Ga naar inhoud

PC komt na opstarten niet op het bureaublad, ipv daarvan blauw scherm met strepen er doorheen. Wat is het?


Vivec

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een probleempje met mijn pc. Ik had hem anderhalve week niet gebruikt. Nadat ik hem paar dagen geleden opstartte kreeg ik de volgende melding: 'Please enter Setup to recover BIOS setting. CMOS Date/Time NOt Set'. Ik heb dat opgezocht, en het batterijtje op het moederbord zou leeg zijn. Die heb ik dus vervangen. De PC dus weer aangezet, de melding was weg. Er is dus verder niks te zien, de PC start gewoon normaal op, maar op het moment dat mijn inlogscherm te voorschijn zou moeten komen, krijg ik een lichtblauw scherm te zien met allemaal verticale en horizontale strepen er in. Dat blijft voor ongeveer 10 á 15 seconden zo staan, en dan start de PC zichzelf opnieuw op en gebeurt hetzelfde weer, keer op keer. Weet iemand wat dit kan zijn en wat er kapot kan zijn? Is het misschien de videokaart o.i.d.? Alvast bedankt!
Link naar reactie
@Jorrit Ja dat had ik gedaan. Nu je het daar toch over hebt.. Het viel mij al op dat als ik na het opstarten in de bios ging de datum weer op standaard waarden stond, maar hij gaf de melding niet als ik de pc opstartte. Maar ik heb het batterijtje nu voor de tweede keer vervangen en de PC doet het weer :) Blijkbaar net een slechte (had 'm wel nieuw uit de verpakking). Dus probleem is opgelost. In ieder geval bedankt voor de moeite!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...