeier van.\nNu zit ik altijd met de muis van de hand net achter de computermuis op rand van de \"muismat\", wat ook de rand van de plank is.\nWerkt voor mij het best.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;612220]\nDe pols bewegingen voel je na een poos wel, en dat is niet alleen met de huidige muis.[/QUOTE]\nWat betreft je pols, ik vind het een echte verbetering om onder je onderarm/pols een heel dik zacht voorwerp te hebben als ondersteuning (zoiets als een knuffel), zodat je hand/vingers eigenlijk boven je muis zweven, en naar beneden moeten grijpen om hem vast te nemen.\n\nIk begrijp best dat draadloos uiteindelijk de voorkeur heeft, de vrijheid geeft de doorslag, maar ik heb er nog nooit eentje gebruikt, en zie, als ik er aan begin, er weer een apparaat met batterijen bijkomen. Nee dank je, zo irritant is het ook weer niet met een PC op een vaste plaats. Met een laptop is het denk ik al anders.
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een vaste PC met dito plek, alleen Toetsenbord en Muis staan op een uitschuifbare werkplank (via gelagerde strips) van 70 x 45 dus lekker ruim.\nOmdat ik met de muis van de hand bij de rand van die plank zit, leun ik met de elleboog op de (draai) stoel.\nAls dat niet zo was kreeg je teveel druk op je pols, dat zou inderdaad niet best zijn.\n\nMonitor staat gezien vanaf uitgeschoven voorkant plank, op 70 cm. afstand.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik ben bijna zeeer tevreden over de muis en Logitech maakt het waar, die 2 jaar.\nEn ik gebruik hem echt wel intensief, ligt lekker in de hand.\nDe 2 meegeleverde batterijen hebben het precies 2 jaar en 13 dagen uitgehouden, mooi toch?:D\n\nHet enige wat nogal eens problemen geeft is iets selecteren, dan wil de boel nog wel eens in elkaar schuiven en kun je zomaar een hele zooi ongewild in een andere map hebben geplakt, terwijl je dat niet doet, je bent nog aan het selecteren.\nDat doe ik best secuur.\nGaat ook wel eens fout met 1 regel, hier ben ik niet blij mee.\n\nOok wel andere ondergronden gebruikt, maar merk niet veel verschil.
Link naar reactie
Gebruik al jaren draadloos Logitech. En dan eentje met programmeerbare knoppen, zodat ik met één druk met de duim, m\'n bureaublad zie. \nHoelang de batterijen mee gaan weet ik echt niet. Ik vervang ze als ze bijna leeg zijn. Het is een Anywhere MX (ik dacht 4000 maar dat staat er niet op) die ik nu al zeker 4 jaar gebruik. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik had zoiets van trust, ook met knoppen aan de zijkant, kun je ook van alles aan veranderen.\nVond het persoonlijk niet handig die knoppen aan de zijkant.\nIn het begin overigens wel, maar in de loop der tijd vond ik die plek niet handig bedacht.\nMaar ieder zal zo zijn voorkeur hebben natuurlijk.:D:D\nDe huidige is tot nu toe een lekker klein palm muisje.(ip)
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;654641]\r\nHet enige wat nogal eens problemen geeft is iets selecteren, dan wil de boel nog wel eens in elkaar schuiven en kun je zomaar een hele zooi ongewild in een andere map hebben geplakt, terwijl je dat niet doet, je bent nog aan het selecteren.\r\nDat doe ik best secuur.\r\nGaat ook wel eens fout met 1 regel, hier ben ik niet blij mee\r\n[/QUOTE]\r\nKan zijn dat een schakelaartje niet goed contact maakt bij aanhouden, en dus tussendoor een keertje extra klikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...