Ga naar inhoud

printserver installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een desktop met vista en een laptop met XP. Een HP all in one printer 5610 moet nu gedeeld worden. Dit is mij niet gelukt, vandaar dat ik op aanraden van een kennis een printserve heb gekocht. Ik heb deze nog niet geinstalleerd omdat ik uit de handleiding niet kan opmaken waar ik deze printserver moet aansluiten. Is dit aan mijn desktop of aan mijn router?\r\n\r\nNog even voor alle duidelijkheid, mijn laptop is draadloos verbonden met mijn netwerk.\r\nEr zit een usb aansluiting op de printserver maar ook een LAN aansluiting. De printserver is dus niet draadloos maar moet met een of usb of LAN kabel verbonden worden.\r\nVoor mij is het niet helemaal duidelijk wat te doen. \r\n\r\nIk wacht geduldig op een antwoord.
Link naar reactie
Hallo tcooteman,\r\n\r\nDe printer wordt d.m.v de USB kabel op de printserver aangesloten. De printserver wordt d.m.v een netwerkkabel op de switch van je router aangesloten. Het is handig om de printserver een vast IP adres te geven. Hierna installeer je op elke computer de printer waarbij je aangeeft dat je via een standaard TCP/IP poort verbinding wil maken. Mocht dit problemen geven, controleer even printserver via welke poort deze ingesteld staat. Meestal is dit 9100 maar dat hoeft niet altijd. Wijzig dit dan even in de printerdriver op je computer. Succes!
Link naar reactie
Mijn router staat in de kamer en mijn pc staat in de andere kamer. Moet er dan een kabel getrokken worden van de pc naar de router? \r\n\r\nIk ben een leek, maar als ik het goed begrijp moet de printserver door middel van een usb aan mijn printer gekoppeld worden. Is dat een aparte usb aansluiting of wordt deze nu vervangen met de aansluiting die nu aan mijn pc gekoppeld is? En hoe geef ik de printserver een vast IP adres?\r\n\r\nDus de printserver wordt niet op mijn router geinstalleerd?
Link naar reactie
Ik denk toch dat ik de verkeerde printserver (bekabeld) heb gekocht. Misschien had het beter geweest als ik draadloze printserver had gekocht. Mijn printer staat namelijk bij mijn pc als ik naar de eerste situatie kijk, kan dit niet draadloos, toch? Dus zou er een kabel van mijn oprinter naar mijn router moeten. Die afstand is te lang.\r\n\r\nKijk ik naar de tweede situatie, Ik heb het al gezegd ik ben een leek wat dat betreft maar wat is een switch?
Link naar reactie
[QUOTE=tcooteman;485191]\nKijk ik naar de tweede situatie, Ik heb het al gezegd ik ben een leek wat dat betreft maar wat is een switch?[/QUOTE]\n\nAntwoord:[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Switch_%28hardware%29]KLIK[/url]\nHet is net een soort van stekkerdoos, alleen iets slimmer\n\n\nZie ook: [url=http://www.routershop.nl/products/switches/ethernet/1/?sortBy=rating&direction=DESC]KLIK[/url]\n\nMet zo\'n switch is het heel eenvoudig\n\n[IMG]http://img10.imageshack.us/img10/8867/schermafdruk003.jpg[/IMG]\n\nZo heb ik het thuis, ik heb mijn printer aan de server hangen en alsnetwerkprinter ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...