Ga naar inhoud

Windows systeem backup


Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows 7 en heb een harde schijf van 1,5 TB die is ondeverdeelt in :\r\nwindowspartitie, C:, D:, E: en een partitie van de recovery tool.\r\nOp de C: staat Windows en alle geinstalleerde programma\'s.\r\nNu heb ik een WindowsimageBackup gemaakt van de windowspartitie en de C:.\r\n\r\nNu is mijn vraag :\r\nOp de C: is 45,3 GB gebruikt en de WindowsimageBackup is 27,6 GB.\r\nIs zo\'n grote compressie mogelijk en zitten hier ook de geinstalleerde programma\'s bij ?\r\n\r\nBij voorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Je zegt dat je HD is verdeeld in 5 partities, Windowspartitie, C,D,E en een voor recoverytool.\r\nMaar meer dan 4 partities op een HD kan niet.\r\nWindows staat op de C, dus als je een image maakt van C heb je ook meteen de geinstalleerde Windows.\r\nAls je van C een image gemaakt hebt, heb je ook alle geinstalleerde programma\'s welke op C staan.\r\nHeb je ook programma\'s geinstalleerd op D, dus de standaard installatie dir. C:\\Program Files (x86) veranderd in een dir. op D dan zit dit programma natuurlijk niet in de image van C.\r\nAls je de gemaakte image van C terug zet heb je weer de configuratie van C van het moment van de gemaakte image.\r\nDus let op, de E-mails en software van na dat moment gaan verloren.\r\nOp tijd dus een nieuwe image maken.
Link naar reactie
[QUOTE=Leo36;612115]Je zegt dat je HD is verdeeld in 5 partities, Windowspartitie, C,D,E en een voor recoverytool.\r\nMaar meer dan 4 partities op een HD kan niet.[/QUOTE]\r\n:confused: Hoeveel letters heeft het alfabet ?\r\n\r\nMeer dan 4 [I]primaire [/I]partities gaat niet, dat klopt, maar je kan ook 3 primaire partities maken, en daarnaast een z.g. [I]extended [/I]partitie, en deze onderverdelen in zoveel logische stations als er letters over zijn.\r\nHet klopt natuurlijk dat je die stations strikt genomen geen partities mag noemen, maar dat doet kees55 ook niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Geen idee, maar die driver werkt toch alleen onder het geïnstalleerde Windows, niet in de repair console die je met de DVD opstarten kan kiezen ? Of krijg je daar ook de mogelijkheid om met F6 een fabrikant stuurprogramma te laden ?\r\n\r\nWordt nu na het laden van die driver de schijf wel herkend in die repair console ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...