Ga naar inhoud

Windows 2000 en sweex LW056V2 Wireless Lan


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een oud laptopje, Compaq armada 1700, dat met en 3 com lankaartje uitstekend op het thuisnetwerkje werkte.\r\nOm alle kabelzooi (door raam etc) weg te doen, heb ik een Sweex LW0V2 Wireless Lan Cardbus 54 MBS (LW056V2) aangeschafr.\r\nHelaas krijg ik hem onder W2k niet aan de praat.\r\nIk krijg alleen de melding:\r\n\"Netwerkkabel is niet verbonden\"\r\nVreemd, want het \'draad\' kaartje doet het Wel!\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nSweex levert een CD, maar daarop staat geen W2k hulpprogramma.\r\n\r\nBij voorbaat dank
Link naar reactie
Zolang niet de juiste (Windows 2000) drivers zijn geïnstalleerd zal het nooit gaan werken. Aangezien er geen drivers voor deze kaart onder Windows 2000 beschikbaar zijn lijkt het me raadzaam dat je de kaart terugbrengt of omruilt voor een kaart welke wél onder Win 2000 werkt. Ik weet (uit ervaring) dat de WPC54G van Linksys zo\'n kaart is. Is regelmatig verkrijgbaar op Marktplaats voor een redelijke prijs.
Link naar reactie
Je schrijft dat je de melding krijgt \'netwerkkabel niet verbonden\'.\r\nDat klopt, want dat is een melding van je netwerkkaart en niet van de draadloze adapter.\r\n\r\nOf de draadloze kaart wel of niet werkt, dat kan je zien in de apparatenbeheer. Staat daar een vraagteken tussen, dan is de kans groot dat dit die draadloze kaart is, zo niet, dan zal je die draadloze kaart tussen de netwerkadapters moeten zien staan.\r\nIn het eerste geval heb je inderdaad een probleem als Sweex geen drivers heeft voor Win2000 en zal je op zoek moeten gaan naar een kaart die dit OS nog wel ondersteund.
Link naar reactie
L.S.,\r\n\r\nOnder \'Apparaatbeheer\' staat keurig netjes bij Netwerkadapters:\r\n \'Atyheros AR5007G wireless Network Adapter\'.\r\nHet ledje op de kaart \'Activity\' knippert langzaam.\r\n\r\nBij netwerkverbindingen staat de criptische melding \"Netwerkabel is niet verbonden\"\r\n\r\nKennelijk is het een Atheros AR5007G.\r\n\r\nMaar ik heb in Windows 2000 Geen proggy om \'draadloze netwerken\' op te snorren.\r\nIk heb de SP 4 onlangs ook nog geinstalleerd.\r\n\r\nIs er een tooltje voor?
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478290]L.S.,\r\n\r\nOnder \'Apparaatbeheer\' staat keurig netjes bij Netwerkadapters:\r\n \'Atyheros AR5007G wireless Network Adapter\'.\r\nHet ledje op de kaart \'Activity\' knippert langzaam.\r\n\r\nBij netwerkverbindingen staat de criptische melding \"Netwerkabel is niet verbonden\"\r\n\r\nKennelijk is het een Atheros AR5007G.\r\n\r\nMaar ik heb in Windows 2000 Geen proggy om \'draadloze netwerken\' op te snorren.\r\nIk heb de SP 4 onlangs ook nog geinstalleerd.\r\n\r\nIs er een tooltje voor?[/QUOTE]\r\n\r\nDie melding is in het geheel niet cryptisch, ewant je hebt toch ook gen kabel op de gewone netwerkkaart aangesloten?\r\n\r\nAls je nu \'netwerk\' opent, zie je daar dan ook geen mogelijkheid om met de draadloze kaart te verbinden? De pc ziet de kaart, dus moet je er ook mee kunnen verbinden....
