Ga naar inhoud

Van Videocamera naar PC, met Dazzle?


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nIk heb een \'redelijk\' oud cameraatje: een \"sony handycam vision ccd-trv36e pal video hi8\"\r\n\r\nIk zou mijn filmpjes/bandjes graag op mijn PC zetten, ik heb gehoord dat je dat kan doen met bijvoorbeeld Dazzle of Canopus.\r\n\r\nMaar op sommige foto\'s van Dazzle zie ik een rode, witte en gele aansluiting. Maar op mijn camera zie ik alleen maar een zwarte (audio) en een gele (video). Kan ik alsnog Dazzle aanschaffen en dan alsnog ook het geluid overzetten? Dus, waar moet dan die zwarte audio kabeltje in?\r\n\r\nHartelijk dank voor de reactie\'s alvast!\r\n\r\nGroeten,\r\nEmiel
Link naar reactie
Het lijkt erop dat je videocamera geluid in mono opneemt. De dazzle kan met stereo-geluid overweg. Maar in principe ook met mono geluid, als je de zwarte kabel op de witte aansluiting van de dazzle aansluit.\n\nIn het slechtste geval wordt dan alleen geluid in het linker spoor opgenomen, maar dat is eventueel softwarematig te herstellen mocht dat nodig zijn (waarbij je het linkerspoor naar het rechterspoor kopieert en dus aan beide kanten geluid hebt).
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;521324]Het lijkt erop dat je videocamera geluid in mono opneemt. De dazzle kan met stereo-geluid overweg. Maar in principe ook met mono geluid, als je de zwarte kabel op de witte aansluiting van de dazzle aansluit.\r\n\r\nIn het slechtste geval wordt dan alleen geluid in het linker spoor opgenomen, maar dat is eventueel softwarematig te herstellen mocht dat nodig zijn (waarbij je het linkerspoor naar het rechterspoor kopieert en dus aan beide kanten geluid hebt).[/QUOTE]\r\n\r\nOké mooi! Ik werk graag met Adobe Premiere Pro CS4, kan ik mijn video dan importeren naar dat programma? Of kan ik mijn video alleen maar bewerken in Pinnacle? (Bij Dazzle krijg je namelijk Pinnacle erbij)
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;521401]Voor het geluid een twee weg verloopje gebruiken ,,dan voer je je mono geluid zowel naar het linker als het rechter kanaal.\r\nIs de eenvoudigste oplossing die altijd werkt.[/QUOTE]\r\n\r\nWaar kan ik zo\'n ding halen? Hoe heet zoiets?\r\n\r\n+ Andere vragen beantwoorden, please. :p(6)
Link naar reactie
Ja, je kunt je video ook importeren in Premiere, vermits je bij het digitizen voor een gangbaar formaat zoals dv-avi of mpeg hebt gekozen.\n\nGeen idee wat het beste is en/of waar je dat zou moeten kopen. Bij een bekende Duitse prijsvechter-supermarkt hebben ze dit soort dingen zo nu en dan voor een euro of 10 in de aanbieding. Lijkt me meer dan voldoende om mee te beginnen, want de kwaliteit van hi-8 is ook niet om over naar huis te schrijven. Vergeleken met pdtv of hd bedoel ik dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...