Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beeld is prima, er flikkert niks en ja, die 1680 x 1050 zit er gewoon onder schermresolutie nog steeds niet bij. Meer zit er dan ook niet in.\n\nAls ik er naar geavanceerde instellingen ga en daarna naar catalyst Control centre kan ik die waarden wel invoeren incl max. verversing van 200Hz.\nMaar dat lijkt niet veel te veranderen
Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

  • 2 weken later...
Even een kleine update:\n\nAlles lijkt prima te draaien, ik heb alleen wel een paar problemen met de prestaties.\n\nIk heb 18 oktober één keer een BSOD gehad probleemoplosser zei hierover: ATI Display Driver is 1 keer gestop. Wel typisch dat er bij staat dat HP graag extra feedback wil verzamelen aangezien alleen m\'n printer van HP is. Dit is verder niet meer voorgekomen.\n\nVerder krijg ik bij het met Camtasia filmen van m\'n scherm tijdens het werken met Photoshop of Illustrator opeens de melding \"de prestaties van uw computer zijn niet snel genoeg\" dat had ik vroeger niet. \n\nAls ik bij probleemoplosser naar de problemen die prestaties beinvloeden ga heeft hij het alleen over de programma\'s die bij opstarten van het systeem automatisch starten waardoor opstarten trager gaat maar dat lijkt me er niet veel mee te maken te hebben. (hij start overigens wel veel op: 21:o programma\'s volgens mij moet ik daarvan wel wat weg kunnen vinken zoals quicktime, Itunes, Microsoft Lifecam (2x), en 5 Adobe programma\'s lijkt me ook een beetje overdreven? Maar ik weet niet of dat problemen oplevert)\n\nMogelijk komt het doordat ik Avast! Internet Security heb draaien en Windows Defender en de firewall niet uit stonden. Die heb laatste twee heb ik nu uitgezet. Ik weet niet op dat het probleem oplost.\n\nOverigens vloog bij het renderen van een paar gewone filmpjes met windows Moviemaker m\'n geheugengebruik tot over 85%. \nIk gebruik sowieso veel geheugen, vooral Firefox, Dropbox, Skype, Thunderbird en Flasplayerplugin (staat 2 x in processen:confused:) blinken daarin uit boven de rest.\n\nMisschien moet ik ook wat aan de hardeschijfstations veranderen? Ik heb er nu twee: bij Lokale schijf (C:): is 381 GB van 576 GB beschikbaar\nmaar bij NieuwVolume (J:) is nog 354 GB van 355 GB beschikbaar. \nDie laatste doet dus niet zoveel...\n\nEn, hij gaat als ik even afwezig ben vrij snel in de slaapstand, niet heel erg maar ik heb het idee dat dit de tijd die nodig is voor o.a. renderen van filmpjes beinvloed, kan dat? en maakt het wat uit als ik die slaapstand deactiveer?\n\nVoila, een lijstje vragen dus nog maar goed verder draait het systeem prima!