Link naar reactie
[QUOTE]Die melding is in het geheel niet cryptisch, want je hebt toch ook geen kabel op de gewone netwerkkaart aangesloten?[/QUOTE]\r\n\r\nIk vind die \'kabel niet aangesloten\' cryptisch Omdat er helemaal geen sprake van een kabel is.\r\n\r\n[QUOTE]Als je nu \'netwerk\' opent, zie je daar dan ook geen mogelijkheid om met de draadloze kaart te verbinden? De pc ziet de kaart, dus moet je er ook mee kunnen verbinden....[/QUOTE]\r\nDaar staat hij dus netjes in met die melding \'netwerkkabel is niet verbonden\'\r\n\r\nAls ik hem uitschakel en dan weer inschakel klapt hij er onmiddelijk uit, verbreekt de verbinding.\r\n\r\nTrouwens, bij de handleiding van sweex staat dat er een \'Sweex Wireless Utility\' (blz 34) geinstallerd kan worden... Ik zie wel een melding vooorbij komen, maar nergens iets van die utility terug.\r\nOok niet onder programfiles> Sweex Wireless Lan.\r\nDie is helemaal LEEG\r\n\r\nDE \'kabelkaart\' Doet het wel op de poot
Link naar reactie
[QUOTE]Ik vind die \'kabel niet aangesloten\' cryptisch Omdat er helemaal geen sprake van een kabel is.\r\n\r\nDaar staat hij dus netjes in met die melding \'netwerkkabel is niet verbonden\'[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies.... Je kijkt dus naar de[B] LAN-adapter [/B]en daar zit [B]geen [/B]kabel in... Melding is dus correct.\r\n\r\nAls ik hem uitschakel en dan weer inschakel klapt hij er onmiddelijk uit, verbreekt de verbinding.\r\n\r\n[QUOTE]Trouwens, bij de handleiding van sweex staat dat er een \'Sweex Wireless Utility\' (blz 34) geinstallerd kan worden... Ik zie wel een melding vooorbij komen, maar nergens iets van die utility terug.\r\nOok niet onder programfiles> Sweex Wireless Lan.\r\nDie is helemaal LEEG[/QUOTE]\r\n\r\nDownload de software voor die Sweex kaart eens opnieuw van de site van Sweex en kijk eens of het wel goed werkt nadat je deze opnieuw installeert.\r\nNogmaals, staat er niet bij dat deze software geschikt is voor Win2000, dan zal je toch op zoek moeten gaan naar een kaart die dit OS nog wel ondersteund.....\r\n\r\nOnder \'netwerk\' zie je ook geen \'draadloze netwerkverbinding\' staan?
Link naar reactie
Voor alle duidelijkheid, zeker voor de mijne.\r\n\r\nAls ik BEIDE kaartjes in het slot stop staan ze er allebei in.\r\n\r\nals ik de \'draadloze\' eruit haal, is deze weg.\r\nals ik de \'draadhebbende\' erui haal is deze ook weg.\r\n\r\nWindows \'ziet\' een kaart, maar GEEN draadloos netwerk.\r\n\r\nIk heb de XP software gedownload en geinstalleerd.\r\nGeen verschil. Buiten dat het tooltje wel is geinstalleerd maar niet werkt.\r\n\r\nHet kaartje heeft Atheros AR2417 chipset...\r\n\r\nIk ga kijken of ik hem kan ruilen voor een wel w2k compatibel kaartje
Link naar reactie
Naschrift (31-7-09 |09:00)\r\n\r\nGisteravond op basis van Chipset gezocht en nog een install gevonden.\r\nIk heb de *.inf van beide (sweex en atheros ar5xxx7.6.1.150_xp) een bekenen.\r\nFrappant is :\r\n\r\nNet 5211.inf (Sweex):\r\n\r\n[QUOTE];/*++\r\n;\r\n;Module Name:\r\n;\r\n; net5211.inf\r\n;\r\n;Abstract:\r\n; INF file for installing Wireless Network Adapter\r\n;\r\n; [B]Installs ar5211.sys (NDIS 5/5.1 driver) on NT platforms (2000, XP and greater)[/B]; Installs ar52119x.sys (NDIS 5 driver) on 9x platforms\r\n;\r\n;--*/[/QUOTE]\r\n\r\nnetathw.inf (atheros ar5xxx7.6.1.150_xp)\r\n[QUOTE]\r\n;\r\n;Copyright (c) 2001-2006 Atheros Communications, Incorporated All Rights Reserved\r\n;\r\n;Module