Ga naar inhoud

Mijn Bios is gewist! Hoe kan ik de bios weer in de flashrom krijgen?


r.vschaik@hccnet.nl

Aanbevolen berichten

Hoi, het is geen laptop maar een tower medion md8833. Het wissen is bij het updaten van de bios gebeurt. Tijdens het updaten, hij had net de bios gewist en was de nieuwe bios aan het schrijven en toen resette mijn computer. Na het opstarten kreeg ik een zwart scherm en verder was er niets meer. Hij wil nergens meer van opstarten. Ik heb internet afgezocht, medion geemailt (niets gehoord van hun). Maar helemaal niets gevonden, gekregen, van wat ik moet doen. Ik weet het niet meer! Cmos batterij is oke enzo.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb de batterij er uit gehad en ook de jumper verzet. Helemaal dood issie, doet niets meer. Ik heb het opgegeven! Ik kreeg via ComputerTotaal (reshift) een bericht, zij hebben contact gehad met Medion en die konden helemaal niets meer doen. Ik kreeg 75 euro korting aangeboden door Medion op een nieuwe medion computer via de medion website. Helemaal tof maar ja laat ik nu een paar dagen voor dit aanbod een 2de hands i5 gekocht hebben. Van die dingen he. De oude pc staat nu als oud vuil ergens in me huis en ik ben hem aan het strippen. Groet Rob
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Na het lezen van CT maart 2018, dus waarschijnlijk te laat: Vervang de bios ic (de integrated circuit die de bios chip bevat) door een vervangend exemplaar, gewoon als spare-part geprogrammeerd te koop voor een kleine € 20 all-in thuisbezorgd. Google: "ms-7502 bios ic" Nog goedkoper kan, maar dan heb je een hobbyist nodig die dit kan: download de bios, haal de bios ic uit je moederbord, brand de bios image in de bios ic, bios ic terugplaatsen, power up, instellingen controleren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...