Ga naar inhoud

Excelformule die dienstcodes omzet in uren.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nIk hoop dat ik hier iemand vind die mij [U]voor 250,- euro vergoeding [/U]kan helpen met het volgende:\r\nVoor de apotheek maak ik het 24uurs rooster voor 34 assistenten in excel.\r\nMijn wens is een formule dat zodra ik een dienst invoer bijvoorbeeld D1 dat er achteraan het rooster bij de betreffende assistente in de excelsheet direct de vergoeding komt te staan.\r\n\r\nIn het geval van een D1 (vroege dienst 7-15 uur) is de vergoeding op ma-vr 8,25 op zaterdag 10 en op zondag 14 uur. Ben je na 1 april 2007 in dienst gekomen is het ma-vr 8 op zaterdag 8,5 en op zondag 12 uur. Dit is pas 1 dienst van de vele die ik inrooster. \r\n\r\nZo te zien gaat het hier dus om een (naar mijn idee) gigantische formule, die ik dus 2x keer nodig heb (voor en na 01-04-2007 in dienst). Als iemand hier iets mee kan of je kent iemand die hier iets mee kan. Laat het me weten en dan zal ik er verder ingaan op het totale rooster.
Link naar reactie
Hallo Hanzeplein,\r\n\r\nDat lijkt mij in 1e instantie niet al te moeilijk, maar misschien is de praktijk toch lastiger. Heb je een klein voorbeeldje zonder persoonlijke gegevens, werkt namelijk een stukje gemakkelijker dan maar iets in het luchtledige gokken. \r\n\r\nStuur mij anders even een persoonlijk bericht.\r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk
Link naar reactie
Voorbeeld: assistente A werkt op do 2 december een D1 = 8,25 uur, op vr 3 dec. D2 = 8,25 uur op zondag 5 december een N2 = 14 uur, op ma 6 dec een N2 = 13,75 uur, do 9 dec D9 = 9,25 uur enz.\r\nIk vul dus in een Excelsheet D1, D2, N2 enz in. Aan het eind van assistente A staat Contract 40 uur, werkbare dagen 23, uren volgens contract 184,0 uur. Ik zoek dus een formule die deze dienstcodes (D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7, D8, D9, D10, A1, A2, N1, N2, Z1, Z2, Z3, Z) aan het eind van de maand in de sheet als waarden bij elkaar optelt. \r\n\r\nOp alle dagen is er een D1, D2, A1, A2, N1, N2 alleen hebben deze diensten op za en zo een andere vergoeding. Verder zijn de Z1, Z2, Z3, Z alleen diensten die in het weekend en op feestdagen worden ingeroosterd. De diensten D3 - D10 zie je niet op za en zo.\r\n\r\nGroet, Martin
Link naar reactie
Hallo Hanzeplein,\r\n\r\nBijgaand een bestand ooit aangewerkt (met anderen) dat gebaseerd was op een registratie voor de afwezigheid. Ik heb nu een paar aanpassingen gedaan (in de maand januari) om voor een aanwezigheid- en afwezigheidregistratie. Moet natuurlijk nog wel het een en ander aan gebeuren, maar het idee is dat je per medewerker per dag via validatie een werkcode kunt muteren. Daarnaast indien er niet gewerkt wordt, kun je vastleggen waarom niet b.v. vakantie. Op een bepaalde cel gaan staan en vervolgens de juiste code aanklikken. Dat zou je eventueel ook met de werkcodes kunnen doen. Per maand kun je per medewerker de codes tellen met de bijbehorende uren onder voorwaarde op welke dag er gewerkt is. Je moet hier voor nog wel een paar tabellen aanleggen maar dat is zo gebeurd.\r\nMaar hoe doe je dit nu? Heb je al een idee in excel gemaakt?\r\n\r\nGroet \r\n\r\nDirk
Link naar reactie
Ik heb ooit zoiets gemaakt voor loonprogramma in de zorg.\n\nZoek eens op het internet in die sector.\n\nJe kunt ook gewoon de uren van de diensten op een bladzijde invullen en op de beginpagina de diensten invullen zodat hij met verticaal zoeken de uren en de toeslagen invult.\nIk had het indertijd zo ver dat hij zelfs, op basis van individueel loon, de toeslagen en dergelijke ook uitrekende. Kon ik het gelijk vergelijken met de salarisstroken.\nZelfs de betreffende afdeling kon er op, als er een toerekening naar de afdeling moest zijn.\nAllemaal gewoon met opzoeken en in de cel berekenen.\nGing over vele honderden medewerkers.\n\nHet is niet zo moeilijk als je denkt maar wel even wat werk om in te voeren.\n\nSucces
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...