Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[QUOTE=legbers;571466]Ik probeer in Picasa een foto vanaf de laptop (gemaakt met digitale camera) af te drukken in 10 x 15 formaat op 10 x 15 papier.\r\nMaar telkens komt er een brede witte rand rechts en bovenaan wat ik ook instel.\r\nWat kan hiervan de oorzaak zijn?[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je de printer wel op borderless printen staan?
Link naar reactie
[QUOTE=legbers;571466]Ik probeer in Picasa een foto vanaf de laptop (gemaakt met digitale camera) af te drukken in 10 x 15 formaat op 10 x 15 papier.\nMaar telkens komt er een brede witte rand rechts en bovenaan wat ik ook instel.\nWat kan hiervan de oorzaak zijn?[/QUOTE]\n\nIs de foto ook gemaakt in die verhouding? (dus 1x 1,5)
Link naar reactie
[QUOTE=legbers;571776]Picasa is een programma dat je gratis kunt downloaden.\r\nGeen software dus.[/QUOTE]\r\n\r\nEven een vergissing uit de weg helpen.\r\nElk programma is software. (betaald of gratis maakt niets uit)\r\nIets wat je vast kan pakken in de computer wereld is hardware.\r\n\r\nJe kunt op diverse manieren voor afdrukken kiezen.\r\n1) Via picasa. En het dat programma allemaal laten regelen.\r\n2) Maar het kan ook via de programma\'s die bij je printer zijn geleverd. En dat laatste bedoelde Stroke dus.\r\nZoek dus in alle programma\'s naar een mapje van je printer merk en kijk daar eens wat er allemaal aanwezig is.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd met Picasa maar dat lukt dus niet.\r\nIk kan geen programma\'s vinden die bij de printer (HP Photosmart B109-a) is meegeleverd.\r\n\r\nIs er geen goed en simpel programma waarmee ik foto\'s van 10 x 15cm kan uitprinten en/of een fotocollage kan maken en printen?\r\n\r\nIk heb Photoscape gedownload maar ik kan de onderste regels (waar o.a. print opstaat) niet leesbaar maken.
Link naar reactie
Ik heb een digitale camera en die maakt foto\'s in een verhouding van 768 x 1024 pixels... (etc.) ...In photoshop wordt dat aangegeven als 11,25 x 15 cm. Dat is dus helemaal geen 1 x 1,5. Zou je een foto van die afmeting af willen drukken op 10 x 15 dan gaat dat niet lukken.\nAls ik dan zonder rand zou willen afdrukken zou ik in een software programma de afmetingen aanpassen, waarbij ik dan een stukje af zou croppen.\n\nOm collages te maken, zou je eigenlijk met een fotoprogramma dat met lagen werkt, moeten gaan werken en dat is behoorlijk ingewikkeld in het begin. De Gimp is gratis en die kan dat.\n\nIk denk dat PaintNet wat gebruiksvriendelijker is.\n\n[URL]http://www.gimp.org/[/URL]\n[URL]http://www.getpaint.net/[/URL]\n\nIk probeer even of dat wat je wilt met dat programma kan.\n.
Link naar reactie
[IMG]http://members.home.nl/reintjedevos/voorbeeld.jpg[/IMG]\n\nMet PaintNet moet het wel lukken.\n\nAllereerst moet je even de meetlat aanklikken zodat je de centimeters kunt zien. Als dat nog staat op pixels... met het kleine driehoekje rechts van de tekst veranderen in centimeters.\n\nOpen nu je foto en ga met de rechthoek (links in het gereedschapvak bij de pijl) de foto op maat maken in een verhouding van 1, x 1,5 bijv. 25 x 37,5\nDaarna knippen, Nieuw Openen en Plakken en Opslaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...