Ga naar inhoud

Vreemde computers op mijn netwerk?


2wicked

Aanbevolen berichten

Bij de Windows 10 instellingen onder 'Bluetooth en andere apparaten' staan drie onbekende PCs vermeld, die blijkbaar ooit op mijn netwerk zaten. Ik ben altijd behoorlijk secuur met wifi wachtwoorden en liet tot voor kort zelfs alleen verbindingen toe met bekend MAC-adres. Heeft iemand enig idee hoe ik kan achterhalen wanneer en hoe deze apparaten op mijn netwerk kwamen? Zouden het andere Ziggo klanten kunnen zijn? Deelt Microsoft mijn wachtwoord?
Link naar reactie
'Bluetooth en andere apparaten' ziet alle apparaten die op je netwerk zitten/zaten. Weet je zeker dat het computers waren? Heb je trouwens Wifi Sense al uit gezet? Anders blijft MS je wachtwoord (onzichtbaar!!) delen met bekenden van je. Ziggo kan alleen een afgescheiden deel van je wifi-router delen met andere klanten. Het is voor normale gebruikers niet mogelijk om bij jouw netwerk te komen. Maar als je zo ontzettend nerveus bent over digitale inbraken e.d. kan je overwegen om over te stappen naar Linux, het laatste besturingssysteem waar je alles nog ZELF bepaald.
Link naar reactie
@Kasander1 De namen van de pc's zijn: 'KOETJE-PC: Harold Pollaerts', 'KOETJE-PC: kids' en 'KOETJE-PC: Koetje'. Dit lijken mij typische namen voor familie PC's. De afstand van mijn apartement naar huizen in de buurt waar families met kinderen wonen is zo groot dat ik met mijn telefoon daarvandaan zelf niet kan connecten. De namen in combinatie met mijn woonplaats levert niets op in Google.
Link naar reactie
@Kasander1 Ik ben er ondertussen achter, denk ik. Er zijn hier Ziggo monteurs over de vloer geweest. Harold Pollaerts is een bedrijf wat gecertificeerd is voor het doen van installaties voor Ziggo. Dit zal het wel zijn, maar nog steeds begrijp ik niet hoe dan die andere twee computer namen bekend zijn op mijn netwerk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...