Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bij \"Hulpprogramma\'s voor en info over prestaties\" stond dat de prestatieindex moest worden vernieuwd. van een cijfer tussen 1- 7,9 was mijn basisscore 5,9, dat is niet echt veranderd maar goed, hierbij even een screendump:\n\n[IMG][IMG]http://i1167.photobucket.com/albums/q632/Wemissedyou/prestatieindex.jpg[/IMG][/IMG]\n\nEdit:\nHad overigens het aantal processorcores zoals Niek zei net niet op 4 gezet doe ik alsnog...\n\nEdit:\nDit laatste kan ik niet aanpassen, hij laat maar 1 toe en max geheugen zet ie op 3904?
Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

[QUOTE=Compleet;625439]2 partities op 1 Disk[/QUOTE]\nZorg voor een tweede schijfje, al is het een kleintje. Dan kan je voor je bewerkingsprogramma\'s en je Windows swapfile een eigen partitie daarop aanmaken die [I]alleen voor dat[/I] werk gebruikt wordt, b.v. 25 GB. Als eerste (!) een [I]vaste[/I] hoeveelheid op die partitie voor Windows virtueel geheugen instellen, b.v. 10 GB, en in je programma(\'s) kan je meestal apart een wisselbestand aanmaken of de partitie aanwijzen. In Photoshop heet dat bij mij \'werkschijven\'.\nDe constant vaste hoeveelheid voor Windows garandeert dat het Windows swapfile niet fragmenteert, waardoor ook de werkruimte voor je bewerkingsprogramma op diezelfde partitie minder gefragmenteerd raakt.\nJe haalt met zo\'n tweede schijfje echt wel snelheidswinst.\n\nLet op, als je Windows een eigen partitie (anders dan C: dus) daar voor geeft, dan moet je op C: nog steeds een swapfile van [b]20[/b] MB minimaal instellen [I]ALS[/I] je ook dumpfiles voor BSOD\'s wilt saven. In tegenstelling trouwens wat in de Help staat, want daar staat dat het [b]2[/b] MB moet zijn, maar dat is een fout. Bij 2 MB wordt er never iets gesaved, al is dat mijn ervaring voor alleen XP, en ik niet weet hoe dat inmiddels in latere Windows versies in de Help staat.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Speccy komt hiermee:\n\nGeheugenslots\n Totaal geheugenslots 4\n Gebruikte geheugenslots 4\n Vrije geheugenslots 0\nGeheugen\n Type DDR2\n Grootte 8192 MBytes\n Kanalen # Dual\n DRAM Frequentie 332.4 MHZ\n CAS# Latency (CL) 5 clocks\n RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 5 clocks\n RAS# Precharge (tRP) 5 clocks\n Cyclustijd (tRAS) 15 clocks\n Command Rate (CR) 2T\nFysiek geheugen\n Geheugengebruik 44 %\n Fysiek totaal 3.44 GB\n Fysiek beschikbaar 1.90 GB\n Virtueel totaal 6.87 GB\n Virtueel beschikbaar 4.74 GB\nSPD\n Aantal SPD modules 4\n Slot #1\n Slot #2\n Slot #3\n Slot #4\n\nOops en de temperatuur van m\'n processor is gemiddeld 53, ook een beetje te heet? :-/
Link naar reactie
Het is mogelijk dat er in het BIOS een \'remapping\' optie is voor 64bit OS, wil je daar eens kijken ?\n\nVerder vond ik (ook) dit in de laatste reactie van dit draadje:\n[url=http://www.tomshardware.com/forum/8446-63-doesnt-installed]\"[B]In MSconfig/boot/advanced options[/B] remove check marks for number of processors-to use all processors and \n[B]for maximum memory to use all memory [/B]\"[/url]\n\nEn hier:\n[url]http://superuser.com/questions/194033/windows-7-doesnt-use-all-the-available-memory[/url]\nwas een BIOS update de oplossing, zelfs bij een nieuw mobo.\n\n* Tip: Google zoektermen gebruikt om tot een aantal vondsten te komen:\nwindows doesn\'t use all memory Physical\n\n\n(En liever je plaatjes [I]onder[/I] elkaar i.p.v. naast elkaar op het forum plaatsen, want mensen met 1024 pixels \nbreed moeten nu voor elke regel tekst op deze pagina scrollen ;) Hou het max. 800 breed.)
