Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Beste Computer Idee,\r\n\r\nGisteren kreeg ik een telefoontje van een dame die me eerst vroeg of ik een abonnement bij Computer Idee had.\r\n\"ja\', was mijn antwoord.\r\n- \"Oké\", zei de dame, \"dan mag ik u namens Computer Idee een jaar lang gratis een credit card aanbieden\".\r\n\"Uh, ik hoef geen credit card\", was mijn antwoord.\r\n- \"Mag ik vragen waarom u zo snel al nee zegt?\"\r\n\"Ja, omdat ik er geen hoef te hebben.\"\r\n- \"Maar weet u wel dat er heel veel voordelen zitten aan een credit card. Als u hem niet gebruikt kunt u er altijd nog mee sparen met een hoge rente.\"\r\n\"Ja, dat zal misschien wel maar ik hoef er geen\"\r\n- \"Maar waarom dan niet?\"\r\n\"Ik wil geen geld in het voren uit geven wat ik later misschien niet meer kan terug betalen\"\r\n- \"Oh, zo denken veel mensen over een credit card maar zo werkt het echt niet\"\r\n\"Dat vind ik dus wel. Ik betaal gewoon met mijn pinpas en zo weet ik wat ik nog kan uitgeven.\"\r\n- \"Wist u trouwens dat als u aankopen doet met uw credit card dat deze verzekerd zijn?\"\r\n\"Oh....\"\r\n- \"Ja, stel u laat de eerste dag van de aankoop van uw digitale camera, de camera uit uw handen vallen, dan krijgt u direct een nieuwe van uw creditcard firma\"\r\n\"Tja....maar ik heb gewoon toch ook al garantie op mijn spullen via de winkel waar ik hem koop?\"\r\n- \"Ja maar dan krijgt u geen nieuw toestel!\"\r\n\"Zucht....en toch wil ik geen credit card\".\r\n- \"Oké, dat is jammer, dan wens ik u nog een fijne middag\"\r\n\r\nZo ongeveer ging het gesprek van wat ik me nog kan herinneren. Het duurde iets van 10 minuten en ze bleef maar door gaan. Ik weet inmiddels dat ik me niet om moet laten praten maar ze was erg goed in haar werk en ik kan me voorstellen dat er mensen op in gaan.\r\n\r\nWaar het nu eigenlijk om gaat is, dat ik niet had verwacht dat Computer Idee hier aan mee doet. Ik haat dit soort telefoontjes en dit geeft me geen goed gevoel bij Computer Idee, jammer\r\n:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Ik denk niet dat computeridee hier iets mee te maken heeft.\nZo\'n gesprek hoeft ook helemaal geen 10 minuten te duren ,,gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en ophangen is de beste oplossing.\nNog beter is geen telefoon opnemen als er geen nummer op de nummermelder staat.,want er wordt veel te vaak over zulk soort onzin gebeld zoals ,leningen ,verzekeringen ,internet providers ,telefoonmaatschappijen en energie leveranciers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Gewoon de telefoon neerleggen joh. Zolang je blijft antwoorden, blijven zij vragen. Het is ook geen gesprek, maar een checklist die ze aflopen. Net zolang tot ze beet hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Ja, ik weet dat ik neer moet leggen maar dat kan ik niet. :roll:\r\nIk ben nu al zo ver dat ik me nooit meer over laat halen om echt iets te kopen via de telefoon.\r\nNog even dus en ik kan ook de telefoon er gewoon opgooien als ik weer zo iemand aan de lijn heb :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Lijkt me overigens niet verkeerd als de redactie van Computeridee hier even op reageert. Zo\'n topic gaat al gauw een eigen leven leiden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Ik heb even een berichtje naar Annemarie gestuurd met de vraag of iemand hier even kan reageren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2009 Lijkt er toch op dat ze het klantenbestand afwerken dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Op dit soort gesprekken reageer ik meestal dat ik mijn naam bij Infofilter heb opgegeven (dat is ook zo) en dat ik geen commerciële telefoontjes mág ontvangen ;). Meestal schrikken die vasthoudende werkstudentjes daar zo van dat ze het gesprek snel beëindigen.\r\nZouden ze toch doorgaan, dan zou ik vragen of ze echt bij Computeridee werken. Het antwoord daarop staat vast niet in hun draaiboek, en dan kun je het gesprek ook snel en op een correcte manier beëindigen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2009 Ik vermoed, dat dit een geval van telefoonphishing is gewweest, om zo aan je creditcard gegevens te komen!\r\n\r\nOnthou ook dit: degene die jou opbelt, wil iets van jou. \r\nJij wil dat niet meer, dus hou het beleefd maar kort en hang weer op! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 ik denk nimet dat het computeridee is want zij mogen niet je gegevens gebruike om je te bereike behalve email natuurlijk maar niet telefoon of mobiel of wat dan ook\r\nen ze moeten beleefd de telefoon neerlegge als je het niet wil maarja het heeft geen nut hierover te praten jongens Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen