Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 14HD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=RKR;496016]Ongeveer twee weken geleden is Pinnacle 14 HD Ultimate bezorgd.\r\nEnkele projecten en bestanden mee gemaakt.[/QUOTE]\r\n\r\nmisschien is het dan ook wel fijn om hier neer te zetten wat jouw ervaring is.\r\nmaw. ging het makkelijk of moeilijk, voelt het prog goed aan, hoe is de kwaliteit, wordt de pc zwaar belast of niet , etc etc
Link naar reactie
In eerste instantie wilde ik even wachten met het plaatsen van ervaringen op een reactie van de starter. Maar hier alvast iets. Van de geringe ervaringen, alleen enkele kleine projecten uitgevoerd.\r\n\r\nStap1, importeren\r\n* Geimporteerd via Fire Wire, van \'oude\' camcorder. Geen problemen.\r\n* Geimporteerd van HD, video\'s van SD card (van nieuwe camcorder, Canon Legria HF200, 2 MP). Dit proces is enigzins minder gebruikersvriendelijk dan vele andere akties. Is d.m.v. andere bestansstructuur iets aan te verbeteren, maar in Windows Live Movie Maker is dit veel makkelijker.\r\n\r\nStap2, bewerken\r\nDit is wel gebruikervriendelijk. Makkelijk clips te plaatsen en te wijzigen. En ook titels en onderschrift.\r\n\r\nStap 3, bestand maken (of iets anders)\r\nMaken van een MP4 bestand, waarvoor een behoorlijk scala aan mogelijkheden m.b.t. formaat en kwaliteit, leverde een goede video op. Afgespeeld op een 22\" scherm was het beeld redelijk scherp. \r\nHetzelfde geld voor het formaat WMV. Vele mogelijkheden, en goede kwaliteit. Ook geschikt voor HD.\r\nDat geld niet voor FLV. Weinig mogelijkheden, en matige kwaliteit. Alleen geschikt voor\r\nkleine formaten.\r\n\r\nM.b.t. de snelheid, een MP4 bestand voor 1 minuut video, 5 - 10 MB (afh. van formaat. en kwaliteit), is 1 tot 2 minuten gemaakt. (Op Dell Inspiron, met 2,5 GHz Quad, 64 bits en 8 GB RAM).\r\n\r\n+ Tot nu toe redelijk tevreden met Pinnacle 14 HD Ultimate. Vooral goede kwaliteit video\'s.\r\n+ En vele stappen zijn gebruikersvriendelijk en snel uit te voeren.\r\n- Enkele akties niet, o.a. importeren vanaf Card.\r\n\r\n\r\nMet een beetje uitzoeken is de versie 14 Ultimate voor EUR 72 aan te schaffen.\r\n\r\nZijn er vragen, stel ze gerust.
Link naar reactie
Bovenstaande opmerking verbaasd niet.\r\nSInds 2004 werk ik met Pinnacle.\r\nEerst versie 9, toen 12, en nu 14 HD Ultimate.\r\nHierbij wel opgemerkt dat ik in het verleden slechts weinig projecten heb gemaakt.\r\nMaar terugziend naar versie 9 en 11, denk ik dat 14 een aanzienlijke verbetering is.\r\nVeel gebruikersvriendelijker (met,zoals vermeld, enkele uitzonderingen). \r\nEn nog geen echte fouten (of vastlopers)ontdekt. \r\n\r\n Ik heb ook WLMM en WMM gebruikt. \r\nDie zijn, mede door de eenvoud, zeer gebruikersvriendelijk. Maar Pinnacle 14 haalt dat niveau ook. Zelfs voor kleine testen blijkt in de praktijk dat ik toch Pinnacle laad (duurt even, ong. 20 sec). \r\nEr zijn wel video editors die veel meer kunnen., maar waarschijnlijk ook duurder.Tot nu toe heb ik geen spijt van de bestede EUR 72,-.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
In het verleden gewerkt met Studio 9 en (heel gering) met Studio 11, en nu dus met Studio 14 HD Ultimate.\r\nIk vermoed dat Studio 14 meer dan Studio 12 is ingesteld op HD, meer opties heeft m.b.t. formaat, en iets gebruikersvriendelijker is.\r\nStudio 14 kan films maken in 14 bestandstypen:\r\nAudio, AVI, DivX, Flash-video,\r\niPod compable, MOV,\r\nMPEG-1, MPEG-2,MPEG-2 TS, MPEG-4,\r\nReal Media, Sony PSP compatibel, Windows Media en 3GP.\r\nMet verschillende mogelijkheden voor het formaat. Windows Media bijv.\r\nheeft 19 opties.\r\nMaar ik weet niet wat 12 heeft.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nIn een voorgaand bericht stond abuisievelijk over ervaringen met Pinnacle 9, 12 en 14. \r\nDit moet zijn 9, 11 en 14. Is inmiddels verbeterd.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ook ik heb na ca 8 jaar gebruik van pinnacle vanaf versie 6 t/m versie 9.43 veel ellende door vastlopende programma\'s toen maar Magic 2008 de luxe aangeschaft, met dezelfde pc geen problemen meer gehad. Nu wil ik HD en AVCHD gaan bewerken en heb nu een nieuwe PC gekocht met I 7 860 processor 1Gb NVIDIA 230 GT videokaart en 2 bankjes van elk 2 GB DDR3 ram geheugen èn Windows 7 64 bits.\r\n\r\nTot mijn grote ergernis heb ik nu weer de problemen van vastlopen Pnnacle HD en bij het branden de melding: \" bezig met schijven van laatste bestand\", waarna de pc wel blijft rekenen maar een proeffilmpje van 2 minuten hoeft denk ik toch geen half uur te duren . Verder zag ik dat Pinnacle HD in een X86 map is gezet, omdat het waarschijnlijk alleen op 32 bits draait, dus verbaast het me dat de vorige ervaringsdeskundige met 8 Gb ram geheugen en 64 bit dit programma kan draaien.\r\nIk heb de basisversie van Pinnacle 14 HD, is er verschil wat dit betreft met de Ultimate versie?? \r\nOf heb ik iets verkeerds gedaan met installeren?\r\n\r\nmvg\r\n\r\nfrithjof
Link naar reactie
[I]Pinnacle 14[/I]\r\nOng. drie maand geleden isPinacle 14 HD Ultimate aangeschaft.\r\nHet is waarschijnlijk een gewone 32 bits versie,helaas.\r\n(Op dt moment is dat,i.v.m.upgrade naar Windows 7, niet te controleren.)\r\nTot nu toe zijn er enkele korte video\'s gemaakt.\r\nVan opnames met een Canon Legria HF200 (HD kwaliteit, 2 MP).\r\nDe video\'s zijn ingekort, verbonden, van teksten voorzien.\r\nEn opgeslagen als MP4, FLV en WMV bestanden.\r\nDe kwaliteit van MP4 en ook van WMV is goed.\r\nVan FLV matig.\r\nVoor VWM zijn er ook vele mogelijkheden (20?).\r\nWel duurt duurt het maken van een WMV bestand van HD kwaliteit,\r\nvan een project van 2 min. 20 sec. zeer lang: ruim 40 minuten!\r\nEen filmpje van 30 minuten zou dus in 400 minuten in een WMV-HD bestand \r\nomgezet kunnen worden, 6 á 7 uur.\r\n\r\n[I]Ervaringen[/I]\r\nPinnacle is aangeschaft na enige ervaring met Pinnacle Studio 9 en 11.\r\nEen lijstje van de ervaringen tot nu toe:\r\n+ titels, bewegend, en allerlei effecten zijn toe te passen\r\n+ teksten, idem\r\n+ deel van video uitsnijden\r\n+ zeer snel clips mee samen te stellen, in te korten, en te bewerken\r\n+ geluid kan aangepast wordt, en er kunnen effecten aan toegeovoegd worden\r\n+ vele andere effecten\r\n+ Gebruikersvriendelijk\r\n- Sommige bewerkingen duren erg lang (omzetten naar WMV bestand in HD kwaliteit o.a.\r\nomzetten naar vele andere bestanden gaat wel redelijk snel)\r\n\r\n[I]Niet ontevreden[/I]\r\nZoals vermeld, ook vele mogelijkheden voor WMV van HD kwaliteit.\r\nAlleen, het omzetten in een bestand, duurt dus erg lang.\r\nEn dat nog wel op een Quad Core, 2,5 GHz, 64 bits, met 8 GB RAM.\r\n\r\nAnderzijds, deze versie kostte €72,- (bij GBW-tronics).\r\nDe verhouding prijs / kwaliteit-mogelijkheden, lijkt mij niet ongunstig.\r\nGezien de uitgave, de gebruikersvriendelijk, de snelheid van werken,\r\nen de mogelijkheden, ben ik niet ontevreden.\r\nEcht grote fouten heb ik tot nu toe niet gezien.\r\nOf bijv. Moavi meer kan bieden?\r\nOf andere leveranciers, ik weet het niet.