Link naar reactie
Ik had zelf ook al aardig lopen googlen en was daarbij o.a. ook op [url]http://support.microsoft.com/kb/978610/nl[/url] uitgekomen maar daar staan ongeveer de oplossingen die jij ook geeft in en [I]\"Bruikbaar geheugen is een berekende bedrag van het totale fysieke geheugen minus het geheugen \'gereserveerd \' hardware.\" [/I]\r\nlijkt me in mijn geval een beetje sterk.\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;627096]Het is mogelijk dat er in het BIOS een \'remapping\' optie is voor 64bit OS, wil je daar eens kijken ? [/QUOTE]\r\nHeb gekeken maar kan niks vinden, waar zou het precies bij/onder moeten staan?\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;627096]Verder vond ik (ook) dit in de laatste reactie van dit draadje:\r\n\"In MSconfig/boot/advanced options remove check marks for number of processors-to use all processors and\r\nfor maximum memory to use all memory \" [/QUOTE]\r\nHeb ik ook geprobeerd, helpt helaas niet.\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;627096]was een BIOS update de oplossing, zelfs bij een nieuw mobo.[/QUOTE]\r\nBen ik ook als oplossing tegengekomen, ik heb P5B-DE 1.30\r\nDe laatste update is ook 1.30, nou weet ik niet of ze het over een update van 1.30 hebben of dat 1.30 de update is:\r\n[url]http://www.asrock.com/MB/download.asp?Model=P5B-DE&o=All[/url]\r\nEn, welke update zou ik dan voor moeten kiezen? Instant Flash, Dos of Windows?\r\n\r\nDus ja, als ik een update van de bios uit moet voeren welke kies ik dan?\r\nen daarna hoef ik niet weer van alles te installeren hoop ik?\r\n\r\nEn als ik weet waar precies dan kan ik nog eens goed in de Bios kijken naar een remapping optie.\r\n\r\n(Ennuh, het is één plaatje, heb 2 screenshots in Photoshop aan elkaar geplakt, programma stond toch open maar volgende keer gooi ik er wel 2 losse in :-P)
Link naar reactie
Plaatjes voortaan dan onder elkaar plakken ?\n\nBIOS update, het ziet er niet naar uit dat er een nieuwe is. \n1.30 is wat je hebt, niet aan tornen dan, want de updates beloven ook niets over geheugenmanagement of zo.\n\nWat ik nog wel las in je [url=ftp://europe.asrock.com/manual/P5B-DE.pdf]manual voor de Asrock P5B-DE[/url] is dat \ner staat dat als er 4 bankjes geheugen gebruikt wordt, deze [I]alle 4 dezelfden[/I] moeten zijn.\nHet gekke is dan wel dat die chipset eigenlijk wel 8 GB doorgeeft volgens Windows.\nMaar... bij die vondsten op internet waren er ook bij wie Windows meer rapporteerde, maar pas gebruikte na de\nBIOS update.
Link naar reactie
Hey Erik,\r\n\r\nDat zou inderdaad de oplossing wel eens kunnen zijn, ik heb de Memory Remap Feature nu op enable gezet en er staat onder systeemeigenschappen bij geïnstalleerd geheugen nu enkel 8,00 GB en niet dat er minder beschikbaar is.\r\nHet zou dus goed moeten zijn!\r\n\r\nIk neem aan dat het de stabiliteit niet beïnvloed en het nu gewoon 8 Gb blijft maar dat hou ik even in de gaten.\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...