Ga naar inhoud

video's importeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen?\r\nBen als oudere (75) niet zo bedreven op de PC, maar probeer nu via Windows movie maker videos aan elkaar te plakken en delen weg te halen die niet goed zijn.\r\nMaar het begin lukt al niet. kan de videos niet importeen en krijg te zien dat: [I][I]2009\\20081022063229.mpg kan niet worden geïmporteerd. Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten.Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
.mpg is een mpeg bestand. Dat is een eindprodukt, zogezegd, en niet bedoeld om mee te editen. Het is zwaar gecomprimeerd en de kwaliteit is eigenlijk bedoeld voor web-gebruik, dus niet echt goed. \r\nHetzelfde geldt tot op zekere hoogte voor .avi; ook daar zul je vaak niet mee kunnen editen. \r\nIk denk dat dat het probleem is. Dus moet je eerst je .mpg omzetten in een wel bruikbaar formaat.\r\n\r\nEen gratis optie is het programma MPEGstreamclip [[url]www.squared5.com][/url] Dit programma kan je .mpg of je .avi of wat dan ook omzetten in een wel bruikbaar formaat, zoals .mov of .dv. [Deze bestandsformaten vragen wel veel meer schijfruimte, dus een redelijk grote [en snelle - 7200 rpm is aan te raden] harddisk is nodig. IK zou voor .dv [digital video] kiezen. Vervolgens zou je met je .dv-filmpjes moeten kunnen monteren. Als je montage klaar is maak je er een DVDtje van of zo.\r\n\r\nSucces !
Link naar reactie
[QUOTE] \nmpg is een mpeg bestand. Dat is een eindprodukt, zogezegd, en niet bedoeld om mee te editen. Het is zwaar gecomprimeerd en de kwaliteit is eigenlijk bedoeld voor web-gebruik, dus niet echt goed.\n[/QUOTE]\n \nDat klopt dus helemaal niet.\nMPG is het soort bestand wat je nodig hebt om een dvd te branden ,en is dus helemaal niet van slechte kwaliteit ,en ook helemaal niet bedoeld voor web gebruik. \n \nEen Mov bestand bewerken lukt vaak helemaal niet op de meeste video montage prg\'s ,en een dv bestand bestaat volgens mij niet.\n \nMovie maker behoort gewoon mpg bestanden te kunnen verwerken ,,tenminste moviemaker onder vista wel !\nEn AVI kun je zeker met ieder videomontage prg bewerken ,dat is het formaat waar de digitale kamera\'s met bandjes mee werken (dv-avi)
Link naar reactie
Dan vraag je je niet meer af hoe al die broodjes aap in de wereld komen.:confused:\r\nEen .mov nog wel, nog vervelender om mee te werken.\r\n\r\nMocht de TS interesse hebben in een tool die heel veel kan dan is VirtualDub behoorlijk goed in dat soort dingen maar de mogelijkheden zijn erg groot en kost wel wat moeite om het in de vingers te krijgen.\r\n[url]http://www.videohelp.com/tools/Virtualdub[/url]\r\n\r\n\r\nOverigens dien je wel alle codecs in huis te hebben om de diverse uitvoeringen van mpg files te bewerken, de gebruikte codecs kun je zien met Gspot.\r\n[url]http://www.headbands.com/gspot/[/url]
Link naar reactie
Ok, dan houd ik mijn mond wel - wat weet ik nou, als professioneel editor.\r\n:rolleyes:\r\n\r\nDV is digital video, het standaard formaat van goede [!] semi-pro en pro digitale camera\'s met bandjes. Lage compressie. Daarom heel geschikt om mee te editen [editen geeft kwaliteitsverlies, dus altijd met de hoogst mogelijke kwaliteit beginnen.] \r\n.mov is een Quicktime formaat dat bij uitstek geschikt is om te editen, omdat het weinig tot geen re-coding vereist van het basismateriaal [en dus geen merkbaar kwaliteitsverlies]. \r\n [ [url]http://en.wikipedia.org/wiki/.mov#QuickTime_file_format[/url] ]\r\n\r\n.mov en .dv worden gebruikt in professionele editing toepassingen zoals Final Cut Pro, Adobe After Effects, Avid e.d. [I]Op consumenten gerichte video-montageprogramma\'s zoals die op Windows PCs voorkomen hebben moeite met .mov[/I] [een gevolg van de jarenlange strijd tussen Apple [Quicktime] en Microsoft [ASF, Avi] ]. Microsoft heeft .mov zoveel mogelijk dwarsgezeten, maar tevergeefs. \r\n\r\n.mpg is MPEG-1, een sterk gecomprimeerd videoformaat dat wel wordt gebruikt in bijv. digitale fotocamera\'s [als je filmpjes maakt]. Dus niet MPEG-4 [waaronder DivX en Xvid vallen] en geen MPEG-2 [.m2v] waar DVDs van worden gemaakt. En ook geen MJPEG, wat ook nog wel eens in consumentencamera\'s voorkomt.