Ga naar inhoud

The CAD race to hell....


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De schuldige blijft toch alleen maar de consument en niet de fabrikant.\nAls de consument zich vanalles wijs laat maken en blijft kopen ,dan kan de fabrikant steeds weer wat nieuws verzinnen en gaan maken .De fabrikanten beconcureren elkaar onder andere met steeds meer pixels ,en consumenten pronken met hun aantal pixels terwijl ze niet eens weten wat het zijn.\nEen merk kamera met maar 2 megapixels maakt nog steeds dezelfde goede foto\'s dan een kamera met 10 megapixels.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;536364]Een merk kamera met maar 2 megapixels maakt nog steeds dezelfde goede foto\'s dan een kamera met 10 megapixels.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je ze alleen maar op 10x15cm afdrukt wel ja maar ga je groter printen of drukken dan zie je het verschil wel degelijk.\r\nMaar ik snap je punt wel, die pixel oorlog is erg overdreven :rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE]Een merk kamera met maar 2 megapixels maakt nog steeds dezelfde goede foto\'s dan een kamera met 10 megapixels. [/QUOTE]\r\nSterker nog, de Consumentenbond heeft gemerkt dat de foto\'s sinds de 5mp generatie (bijv Canon Powershot A620) alleen maar slechter zijn geworden door de megapixel-ratrace en daarover de fabrikanten aangesproken. Daarop kreeg de Bond uitsluitend allerlei prevelementjes dat er zoveel was verbeterd, gezichtsherkenning...dat soort dingen, dus ontwijkende antwoorden. :(
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;536364]De schuldige blijft toch alleen maar de consument en niet de fabrikant.\r\nAls de consument zich vanalles wijs laat maken en blijft kopen ,dan kan de fabrikant steeds weer wat nieuws verzinnen en gaan maken[/QUOTE]\r\nContradictie....\r\n\r\n(Ik heb een 6 megapixel en een 15,4 megapixel, en hou het wat betreft de pixeltjes voorlopig echt voor gezien.\r\nDe beperking van de beelden ligt ergens tussen die twee waarden in, en worden voor zover ik weet veroorzaakt door het type lichtcel, wat niet goed in staat is om opvallend licht te beperken tot de eigen individuele pixel, maar laat uitstralen naar buurcellen (door inwendig lekken en reflecties).\r\nZie daar de \'wolligheid\' die onscherpte maakt.\r\nDe scherpte die veel mensen nog aan het beeld toewijzen is volgens mij veroorzaakt door softwarematige verscherping welke in sommige camera\'s niet helemaal uit te schakelen is, juist voor bovenstaande rede van cel-lekkage.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...