Ga naar inhoud

SP1 voor Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb gelezen dat er binnenkort SP1 uitkomt voor Windows 7. \nSinds kort heb ik het met de updates zo geregeld dat ze niet meer automatisch geinstalleerd worden bij mij. Dit naar aanleiding van de nieuwe Windows Live Mail 2011 die zo maar over mijn bestaande WLM heen werd gezet. Intussen heb ik met hulp van forumleden hier gelukkig mijn ouwe WLM 2009 weer terug. Dat wil ik zo houden. Ik hoef die nieuwe WLM 2011 niet. Maar ... als ik die SP1 ga downloaden en installeren loop ik dan de kans dat ik wéér WLMail 2011 krijg?
Link naar reactie
Oké, bedankt voor het antwoord.\r\nIk wil niet met Windows Live Mail 2011 werken omdat de functie Invoegen > Afbeelding > Inline ontbreekt. Die zit wel in de oude, maar dus niet in de nieuwe. Wat in de nieuwe zit is de functie Invoegen > Enkele Foto, maar dat is een andere functie. Je krijgt dan een rand en schaduw te zien en dat wil ik niet. Ik maak vaak gebruik van printscreens in een mail om aan anderen uit te leggen hoe iets werkt. Ik wil geen schaduw en randjes om mijn printscreens. Vandaar mijn afkeer.
Link naar reactie
O ja? Toen ik het programma opende en probeerde een afbeelding in te voegen, kreeg ik een schaduw en een rand om de afbeelding te zien. Ik baalde zo verschrikkelijk dat ik het programma gelijk niet meer hoefde. Bovendien werd ik gek van al die linten en zo. Ik wilde zo snel mogelijk terug naar WLMail 2009. Dat werkt een stuk rustiger. Maar volgens jou ben ik dus te voorbarig geweest?
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;548773]Trouwens, een foto hoort in de bijlage, niet in de body van het bericht ;)[/QUOTE]\n\nHet gaat niet om foto\'s. Het gaat om printscreens.\nGisteren heb ik b.v. aan mijn schoonzus uitgelegd hoe ze foto\'s kan verkleinen met het programma Paint in Windows 7.( Ze heeft geen beeldbewerkingsprogramma). Dat leg ik uit met tekst en printscreens. Het is zeer onhandig als de printscreens als bijlage worden meegestuurd, want dan weet ze niet waar die bij horen in relatie tot de tekst. Daarom voeg ik ze in-line in.
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;548786]Het gaat niet om foto\'s. Het gaat om printscreens.\r\nGisteren heb ik b.v. aan mijn schoonzus uitgelegd hoe ze foto\'s kan verkleinen met het programma Paint in Windows 7.( Ze heeft geen beeldbewerkingsprogramma). Dat leg ik uit met tekst en printscreens. Het is zeer onhandig als de printscreens als bijlage worden meegestuurd, want dan weet ze niet waar die bij horen in relatie tot de tekst. Daarom voeg ik ze in-line in.[/QUOTE]\r\n\r\nFoto\'s verkleinen: Download daar : [url]http://www.addictivetips.com/windows-tips/image-resizer-powertoy-clone-for-windows-7vista/[/url] de image resizer en installeer die. Klik met rechts op de foto, (of een selctie foto\'s) en kies voor verkleinen.\r\nKijk wel van te voren hoe dat ding is ingesteld, of test het uit, want anders is je originele grote exemplaar verkleind.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Macfan;548889]Je bedoelt mij toch niet...? \n\nHet is gewoon een stuk service om PC\'s op te schonen. Dus... Als SP1 beschikbaar is, moeten ALLE Windows 7 PC\'s geupdate worden.[/quote]\n\nIk zou de update eerst testen om er zeker van te zijn dat alles goed werkt en dan een update van de PC\'s in het netwerk doen via WSUS. Gebruikers hoeven dan ook niet de update meldingen te zien en hebben er dan totaal geen last van.
Link naar reactie
[QUOTE=Macfan;548889]Je bedoelt mij toch niet...? [/QUOTE]\r\nMisschien wel, misschien niet...\r\n\r\n- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - \r\n\r\n[QUOTE=Macfan;548890]JEEEUUH!!! 100e bericht![/QUOTE]\r\nMeest nutteloze opmerking ever..... (Zeker als je er een apart bericht voor plaatst.............)\r\n\r\n- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - \r\n\r\n[QUOTE=dutch-online;548894]Ja daar word het forum beter van .:rolleyes::twisted::confused::mad:[/QUOTE]\r\nKwalificatie van bericht: (*)(*)(*)(*)(*)
Link naar reactie
Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp, hahaha, want ik zie door de bomen het bos niet meer.\n\n1) Ik wilde weten of in SP1 voor Windows 7 (die dus volgend voorjaar uitkomt, heb ik nu begrepen) een update zit voor Windows Live Mail. Nee, heb ik te horen gekregen. Oké.\n2) Da\'s goed! Want ik wil die nieuwe WLMail 2011 niet omdat de functie Invoegen > Afbeelding > Inline ontbreekt.\n3) Windows Live Mail 2011 is GOED, kreeg ik toen te horen. Heeft functie Invoegen > Enkele Foto en daar kun je \"geen stijl\" aanklikken. Dan krijg je geen schaduw en randjes (die ik dus verafschuw).\n4) Ik leg aan mijn vrienden en kennissen die iets willen weten over Windows of andere programma\'s alles per e-mail uit. Dat doe ik aan de hand van printscreens die ik in de body van de mail zet. Als bijlage toevoegen is niet handig. Dan moeten de mensen maar raaien waar de printscreens op slaan. \n\nIk ga nu eerst op onze reserve laptop WLMail 2011 zetten. Als blijkt dat ik wel degelijk printscreens zonder schaduw en randen in de mail kan zetten, laat ik die WLMail 2011 - mocht die wel in SP1 zitten - gewoon binnen komen op mijn eigen pc.\n\nBedankt allemaal. Ik heb hartelijk gelachen.
Link naar reactie
[quote=foureyes;548911]Ja, kan wel zijn. Maar nog geen 2 weken geleden kreeg ik die WLMail 2011 als Belangrijke Update aangeboden. Geen Optionele! Als ik niet opgelet had, had-ie zo mijn WLMail 2009 overgenomen. Hij kwam samen met een beveilings-update binnen. Dus ik vertrouw die Microsoft voor geen ene moer meer.[/quote]\n\nIn de beta van SP1 zit hij in ieder geval niet in. Dat wil niet zeggen dat hij gegarandeerd niet in de release versie zit, maar maakt het wel zeer onwaarschijnlijk.
Link naar reactie
Nou ja, hoe het ook zij, als ik die randen en schaduw weg kan krijgen, en dat kan volgens het forum, dan is mijn grootste bezwaar tegen WLMail 2011 weggenomen. Al die linten hoeven voor mij ook niet, maar goed, dat schijnt bon ton te zijn bij Microsoft en daar kan ik misschien mee leven. Microsoft Word gebruik ik namelijk ook niet en daar schijnen ook linten in te zitten. Ik ben niet zo op de hoogte van het \"linten-gebeuren\".\n\nTrouwens, weten jullie dat ik w.b. Windows Live Mail 2011 begonnen ben bij Windows Live Solutions Center? Dat is een compleet waardeloze club. Solutions, daar hebben ze nog nooit van gehoord!
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;548911]Ja, kan wel zijn. Maar nog geen 2 weken geleden kreeg ik die WLMail 2011 als Belangrijke Update aangeboden. Geen Optionele! Als ik niet opgelet had, had-ie zo mijn WLMail 2009 overgenomen. Hij kwam samen met een beveilings-update binnen. Dus ik vertrouw die Microsoft voor geen ene moer meer.[/QUOTE]\r\n\r\nDie update [B]\'is\' [/B]ook een beveiligingsupdate, waarmee bepaalde beveiligingslekken in Messenger en Live Mail gedicht worden. Dat ze dan meteen de lay-out aangepast hebben, ok, dat is een kwestie van smaak, maar de reden is om alles een beetje te laten lijken op het MS Office 2009/2010 pakket.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[QUOTE=foureyes;548908] 3) Windows Live Mail 2011 is GOED, kreeg ik toen te horen. Heeft functie Invoegen > Enkele Foto en daar kun je \"geen stijl\" aanklikken. Dan krijg je geen schaduw en randjes (die ik dus verafschuw).\r\n[/QUOTE] Waar staat \"geen stijl\"?. Ik erger me ook aan de schaduwrandjes bij de ingevoegde afbeeldingen. Begin net te wennen aan de linten, na 13 jaar Outlook Express.\r\nIngevoegde foto\'s is \'afspraak\' bij sommige mailgroepen die iets met foto\'s doen.\r\nGroeten Tieleman.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...