Ga naar inhoud

Bootable kloon van mijn pc maken?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Om voorbereid te zijn op een crash van de harddisk, of diefstal van mijn labtop, wil ik graag het volgende realiseren.\r\n\r\nIk wil mijn pc klonen naar een externe harde schijf. Vervolgens wil ik van deze kloon wekelijks een differentiële back-up maken, zodat de kloon up to date blijft. In het geval mijn harddisk onverhoopt crasht, wil ik via mijn externe harddisk direct weer aan de slag kunnen. Volgens het \"plug and play\" principe zeg maar.\r\n\r\nMijn vraag is nu met welke software (of freeware) dit het makkelijkst gedaan kan worden.
Link naar reactie
Als je geluk hebt, heb je een Maxtor of Seagate schijf, want dan kun je het gratis [URL=\"http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD\"]MaxBlast[/URL] gebruiken.\nMet dezelfde software kun je ook een bootable CD maken.\n\n\n(Wil niet met de veren van iemand anders pronken: Dit is een tip van ctrlaltdelete)\n\n\nOverigens...\nIk heb een externe HD van Seagate en ook daarbij zat een gratis back-up programma dat doet wat jij wilt. (Memeo).\n\nHeb je al een externe schijf? Anders kun je eens op zoek naar een schijf waar een dergelijk programma gratis bij wordt geleverd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...