\r\n\r\nEven wat gecheckt: [B]ik zie nu dat Movie Maker geen enkele van de genoemde pro-formaten ondersteund, maar wel .avi, .mpg, .wmv, .mp3 en ASF.[/B] Wat allemaal consumenten toepassingen zijn. \r\n\r\n[B]Dus Vosje75, die .mpg zou moeten werken!!![/B] Ik heb nog nooit met Movie Maker gewerkt, dus verder kan ik ook niet helpen.\r\n\r\n\r\nEnne, Lange Pier : Voor je allerlei dingen gaat roepen over \'broodjes aap\' en zo, eerst wat achtergrond informatie inwinnen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;481381]De extensie is dan \"AVI\" en het is dan een dv-avi.[/QUOTE]\r\n\r\nIets van de laatste tijd. AVI is een Windows-extensie uit 1992, heeft op zich niks met het DV-formaat te maken. \r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/DV[/url]\r\nAVI is een \'media-container\' waar allerlei video-formats achter schuil kunnen gaan [H.262, H.263, H.264, MPEG-4, DivX, Xvid, DV, etc...] . \r\n\r\nMicrosoft\'s opvatting om alles maar onder 1 noemer te plaatsen geeft veel verwarring: \r\n\r\n[B][I]filename.avi[/I][/B] kan een divx ripje van een DVD zijn, maar ook een raw stream rechtstreeks afkomstig van een HD-camera. Aan de extensie is dat dus niet te zien, heel slecht van Microsoft. \r\nSommige \'avi\'s\' kunnen prima geimporteerd worden in een editor, andere niet, om de bovenstaande reden. En dat is voor de mensen onbegrijpelijk: \"[I]de ene AVI doet het wel en de andere AVI doet het niet!!! Wat een ****programma !!!\"[/I] \r\nDie \'DV-AVI\' is in feite een marketing term.
Link naar reactie
Beste mensen,\r\nFijn dat jullie reageerden, maar jullie kennis gaat de mijne ver te boven. Jullie gebruiken termen die ik niet eens snap. Wat is mijn probleem? Ik heb met een digitale camera video filmpjes gemaakt en die kan ik overbrengen naar windows movie maker, geen probleem. Maar met de viedo\'s genomen met een Sony video camera lukt dat niet, dan krijg ik de melding zoals in mijn eerste berichtje is opgenomen. En ik wil zo graag één grote film maken en de verkeerde stukklen eruit snijden. Hoop dat iemand mij kan helpen.\r\nVosje 75
Link naar reactie
oke weer terug on topic:\r\nbeste vosje,\r\nom te beginnen, welke windows werkt u\r\n\r\nhet kan zijn dat windows movie maker (wmm) sommige of alle mpeg\'s niet slikt, ik durf echter niet met zekerheid te zeggen welke wel en welke niet.\r\nhet kan ook zo zijn dat bij u de codec mist\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Codec[/url]\r\nkunt u vertellen wat u aan codec\'s of paketten hebt geinstaleerd.\r\n\r\nspeelt de mpeg wel gewoon af op de pc, en staat de film op de harde schijf of alleen nog maar op de camera (speelt ie af als de camera niet aan de pc hangt).\r\n\r\nkunt u de beide film soorten (verschillende camera\'s) eens openen met gspot.\r\ndit is een codec info progje\r\n[url]http://www.headbands.com/gspot/[/url]\r\nen dan een scherm fototje maken en hier plaatsen
Link naar reactie
Beste Turn,\r\na) ik werk met XP-home\r\nb) Microsoft Net Frameworh 1.1-2.0-3.0-3.5SP1, dus 3 Servicepakketten.\r\nc) de films staan nu op de harde schijf en ik kan ze afspelen met Nero Showtime Essentials. Het zijn \'mpeg\' bestanden.\r\nd) ik weet geen weg met \'gspot\' en hoe ik moet doen wat je vraagt.\r\nbenieuwd of je me verder kunt helpen.