Link naar reactie
Het is gemakkelijker als je zo\'n lijstje even van nummertjes voorziet overigens. (Dat scheelt van tikwerk, bij het beantwoorden.:-)\n1) Voor de BSOD haal de catalist driver op bij AMD\n\n2) Je hebt al bekeken wat er allemaal opstart. Als je bij msconfig het vinkje inschakelt, dat de Microsoft services verbergt, kan de rest in principe uit. Maar dan mis je updates van Java, Adobe etc. \n\n3) Ik weet niet welke Avast je hebt en wat deze meer doet als viruscontrole, maar ik zou de firewall van Windows niet uitschakelen.\n\n4) Wat zou je willen wijzigen aan de harde schijven? Je kunt hooguit een snellere (dure) SSD plaatsen, maar die doet niets aan de vermelde problemen, m.b.t. geheugen.\n\n5) De slaapstand heb ik zelf altijd uitstaan (via energie instellingen in te stellen). Het maakt zoveel uit, dat je energie kosten wat hoger zullen zijn, maar dat is betrekkelijk. Je pc niet in slaapstand (laten) zetten, maar als je klaar bent gewoon uitschakelen is dan een betere optie. \nBij mij staat de stand uit, omdat ik bij backup, kopieer en recover acties, niet de volgende morgen wil zien, dat MS het nodig vond om mijn werk te stoppen en de pc in slaapstand te mikken.\n\nIk ga niet het hele topic terug lezen om te kijken of je 32/64 bit had en hoeveel geheugen of er in zit. Bij 64bit heeft het zin om van 4GB naar 8 GB te gaan.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625425]\r\n\r\n3) Ik weet niet welke Avast je hebt en wat deze meer doet als viruscontrole, maar ik zou de firewall van Windows niet uitschakelen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een betaalde versie van Avast! dus incl. firewall, bij problemen meldt hij dat zowel Windows Firewall en Avast! melden dat allebei staan. Opmerking dat kan tot conflicten tussen beide firewalls leiden. Windows moet dus gewoon uit kunnen lijkt me.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;625425]\r\n\r\n4) Wat zou je willen wijzigen aan de harde schijven? Je kunt hooguit een snellere (dure) SSD plaatsen, maar die doet niets aan de vermelde problemen, m.b.t. geheugen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk dacht wellicht moet ik wat met de ruimte schuiven, geen idee.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;625425]\r\n\r\nIk ga niet het hele topic terug lezen om te kijken of je 32/64 bit had en hoeveel geheugen of er in zit. Bij 64bit heeft het zin om van 4GB naar 8 GB te gaan.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n64 bit, er zat 4GB in, daar heb ik meteen 8GB van gemaakt en, zoals voorgeschreven, de twee oudere in slots van dezelfde kleur (1&3) en de twee nieuwere in slots van dezelfde kleur (2&4).\r\n\r\nWat betreft die slaapstand, ben ik dus helemaal met je eens..:)
Link naar reactie
Inderdaad dan de firewall van Windows uit.\nOver de hd. Zolang je nog meer dan 15 % vrije ruimte hebt op je systeem schijf mag dat niet voor problemen zorgen. \nEn inderdaad \"leeg is leeg\":-)\nJe zou die hd eens een paar dagen af moeten koppelen om te zien hoe het dan gaat met de meldingen. (Of zijn het 2 partities op 1 disk)?\n\nNiek
Link naar reactie
Oke...:-) Ja ik reageer hier op meer topics en als ik dan de laatste 3 posten lees, dan schiet me iets te binnen van nieuw moederbord etc... maar ik ga niet 200 posts door zitten lezen, dus daarom. \nMaar het heeft weinig zin om data te verplaatsen, het zal op sommige momenten marginaal wat sneller zijn, maar gezien je nog beschikbare vrije ruimte geen zorgen.\nIk zou bijvoorbeeld wel op de 2e partitie backups of kopieën zetten van je belangrijkste bestanden, tenzij die ook al op een externe HD staan. Gaat je C: partitie dan stuk, is de data op D: misschien nog te redden.\n\nNiek
Link naar reactie
Mmhh net weer een filmpje gemaakt en hij blijft die melding geven, dat had hij dus voordat ik er een nieuw moederbord in had gezet niet maar ja waarschijnlijk kreeg ik dan gewoon één van de vele BSOD\'s.\n\nValt me wel op dat zelfs met geen enkel programma open dus ook geen dropbox en skype op de achtergrond ik 34% van het fysiek geheugen verbruik is dat niet een beetje veel?
