Ga naar inhoud

Netwerk tbv printen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nHeb net een nieuwe HP Officejet J6410 all in one gekocht waarop je een draadloze communicatie (802.11) kunt instellen.\r\n\r\nHeb een pc welke op XP draait, welke is aangesloten op een modem speedtouch van kpn om zo te internetten. Vanaf die speedtouch loopt ook een kabel naar de slaapkamer van mijn zoon boven, welke daardoor met z\'n laptop (ook XP) verbinding heeft met www. Daarnaast heb ik zelf nog een laptop met Vista Home premium, welke een draadloze verbinding heeft met een sitecom router, welke weer in verbinding staat met de kpn modem.\r\n\r\nNu had ik altijd een vaste printer aangesloten op die pc (met XP) en haalde het kabeltje los als ik van de laptop wilde printen.\r\nHet is natuurlijk mooier om een netwerk te maken (via die router???) en zodoende te printen (en het liefst ook vanaf die laptop van m\'n zoon. Via een netwerk printen houdt dan ook in volgens mij, dat mijn gewone pc dan niet hoeft aan te staan. \r\nHoop dat ik de situatie voldoende heb beschreven. \r\n\r\nUiteraard is er een handleiding bij, maar volgens mij gaat die al uit van een bestaande netwerk en die is er niet!! Heb nog niks met nieuwe printer gedaan omdat ik \"schoon\" wil beginnen dus.\r\n\r\nWie kan mij helpen????\r\n\r\n\r\nDus welke stappen dien ik in volgorde uit te voeren?????????
Link naar reactie
Eerst netwerk maken. Ik zou dat doen via de sitecom router, en dus alle pc\'s aansluiten op die router, bedraad of draadloos. De router is al aangesloten op de kpn-modem, zeg je, en het internet werkt, dus dat probleem heb je niet. Dan gewoon netwerk bouwen: alle computers aanmelden bij de router, handleiding van de router geeft vast aan hoe je dat het gemakkelijkste doet.\nTot slot de handleiding van de printer raadplegen en die ook in het netwerk hangen: eerst contact maken met de router (moet in de handleidingen te vinden zijn) en dan per computer deze printer toevoegen. Bij de mijne (brother) moest dat met de cd van de printer, en niet via printer toevoegen van windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...