Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Hallo, \r\n\r\nIk heb een \'redelijk\' oud cameraatje: een \"sony handycam vision ccd-trv36e pal video hi8\"\r\n\r\nIk zou mijn filmpjes/bandjes graag op mijn PC zetten, ik heb gehoord dat je dat kan doen met bijvoorbeeld Dazzle of Canopus.\r\n\r\nMaar op sommige foto\'s van Dazzle zie ik een rode, witte en gele aansluiting. Maar op mijn camera zie ik alleen maar een zwarte (audio) en een gele (video). Kan ik alsnog Dazzle aanschaffen en dan alsnog ook het geluid overzetten? Dus, waar moet dan die zwarte audio kabeltje in?\r\n\r\nHartelijk dank voor de reactie\'s alvast!\r\n\r\nGroeten,\r\nEmiel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2010 Het lijkt erop dat je videocamera geluid in mono opneemt. De dazzle kan met stereo-geluid overweg. Maar in principe ook met mono geluid, als je de zwarte kabel op de witte aansluiting van de dazzle aansluit.\n\nIn het slechtste geval wordt dan alleen geluid in het linker spoor opgenomen, maar dat is eventueel softwarematig te herstellen mocht dat nodig zijn (waarbij je het linkerspoor naar het rechterspoor kopieert en dus aan beide kanten geluid hebt). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 [QUOTE=FooBar;521324]Het lijkt erop dat je videocamera geluid in mono opneemt. De dazzle kan met stereo-geluid overweg. Maar in principe ook met mono geluid, als je de zwarte kabel op de witte aansluiting van de dazzle aansluit.\r\n\r\nIn het slechtste geval wordt dan alleen geluid in het linker spoor opgenomen, maar dat is eventueel softwarematig te herstellen mocht dat nodig zijn (waarbij je het linkerspoor naar het rechterspoor kopieert en dus aan beide kanten geluid hebt).[/QUOTE]\r\n\r\nOké mooi! Ik werk graag met Adobe Premiere Pro CS4, kan ik mijn video dan importeren naar dat programma? Of kan ik mijn video alleen maar bewerken in Pinnacle? (Bij Dazzle krijg je namelijk Pinnacle erbij) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 Zo ja: Heeft iemand een goede site waar ik zulke apparaten kan kopen? En welk merk is \'t beste? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 Voor het geluid een twee weg verloopje gebruiken ,,dan voer je je mono geluid zowel naar het linker als het rechter kanaal.\nIs de eenvoudigste oplossing die altijd werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 [QUOTE=Animal;521401]Voor het geluid een twee weg verloopje gebruiken ,,dan voer je je mono geluid zowel naar het linker als het rechter kanaal.\r\nIs de eenvoudigste oplossing die altijd werkt.[/QUOTE]\r\n\r\nWaar kan ik zo\'n ding halen? Hoe heet zoiets?\r\n\r\n+ Andere vragen beantwoorden, please. :p(6) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 [quote=FreeQuick;521411]Waar kan ik zo\'n ding halen? Hoe heet zoiets?\n \n+ Andere vragen beantwoorden, please. :p(6)[/quote]\n \nEen splitter ,,om van een tulpstekker 2 te maken ,of in dit geval van 2 tulpstekkers 1.\nBij iedere electronica winkel hebben ze wel zo iets. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2010 Ja, je kunt je video ook importeren in Premiere, vermits je bij het digitizen voor een gangbaar formaat zoals dv-avi of mpeg hebt gekozen.\n\nGeen idee wat het beste is en/of waar je dat zou moeten kopen. Bij een bekende Duitse prijsvechter-supermarkt hebben ze dit soort dingen zo nu en dan voor een euro of 10 in de aanbieding. Lijkt me meer dan voldoende om mee te beginnen, want de kwaliteit van hi-8 is ook niet om over naar huis te schrijven. Vergeleken met pdtv of hd bedoel ik dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 €10,-? Ik zat even te kijken en laagste prijs wat ik zie is 50, euro. Heb je toevallig een link?(A) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Zoals ik al zei, de Aldi heeft dat niet permanent in het assortiment. Het wordt slechts 1 of 2 keer per jaar aangeboden. Maar wandel gerust je plaatselijke filiaal binnen, want wellicht hebben ze er nog een liggen in de bak met restanten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Alvast hartelijk dank voor uw help voor zover. Alleen ik heb nog een vraagje, als ik ga zoeken in winkels en op sites weet ik niet precies waar ik moet beginnen. Naar wat voor naam moet ik naar kijken? Ik kan op aldi.nl wel kijken naar Dazzle, maar dan kom ik niet ver...\r\n\r\n\"Converter Hi8 naar PC\" ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Die dingen bij de aldi zijn altijd van onbekende merken.\nMaar ook bij andere zaken moet je wat kunnen vinden voor minder dan 50 euro.\nLoop eens bij dynabite of paradigit binnen ,die hebben vast wel iets liggen.\n \n[URL]http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10021806[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 Ik heb de Konig Analoge Video Transfer Kit USB besteld bij Kruidvat, deze was in de aanbieding. Als ik het in huis heb vertel ik het wel even of het werkt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen