Ga naar inhoud

PC als directe schijf te zien op andere PC.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Besten,\r\n\r\nThuis heb ik twee PC\'s, een laptop (Windows Vista) en een desktop (Windows XP) die beide draadloos verbonden zijn met de Fritzbox van het XS4ALL-abonnement en beide functionerend internettoegang hebben.\r\n\r\nNu wil ik graag de data-partitie op de desktop direct willen benaderen vanaf de laptop als een extra schijfletter. Hoe pak ik dat het beste aan?
Link naar reactie
a. Zorg er voor dat beide computers in de zelfde werkgroep zitten\n\nb. Zet op de desktop \'Delen\' van het betreffende volume (=partitie) aan. B.v. in de verkenner bij eigenschappen op tabblad delen. Kies al dan niet voor wijzigen toegestaan. Hierna is als het goed is de schijf zichtbaar in de verkenner op de laptop bij Mijn netwerklocaties etc.. .\n\nc. Maak dan in de verkenner op de laptop een netwerkverbinding aan. (dit werkt zo op XP, ik weet niet of het in Vista op de zelfde wijze gaat.)\n\nAls er firewalls actief zijn op de computers kunnen deze evt de toegang blokkeren. Dit kan je uittesten door ze tijdelijk uit te zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;478922]Gelukt! Als het goed is, is het niet mogelijk voor mensen van buiten, maar alleen binnen mijn private network.[/QUOTE]\r\n\r\nZolang jouw draadloze netwerk (de Fritz!Box) beveiligd is, kan er inderdaad niemand bij.\r\nKomen ze door die beveiliging heen of heb je helemaal geen beveliging, dan zijn uiteraard alle gedeelde mappen/schijven ook beschikbaar voor mensen van buitenaf.\r\n\r\nP.S. Eerder werd gezegd dat de pc en de laptop beiden dezelfde werkgroepnaam moesten hebben, maar dat hoeft niet hoor......
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;479000]Zolang jouw draadloze netwerk (de Fritz!Box) beveiligd is, kan er inderdaad niemand bij.\r\nKomen ze door die beveiliging heen of heb je helemaal geen beveliging, dan zijn uiteraard alle gedeelde mappen/schijven ook beschikbaar voor mensen van buitenaf.\r\n\r\nP.S. Eerder werd gezegd dat de pc en de laptop beiden dezelfde werkgroepnaam moesten hebben, maar dat hoeft niet hoor......[/QUOTE]\r\n\r\nHoe kan ik checken hoe de FritzBox beveiligd is?
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;479317]Hoe kan ik checken hoe de FritzBox beveiligd is?[/QUOTE]\r\n\r\nEven in de Internet Explorer het adres van het modem opgeven, 192.168.178.1\r\nIn het volgende scherm zou je moeten kunnen zien of de WLAN aktief is en zo ja, of deze ook \'secured\' is.\r\nHoe het scherm dat je krijgt er precies uit ziet kan ik niet zeggen, dit is namelijk afhankelijk van de versie van de firmware die op de Fritz!Box staat (bij mij versie 58.04.67).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...