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;625448]\r\nValt me wel op dat zelfs met geen enkel programma open dus ook geen dropbox en skype op de achtergrond ik 34% van het fysiek geheugen verbruik is dat niet een beetje veel?[/QUOTE]\r\nIk denk het niet, maar ik heb niet zo\'n emmer vol dus kan het niet zien. \r\nWindows heeft vanaf Vista (dacht ik) het beleid \'ongebruikt geheugen is verspild geheugen\' en laadt vaak gebruikte programma(onderdelen) alvast of laat ze er in staan na gebruik, en heeft daar over het geheel genomen snelheidswinst mee. Ook een browser of ander programma kan ontworpen zijn om met dit principe heel veel geheugen niet meer vrij te geven en de oude pagina\'s e.d. te laten staan, zolang er maar voldoende geheugen vrij is. Zodra een programma het wel nodig heeft wordt het in een instant vrijgegeven. Dat gaat om nanoseconden.\r\n\r\nBeoordeel zoiets dus in ieder geval direct na boot.
Link naar reactie
Als je msconfig open zet. Pak dan eens het 2e tabblad. Klik daar op \"geavanceerd\" en zet daar het aantal \"processors\"(kernen) en de hoeveelheid geheugen eens juist.\n\nIk doe dat vaker bij pc\'s die vaak niet alle beschikbare cpu kernen lijken te gebruiken. \nWie weet helpt dat.\nJa, mijn systeem is niet vergelijkbaar met het jouwe. Ik was pas tegelijkertijd een .mpeg bestand aan het converteren naar dvd bestanden. Daarnaast las ik een analoge film in, die werd geconverteerd naar mpeg 4 (of zoiets) ik luisterde muziek en was op het forum bezig.\nTot mijn verbazing slecht 14% cpu (i7 3670K) tijd en 15% van de 8 GB geheugen in gebruik.\n\nNiek\nEdit: 16GB moet 8 GB zijn
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;625503]Kijk even direct na boot dus.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je dat aan mij vroeg: \r\nNa een reboot:\r\nCPU: 0 - 2% schommelend\r\nGeheugen: 1,8 MB. Fysiek geheugen gebruik 22% nu.\r\nIk zie nu dat er intussen 90 processen draaien op de pc, want ik installeer er nog weleens wat bij en op zo nu dan. \r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
1,8 [B]G[/B]B dus, geen MB, maar dat snappen we wel.\r\n\r\nBij mij 56 processen, en dus na boot met alleen TB 1,5 GB geheugengebruik, maar vandaag Photoshop gestart (260 MB), en Firefox natuurlijk (198 MB), Nero (40 MB), Internet Explorer (63 MB), Plugin Container voor FF (31 MB) maar nu is het geheugengebruik geen 1,5 maar 1,45 GB geworden, omlaag dus. En Nero is inmiddels uitgeschakeld, maar houdt die 40 MB gewoon in gebruik. Een heel dynamisch geheugengebruik dus, en begrijpelijk zolang mijn 3008 MB bij lange na niet in gebruik is.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;625469]Als je msconfig open zet. Pak dan eens het 2e tabblad. Klik daar op \"geavanceerd\" en zet daar het aantal \"processors\"(kernen) en de hoeveelheid geheugen eens juist.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\nHeb dit gedaan.\r\n\r\nDirect na boot:\r\n- 76 processen\r\n- 0 - 9% processorgebruik schommelend\r\n- 1.52 GB Geheugen\r\n- 40% Fysiek geheugen\r\n\r\nMet Photoshop en Camtasia (videoprogramma) met een open photoshop document en screen filmend:\r\n- 86 processen\r\n- 35-62% processorgebruik schommelend\r\n- 1.87 - 2.16 Gb Geheugen \r\n- 52-61% Fysiek geheugen.\r\n\r\nStop met filmen en processorgebruik gaat naar 1-6% en geheugen naar 1.75 Gb\r\n\r\nVerder ook veelvraten als firefox, Skype en Dropbox open.\r\n\r\nVoordat ik dit aanpaste kreeg ik overigens weer van die meldingen bij photoshop filmen dus heb ik die melding even uitgezet, kort daarop kreeg ik een BSOD met een 0x000116 melding wat toch met die grafische kaart te maken zou moeten hebben?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...