Ga naar inhoud

printer delen; met laptop printen mbv desktop printer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal: \r\n\r\nGraag wil ik weten hoe ik met mijn laptop kan printen op mijn desktop printer. OS van laptop en desktop is XP.\r\n\r\nIk ben zover dat mijn laptop met de melding komt: de server voor de printer Epson Stylus SX 5000 serie beschikt niet over het juiste stuurprogramma etc... Mijn vraag: \r\n\r\nhoe kom ik aan het juiste stuurprogramma, wordt hiermee bedoeld dat mijn printer (Epson), die met mijn desktop is verbonden, geen juist stuurprogramma heeft om de opdrachten van mijn laptop te herkennen?? Ergens lees ik dat mijn laptop zelf het stuurprogramma gaat opzoeken, alleen weet ik niet hoe, waar etc.\r\n\r\nAlvast bedankt voor suggesties.\r\n\r\nmvg\r\n\r\nJohn
Link naar reactie
Zorg er eerst voor dat op jouw vaste pc de printer goed werkt en installeer desnoods de software even opnieuw.\r\nZorg ervoor dat zowel de pc als ook de laptop dezelfde werkgroepnaam hebben.\r\nDeel de printer op de vaste pc.\r\nVoeg op de laptop een printer toe en kies dan voor een netwerkprinter.\r\nAls alles goed gaat zal de printer op de vaste pc zichtbaar zijn en kan je deze selecteren.\r\nDe benodigde software voor de laptop zal dan automatisch via het netwerk van de vaste pc naar de laptop overgebracht worden.\r\n\r\nMocht je nog steeds dezelfde foutmelding krijgen, zorg er dan voor dat zowel op de pc als ook op de laptop geen firewallprogramma mee draait (die van windows zelf kan je aan laten staan).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...