Link naar reactie
a ik heb hier vista dus ik kan niet controleren of uw wmm mpeg1 of mpeg2 vreet (ja er zijn er nog 2 ook).\r\nb .NET framework is iets anders dan service paketten, maar doet niet terzake\r\nc dat is een goed begin\r\nd klik de volgende link en kies een plaats om het op te slaan en klik op opslaan \r\n[url]http://www.headbands.com/gspot/v26x/GSpot270a.zip[/url]\r\n\r\npak de zip uit (re muisklik >> alles uitpakken) >> dubbelklik GSpot.exe >> klik file >> open\r\nblader naar de film toe en klik ok >> nu verschijnt er in GSpot heel veel info over de video\r\n\r\nklik alt+print screen >> open paint >> klik ctrl+v >> sla op als jpg\r\nga naar [url]http://www.plaatjesupload.nl/[/url]\r\nen upload de zojuist gemaakte jpg >> u krijgt een link en deze kunt u hier plakken
Link naar reactie
Kom al weer wat verder. Maar het gaat als volgt: na alles uitpakken volgt een wizard en dan komt er een apart scherm waar op staat: \r\nExport Format tekstdocument\r\nGSpot toepassing\r\nGSpot27 video CD-film\r\nlicence tekstdocument\r\nDus geen GSpot.exe!!\r\nals ik Gspot open kan ik via \'file\' naar een film en dan worden allerlei gegevens daarover zichtbaar (oa. Mpeg 2). Maar dan...u zegt klik op alt+printscrn. We als ik die indruk gebeurt er niets en ik kom dus niet in paint en zo vervolgens.\r\nWat een onwetendheid hé? Hoop dat u me nogmaals wegwijs kan maken.
Link naar reactie
[url]http://www.free-codecs.com/download/stinky_mpeg_2_codec.htm[/url]\r\n\r\nDan heb je een mpeg2 codec nodig, overal wordt wel vermeld dat niets werkt in wmm indien je met mpeg2 wilt werken maar volgens een site werkt het prima.\r\n\r\nOok de eerder gegeven VirtualDub kan dat met een mpeg2 plugin.\r\n[url]http://www.free-codecs.com/download/VirtualDub-MPEG2.htm[/url]
Link naar reactie
paint dient u zelf te openen en kan op een aantal manieren:\r\n1 start >> alle programma\'s >> bureau accessoires >> paint\r\n2 start >> uitvoeren >> type \"mspaint.exe\" (zonder \" tekens)\r\n\r\nmet de knop print screen (prt scr) maak je een foto van het hele buroblad \r\nen met alt + print screen een foto van het actieve scherm (map of programma)\r\n\r\ndoor trouwens aan te geven dat de codec mpeg2 is geeft u al de belangrijkste info en verwijs ik u door naar de bovenstaande post van lange pier
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als jullie het dan over codecs hebben is het wel zo handig om een link te geven.\r\n\r\nDit heb ik gevonden een gratis downloadbare mpeg 1/2 codec \r\n\r\n[url]http://sourceforge.net/projects/gplmpgdec/[/url]\r\n\r\n\r\nEr bestaat ook een groot codec pack genaamd K-lite codec pack, dat is opzich een goed pakket, maar misschien voor u iets te veel van het goede.\r\n\r\nEn op het web vind ik via google wel meer mensen met mpeg-2 problemen, misschien de moeite waard om zelf even te kijken. Zodat het misschien wat duidelijker wordt. Gewoon \'mpeg-2 windows movie maker\' opzoeken is al genoeg.\r\n\r\nSucces er mee en hopen dat het zal werken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=vosje75;481798]Beste mensen,\r\nFijn dat jullie reageerden, maar jullie kennis gaat de mijne ver te boven. Jullie gebruiken termen die ik niet eens snap. Wat is mijn probleem? Ik heb met een digitale camera video filmpjes gemaakt en die kan ik overbrengen naar windows movie maker, geen probleem. Maar met de viedo\'s genomen met een Sony video camera lukt dat niet, dan krijg ik de melding zoals in mijn eerste berichtje is opgenomen. En ik wil zo graag één grote film maken en de verkeerde stukklen eruit snijden. Hoop dat iemand mij kan helpen.\r\nVosje 75[/QUOTE]\r\n\r\nWat voor video camera gebruikt u DV of DVD / AVCHD / HDV bandje of dvd
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste forumvrienden,\r\nHartelijk dank voor jullie reacties, die me wel verder hebben gebracht, maar af en toe technisch wat te moeilijk voor me.\r\nInmiddels heb ik ontdekt, dat ik met Vista geen probleem heb en dus op een laptop met dat programma gedaan heb wat ik wilde. Verder blijkt ook Nero Vision Essentials, wat ik ook op mijn PC heb, geen problemen te geven. Zal dus verder niet meer reageren op dit forum. Nogmaals allemaal bedankt\r\nvosje 75
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...