Ga naar inhoud

Codec voor Windows movie maker


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nAls ik probeer een .avi filmpje van in Windows Movie maker te slepen, verschijnt de volgende boodschap:\r\n\"Het bestand D:\\Aangeboden_Gezocht\\Computer\\Computerkast, openen, liggend.wpl kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand opnieuw te importeren.\"\r\n\r\nHet filmpje kan wel afgespeeld worden in Windows Media Player.\r\nMaar dus niet in Window Movie maker geimporteerd worden.\r\n(Alleen maar om de stand van liggend naar staand te wijzigen.)\r\n\r\nWelke codec moet geinstalleerd worden, en hoe kan dat?\r\n\r\nEnkele gegevens:\r\n- Windows Vista SP2\r\n- Windows Movia Maker 6.0\r\n- WIndows Media Player 11\r\n\r\nOp mijn oude PC staat [URL=\"http://www.microsoft.com/netherlands/windowslive/Views/productdetail.aspx?product=PhotoGallery\"]Windows live Photo Gallery[/URL]. Kan dat een oplossing zijn?\r\n\r\n(Ik heb ook even gezocht in andere onderwerpen hierover.\r\nMaar het is mij niet duidelijk geworden welke codec geinstalleerd moet worden.)\r\n\r\nGraag een reactie.
Link naar reactie
wpl is een playlist van wmp en dus niet het eigenlijke filmpje,\r\nprobeer dus eens het avi filmpje in te laden.\r\n\r\nweet je zeker dat het een veilig filmpje is??\r\ner zijn filmpjes op internet waar je een codec voor moet downloaden, deze codec bevat dan een virus.\r\n\r\nals je geen (goed) codec pakket heb zou ik k-lite instaleren (evt oude codec pack eerst verwijderen)\r\n[url]http://codecpack.nl/klcodec.htm[/url]\r\nals je hierbij real (alternative) en quick time (alternative) instaleerd moet eigenlijk alles wel afspelen, zo niet weg gooien.
Link naar reactie
[QUOTE=turn;487671]wpl is een playlist van wmp en dus niet het eigenlijke filmpje,\r\nprobeer dus eens het avi filmpje in te laden.\r\n\r\nweet je zeker dat het een veilig filmpje is??\r\ner zijn filmpjes op internet waar je een codec voor moet downloaden, deze codec bevat dan een virus.\r\n\r\nals je geen (goed) codec pakket heb zou ik k-lite instaleren (evt oude codec pack eerst verwijderen)\r\n[url]http://codecpack.nl/klcodec.htm[/url]\r\nals je hierbij real (alternative) en quick time (alternative) instaleerd moet eigenlijk alles wel afspelen, zo niet weg gooien.[/QUOTE]\r\n1 Het filmpje is een eigen opname. Gemaakt met FujiFilm J100 (goedkoop klein cameraatje).\r\nMisschien dat mijn Nikon D5000 (die HD kwaliteit levert) een formaat levert wat wel geimporteerd kan worden. Nog niet geprobeerd, want filmen met de D5000 is minder eenvoudig.\r\nHet fimpje is bedoeld als demonstratie. (Het kan helaas niet op marktplaats, of speurders)\r\nbijgevoegd worden. Buiten dat kan het nog wel een andere functie hebben.)\r\n2 K-lite is geinstalleerd. Helaas vergeten de oude codec eerst te verwijderen.\r\nOf het verder goed is gedaan, dat is een vraag voor mij.\r\nDe boodschap blijft hetzelfde.\r\n\r\nMoeten misschien de instellingen gewijzigd worden, zoja hoe?\r\n\r\n[I]Update, 20.35 uur[/I]\r\nInmiddels iets verder.\r\nHet blijkt dat de .AVI die met een Nikon (D5000) gemaakt zijn, wel geimporteerd kunnen worden in Windows Movie maker. Alleen dan nog, de mogelijkheden tot bewerken zijn gering.\r\n90 graden draaien bijv. heb ik nog neit gevonden. Ik zoek verder. Tips zijn welkom, op dat gebied is mijn kennis gering.\r\n\r\nWeer een stapje verder.\r\nMet gratis video converters en editors kunnen deze .avi files geconverteerd en bewerkt worden.\r\nAVS4you is er éé van, maar in de gratis uitvoering met een watermerk.\r\nAndere zijn:\r\n- ZS4\r\n- Virtual Dub\r\n- En Video Editor\r\nWat een beschikte is, weet ik zo (nog) niet.\r\n\r\n[I]Update di 29 sep., 16.00 uur[/I]\r\nDit topic wil ik even laten rusten. Films kan ik maken met, zoals allereerst gedaan, met de Fujifilm J100 (compactcamere ter grootte van 2 luciferdoosjes). Dat geeft enkele problemen met het .avi formaat. Het kan ook met mijn Nikon (D5000), geen problemen dan met het .AVI formaat. Maar wel beperkingen. Het is een fototoestel, en bij het filmen is de aut. scherpstelling uitgeschakeld.\r\nMoet het iets beter, dan maar de Camcorder gebruiken (Canon MV 630i). Dat is weliswaar inmiddels een gedateerd toestel, maar hier zijn redelijke opnamen mee te maken. En met Pinnacle (versie 11) ook goed te bewerken.\r\n\r\nAlleen nu doen zich twee andere problemen voor. \r\nDaarvoor [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=487896#post487896\"]dit topic[/URL].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...