Ga naar inhoud

moeilijke keuze notebook


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :D\r\n\r\nik ben een studente illustratie en werk ontzettend veel met m\'n ouwe trouwe pc, die liefdevol naar mijn wensen is samengesteld door mijn handige vader... 4 jaar geleden....\r\n\r\nOftewel, het arme ding begint het te begeven na al mijn jaren van Photoshophuiswerk en ander grafisch misbruik. Hij is gewoon op, en als ik dan toch een nieuwe nodig heb, waarom dan geen praktische notebook?\r\n\r\nMijn vriend (studie IT) heeft me geholpen een lijstje op te stellen waar mijn nieuwe slachtoffer aan moet voldoen. Maar met dat giga aanbod op het internet wordt ik een beetje bang dat ik de verkeerde pak... Kan iemand me een merk of specificatie aan- of afwijzen? Een hint geven? Of me zelfs de ideale notebook noemen?\r\n\r\nDit is waar mijn lief mee kwam (lieve help ik hoop dat ik dit allemaal goed typ):\r\nProcessor --> minstens 2 gig\r\nWerkgeheugen --> minstens 3\r\nBeeldscherm --> rond de 15\"\r\nGrafische kaart --> NVIDIA >256mb\r\nResolutie --> 1440x900px\r\n\r\nAny ideas anyone? Of denk ik te moeilijk en voldoen erg veel notebooks aan mijn eisen? 8-|
Link naar reactie
Ha, jij kent mijn opleiding nog niet... onze school bestaat voor de helft uit kunstenaars, die liever met verf smijten dan met bits, en alle andere afdelingen (animatie, illustratie, fotografie) hebben ieder hun eigen specifieke eisen aan laptops gesteld. Dus om voor alle 6 afdelingen van ieder 100 studenten verspreid over 4 jaar studie een laptopcollectief op te zetten.... Daar beginnen ze bij ons niet aan! :?
Link naar reactie
[QUOTE=Ehlin;474868]Processor --> minstens 2 gig\r\nWerkgeheugen --> minstens 3\r\nBeeldscherm --> rond de 15\"\r\nGrafische kaart --> NVIDIA >256mb\r\nResolutie --> 1440x900px[/QUOTE]\r\n\r\nMaak daar een dualcore processor van. Rond de 2 GHz is inderdaad prima.\r\n\r\nAls je 1440x900 wil, neem daar dan een 17\" scherm bij. Met die hoeveelheid pixels op een 15\" scherm wordt alles HEEL KLEIN. Als je gedetailleerd moet werken is dat niet prettig omdat je de afzonderlijke pixels nog maar amper kunt onderscheiden.\r\n\r\nDoe je verder veel met 3D? Zo ja, dan is een nVidia Quadro grafische kaart te overwegen, of in ieder geval een high-end kaart uit de consumentenreeks: een nVidia 8800GT of 9800GT of een ATI HD3850 of HD4850 (of hoger, maar dat wordt lastig in een laptop)\r\n\r\nAls je vrijwel niks doet met 3D en dat ook niet van plan bent, dan heb je genoeg aan een HD3650 of HD4650 met 256 MB. nVidia is ook zeker niet noodzakelijk, is alleen maar duurder en ATI is net zo goed.\r\n\r\nBudget vermelden is nog steeds handig, dan kunnen we wat specifieker voor je kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...