Ga naar inhoud

2 problemen na opnieuw installeren Windows XP


Aanbevolen berichten

Ik heb windows XP op een Dell computer opnieuw geinstalleerd omdat hij erg traag begon te worden.\r\n\r\nWindows zit er op, met 2 partities, windows staat op de C: schijf en de D: is leeg (deze heb ik na het installeren geformatteerd). Ik heb er GEEN internet op zitten omdat ik voor het configureren hiervan een volledig beeld nodig heb zodat ik de knoppen kan aanklikken. Dit is gelijk het eerste probleem. Daarnaast loop ik tegen een andere aan, wie o wie kan mij helpen?\r\n\r\n1. Beeldscherm\r\nDe resolutie van het beeldscherm is niet goed, ik heb een LG L1750SQ LCD monitor (plug and play) en als ik in de configuratiescherm zit, heb ik als enige monitor de \" standaard monitor\". Hiermee kan ik de resolutie niet aanpassen en geen stuurprogramma\'s wijzigen. Ik heb hierop geprobeerd een stuurprogramma voor de LG te vinden, deze heb ik ook gevonden en op een USB stick gezet, maar ik kan hier niets mee omdat ik niks kan wijzigen qua monitoren in het configuratiegedeelte. Dus dacht ik dat ik de standaard monitor uit kon schakelen, en dat het dan wellicht automatisch een andere zou zoeken, maar nee dus, mijn beeld blijft nu na het opstarten zwart (ik zie mijn bureaublad dus niet meer)... How to fix this?\r\n\r\n2. Besturingssysteem keuze\r\nBij het opstarten krijg ik nu standaard de keuze uit twee besturingssystemen:\r\n- Windows XP\r\n- Windows XP\r\nTwee identieken dus. Maar als ik de eerste aanklik, start hij prima op, bij de tweede krijg ik de melding dat het bestand \"system32.hal.dll\" ontbreekt. Ik moet dan op een willekeurige toets drukken en dan start hij weer opnieuw en krijg ik de keuze van besturingssystemen opnieuw. \r\n\r\nMijn gevoel zegt dat ik de installatie opnieuw moet doen om deze twee problemen op te lossen, is mijn gevoel juist of zijn er andere wegen naar Rome? \r\n\r\nStel dat ik dat doe en ik krijg weer te maken met het beeldscherm probleem, hoe is dit dan te fixen zonder internet?
Link naar reactie
Hoe heb je XP opnieuw geinstalleerd? Kennelijk geen \'schone\' installatie.\n\nKun je nog wel in veilige modus komen?\nProblemen mbt beeldscherm; volgens mij een driver-probleem. Waar heb je de driver gedownload? Kom op [url]http://www.howtodrivers.com/model4502.html[/url] een driver tegen, inclusief uitleg (Engelstalig).
Link naar reactie
Bedankt voor het snel reageren!\r\n\r\nDutch-online: ik heb XP via een cd-rom van Dell (met besturingssysteem) geinstalleerd. Bij het installeren werden de partities zichtbaar, en toen heb ik alle partities verwijderd en opnieuw ingedeeld in die twee die ik eerder noemde. De XP heb ik dus daarna op de C: schijf laten zetten en de D: schijf na installatie (dus via windows) geformatteerd. \r\n\r\nObelix: Bij deze site vertrouwde ik het niet zo, ik moet een een of ander programmaatje installeren, en dat durfde ik niet. Ik heb wel de driver gevonden, maar ik weet niet hoe ik hem moet installeren. \\\r\n\r\nDutch-Online: via Dell kan ik geen driver downloaden van de LG monitor. Wel van de videokaart, zou dat het probleem kunnen oplossen?
Link naar reactie
Raar dat een verse installatie je bij boot uit twee systemen laat kiezen :confused:.\n\nIn de root van C: staat het bestandje [I]boot.ini[/I].\nMaak daarvan een backup ook in de root van C:, b.v. [I]boot.bak[/I].\n\nJe kan dat bestandje met een teksteditor bewerken, maar ook vanuit Windows:\nrechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', kies \'[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen[/I]\'.\nDaar zie je bovenaan de keuzemogelijkheden voor een multi-boot configuratie.\n\nAls je op \'[I]Bewerken[/I]\' klikt krijg je de inhoud te zien van C:\\boot.ini, en zou je één van de twee kunnen verwijderen (onder [I][Operating systems][/I] ), maar dan moet je wel de \'foute\' verwijderen, dat begrijp je.\nVandaar de backup eerst....\nAangezien het terugplaatsen van een backup van dat bestandje ook wat priegelwerk is (Windows start niet meer als de \'foute\' overblijft), zou ik mijzelf toch eerst goed overtuigen welke te verwijderen.\n\n[QUOTE=dutch-online;531128]De monitor zal geen problemen geven die doet het vast wel.[/QUOTE]\nStandaard monitor, daar zou ik mij inderdaad maar niets van aantrekken. Het is namelijk niet de monitor die de keuzes voor de resoluties geeft, maar je grafische adapter :wink:. Daarvan moet je eerst de driver downloaden van de site van de fabrikant van het moederbord (heb je al gedaan lees ik), maar... [I]EERST[/I] de chipsetdriver downloaden en installeren, dan pas andere drivers zoals die van de grafische adapter.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
ik heb ook dit probleem alleen heb ik niet windows 2x opnieuw geinstalleerd maar een nieuwe videocard driver van de intel website.\r\nnu is het zo dat als ik battlefield heroes opstart hij na een tijdje flipt, het beeldscherm een heel andere groenachtige kleur krijgt, het beeld veel verder is ingezoomt en ik de computer opnieuw moet opstarten om het weer normaal te krijgen. \r\nwat is hiervoor de oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...