Name:\r\n;\r\n; netathw.inf\r\n;\r\n;Abstract:\r\n; INF file for installing Atheros AR5008 Wireless Network Adapter\r\n;\r\n; [B]Installs athw.sys (NDIS 5/5.1 driver) on NT platforms (2000, XP and greater)[/B]; Installs athwx.sys (NDIS 5 driver) on 9x platforms\r\n;\r\n;--*/[/QUOTE]\r\n\r\nVerder in de *.inf kijkend:\r\n(sweex):\r\n[Version]\r\n[QUOTE]Signature = \"$CHICAGO$\"\r\nClass = Net\r\nClassGUID = {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\r\nProvider = %ATHEROS%\r\nCompatible = 1\r\n[B]DriverVer = 02/06/2007,5.3.0.18[/B]\r\nCatalogfile.nt = net5211.cat\r\n;Catalogfile = net5211.cat[/QUOTE]\r\n\r\n(atheros ar5xxx7.6.1.150_xp)\r\n[QUOTE][Version]\r\nSignature = \"$CHICAGO$\"\r\nClass = Net\r\nClassGUID = {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\r\nProvider = %ATHEROS%\r\nCompatible = 1\r\n[B]DriverVer = 09/26/2008,7.6.1.150[/B]\r\nCatalogfile.nt = netathw.cat\r\n;Catalogfile = netathw.cat[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIn de (atheros ar5xxx7.6.1.150_xp) verzie zijn alle verwijzingen naar een \'w9x\' ge-comment\r\nmet de opmerking (to be deleted)\r\n\r\nIn (sweex) staan die er gewoon nog in.\r\n\r\nVerder staan in beide een hele lijst verwijzingen naar \"Windows NT specific entries\".\r\n\r\nOm e.e.a. uit te sluiten heb ik het kaartje op een andere laptop getest, daar werkt het dus wel (onder XP)...\r\n\r\nWie kan me aan de hand van deze info raad geven?\r\nmisschien iets op basis van de vendor_id?
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478349]Naschrift (31-7-09 |09:00)\r\n\r\nGisteravond op basis van Chipset gezocht en nog een install gevonden.\r\nIk heb de *.inf van beide (sweex en atheros ar5xxx7.6.1.150_xp) een bekenen.\r\nFrappant is :\r\n\r\nNet 5211.inf (Sweex):\r\n\r\n\r\n\r\nnetathw.inf (atheros ar5xxx7.6.1.150_xp)\r\n\r\n\r\nVerder in de *.inf kijkend:\r\n(sweex):\r\n[Version]\r\n\r\n\r\n(atheros ar5xxx7.6.1.150_xp)\r\n\r\n\r\n\r\nIn de (atheros ar5xxx7.6.1.150_xp) verzie zijn alle verwijzingen naar een \'w9x\' ge-comment\r\nmet de opmerking (to be deleted)\r\n\r\nIn (sweex) staan die er gewoon nog in.\r\n\r\nVerder staan in beide een hele lijst verwijzingen naar \"Windows NT specific entries\".\r\n\r\nOm e.e.a. uit te sluiten heb ik het kaartje op een andere laptop getest, daar werkt het dus wel (onder XP)...\r\n\r\nWie kan me aan de hand van deze info raad geven?\r\nmisschien iets op basis van de vendor_id?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, hier kan je niks mee, dit gaat om de driver zelf en daar waren we al uit, die werkt gewoon.\r\nHet gaat er bij jou om dat je geen programma hebt waarmee je de draadloze kaart \'zichtbaar\' kan maken en waarmee je een verbinding op kan zetten.\r\nJe had al de eigenschappen van \'netwerk\' opgevraagd om te kijken of daar een \'draadloos netwerk\' bij staat???????
Link naar reactie
Dat is net waarom ik deze vraag hier gedropt heb.\r\n\r\nI.m.h.o. kan het toch alleen maar zo zijn dat \r\nde kaart gezien wordt met allle opties \r\nOf \r\nNiet gezien wordt.\r\n\r\nSteek ik het kaartje in de sleuf (TI PCI 1220 cardbus controller) dat verschijnt hij overal waar iets te zien is als netwerkkaart.\r\n\r\nAlleen toon hij heen Netwerk, geeft in Netwerkverbindingen aan dat ....\r\nDe KABEL niet verbonden is.\r\n\r\nEr is wel degelijk contact met het kaartje.....\r\n\r\nDAT is dus wat ik niet snap.\r\n\r\nKan het aan de controller (software) van de cardbus controller liggen??
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478385]Dat is net waarom ik deze vraag hier gedropt heb.\r\n\r\nI.m.h.o. kan het toch alleen maar zo zijn dat \r\nde kaart gezien wordt met allle opties \r\nOf \r\nNiet gezien wordt.\r\n\r\nSteek ik het kaartje in de sleuf (TI PCI 1220 cardbus controller) dat verschijnt hij overal waar iets te zien is als netwerkkaart.\r\n\r\nAlleen toon hij heen Netwerk, geeft in Netwerkverbindingen aan dat ....\r\nDe KABEL niet verbonden is.\r\n\r\nEr is wel degelijk contact met het kaartje.....\r\n\r\nDAT is dus wat ik niet snap.\r\n\r\nKan het aan de controller (software) van de cardbus controller liggen??[/QUOTE]\r\n\r\nNee, zo werkt het niet...... Er zijn 2 verschillende installaties nodig voor zo\'n (en andere) kaart(en).\r\nAls eerste wordt er een [B]stuurprgramma [/B]op de pc gezet, zodat de pc weet wat voor soort hardware er in/aan de pc zit. Dat is bij jou ook netjes het geval.\r\nDaarnaast wordt er ook een stuk [B]software [/B]op de pc gezet, waarmee je die hardware kan \'bedienen\', waar het bij waarschijnlijk verkeerd gaat.\r\n\r\nNogmaals, de opmerking dat er geen kabel is verbonden, heeft niets met jouw draadloze kaart te maken, maar met de kaart waar normaal gesproken een kabel op aangesloten kan worden, de LAN-kaart dus.\r\nDie 2 staan helemaal los van elkaar.\r\n\r\nIk denk daarom ook niet dat het aan de cardbus controller ligt, maar puur alleen aan (het ontbreken van) de software waarmee je normaal gesproken de draadloze kaart kan configureren. Ik ben bang dat deze software dus alleen werkt op Windows XP of hoger en niet werkt op Win2000.\r\n\r\nHeb je al eens overwogen om de helpdesk van Sweex zelf te bellen?\r\nJe kan ze bereiken onder nummer 0900-23579339 (€ 0,50 pm).\r\nWel duur, maar misschien goedkoper dan op zoek te gaan naar een werkende kaart.\r\n\r\nP.S. ga je toch op zoek naar een andere kaart, sla Sweex dan over, dit merk staat namelijk niet echt goed bekend om hun kwaliteit...... Maar daar was je zelf ook al achter.
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478393]Ik heb bij sweex al een melding liggen, via de helpdesk op de site.\r\n\r\nHet stuurprogramma (netathw.inf) basis of (net5211.inf) worden geinstalleerd.\r\nde bediening laat het dus afweten.\r\n\r\nAm I correct?\r\n\r\nBellen kan idd ook nog.\r\nga ik dadelijk eens doen.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, zo is het volgens mij, het stuurprgramma wordt netjes op de pc gezet waardoor de kaart door de notebook herkend wordt, maar de benodigde software waarmee je een draadloos netwerk zou moeten kunnen selecteren (en instellen), dat ontbreekt of installeert zich niet.
Link naar reactie
Ik heb net telefonisch contact gehad.\r\nIk kreeg daarbij de indruk dat het niet een onbekend probleem is.\r\nmaar...\r\n\"We ondersteunen windows 200 niet meer\"\r\nWel hoop...\r\n\"Ik heb iets wat misschien werkt, er is een programmatje van Atheros, dat zal ik u per e-mail sturen, misschien dat dat werkt\"\r\n\r\nIk zit naast de mailbox dus :-)
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478402]Ik heb net telefonisch contact gehad.\r\nIk kreeg daarbij de indruk dat het niet een onbekend probleem is.\r\nmaar...\r\n\"We ondersteunen windows 200 niet meer\"\r\nWel hoop...\r\n\"Ik heb iets wat misschien werkt, er is een programmatje van Atheros, dat zal ik u per e-mail sturen, misschien dat dat werkt\"\r\n\r\nIk zit naast de mailbox dus :-)[/QUOTE]\r\n\r\nIk hoop dat het je lukt met dat programma en ja, helaas, Windows 2000 is ondertussen zo oud, dat ik het me kan voorstellen dat men dit niet meer ondersteund......
Link naar reactie
[QUOTE=Herrie;478416]stom hoor, bij de fabrikant staat onder de specs dat het wel w2k compat is\r\n\r\n[url]http://www.atheros.com/pt/AR5007G.htm[/url][/QUOTE]\r\n\r\nJe haalt wederom 2 dingen door elkaar......\r\n\r\nDe chip die de kaart aanstuurt, die is inderdaad geschikt voor Win2000 en die werkt ook gewoon met het stuurprogramma. Vandaar dat de kaart zelf door de notebook wordt herkend.\r\n\r\nEchter, de [B]software [/B]die je nodig hebt om de kaart te gebruiken (waarschijnlijk door Wweex zelf in elkaar geprutst), die werkt niet......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...