Link naar reactie
Hoi\r\n\r\nMisschien kan iemand mij helpen ik heb studio 14 op me nieuwe pc geinstalleerd, daarvoor had ik studio 10 met hollywood fx en hollywood fx volume 1 en 2, ik krijg die hollywoods nu niet meer op mijn nieuwe pc met windows 7 en studio 14, kan nergens bellen na pinnacle en mijn engels is zeer slecht dus weet nu niet hoe ik die overgangen er bij moet krijgen, als ik de keycodes invul dan zegt hij dat ze niet goed zijn, moet ik nu weer eerst me studio 10 installeren om de overgangen te krijgen, terwijl ik dat niet wil?.\r\nMailen kunnen jullie na [email]deliboerboels@kpnmail.nl[/email] ik hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen.\r\n\r\ngroetjes Adrie.
Link naar reactie
Hallo\r\n\r\nIk heb een sony hd camera sr 11. Deze camera genereert een mts. extensie. Ik heb Pinnacle 12 en deze zou het moeten kunnen verwerken, echter dat doet hij niet goed. Erg traag en het beeld wordt schokkerig bij een camera-beweging. Ik overweeg nu om Pinnacle 14 aan te schaffen. Wordt de bewerking hierdoor sneller en de beelden vloeiender? Als ik het moedermateriaal op tv afspeel is het wel vloeiend. Heeft iemand hiermee ervaring.\r\nHenk
Link naar reactie
[I].MTS files[/I]\r\nMijn Canon camcorder (Legria HF 200) produceert ook .MTS files.\r\nDeze worden zonder problemen ingevoerd in Pinnacle 14 (HD Ultimate).\r\n\r\nHet eindresultaat, na importeren, bewerken en bestand maken,\r\nis vooral afhankelijk van de kwaliteit van het gemaakte bestand.\r\nAls dit van hoge kwaliteit is (MP4 of WMV bijv., met HD kwaliteit en groot\r\nformaat) kan het scherpe beelden opleveren.\r\nBestanden in het formaat .flv, zoals al eerder in dit topic vermeld,\r\nleveren matige beelden op.
Link naar reactie
Ik heb GEPROBEERD enkele films te editen maar toch steeds weer vastlopers bij wegschrijven op dvd of aanmaken immage, ook crashte het P 14 regelmatig. Ben ook al gebruiker sinds 2001 (versie 7 , 8, 9) met de ervaring dat pas na vele updates het programma weer \"loopt\". Vraag me nog steeds af of mijn PC met quadcore I 7 processor en 4 GB geheugen wel door P14 optimaal gebruikt wordt.Ik heb nl. Windows 7 64 bits versie waardoor bv 8 GB ram of hoger mogelijk is.\r\nWeet iemand of de ultimate versie van Pinn 14 ook in 64 bits werkt ik heb nl de basis versie van Pinn 14 HD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...