Ga naar inhoud

VB-6 (verschil in grootte lijnen op scherm)


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nEen vraag over Visual Basic: \r\n\r\nGegeven: \r\nIk heb een programma dat op het scherm grafische figuren tekent. \r\nDie grafische figuren zijn rechte lijnen bestaande uit 2 coördinaten, (X1 + Y1) èn (X2 + Y2). \r\nDie lijnen zijn gedefinieerd als indexed bij de “properties”. \r\n\r\nProbleem: \r\nAls ik het programma in mijn gebruikers-omgeving laat lopen dan hebben de lijnen (figuren) een bepaalde afmeting (lees: ik kan op het scherm met de centimeter meten hoe groot die figuur werkelijk wordt als die op de printer gezet wordt met “Form.Print”. \r\nAllemaal mooi…..echter…. als een andere gebruiker, op dezelfde PC, maar met andere “vormgeving-instellingen” (iconen en lettergrootte bij beeldscherm) het programma draait….dan krijg ik andere verhoudingen/afmetingen. \r\n\r\nVraag: \r\nHoe los ik dat op? \r\n\r\nBvb dank.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;610709]Andere gebruiker dezelfde instellingen laten gebruiken. ;):D[/QUOTE]\r\nDAT.... is géén optie en géén oplossing!\r\nHet probleem blijft hierbij......\r\n\r\n[B][COLOR=\"red\"]Ik zoek een oplossing :idea: waarbij de scherminstellingen (:vormgeving) willekeurig kunnen zijn.[/COLOR][/B]
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;610763]Er staat me iets bij dat je dat kon corrigeren door de scale van de form aan te passen. \r\n\r\nAls je de source even kan posten, kijk ik wel even.[/QUOTE]\r\n\r\nHallo,\r\n\r\nNa nog eens goed lezen en zoeken op internet is het kwartje gevallen.\r\n\r\nOplossing:\r\nScale-Height en Scale-Width op juiste waarde zetten, die ik wil hebben om tot de goede verhouding te komen èn.... niet in form-load zetten, want daar is het form nog niet getekend.\r\nDoor die waarden op run-time te veranderen kun je de grafische(tekening) op het scherm kneden als een ballon met lucht (horizontaal + verticaal).... ongeacht de instellingen (vormgeving van beeldscherm).\r\n\r\n............maar toch ........iedereen bedank!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...