Ga naar inhoud

2 Problemen met laptop.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nOnlangs heb ik een Dell-laptop Inspirion 1545 gekocht. Die draait op Windows Vista\r\n\r\nEerste Vraag. Bij de toetsenbordconfiguratie stond Amerikaans er niet bij. Ik dus maar voor Nederlands gekozen. Nu blijkt dat als ik bijv. : wil ik ± krijg. Als ik dan op Ctrl + Shift druk springt hij naar Amerikaans, hij springt echter meerdere keren weer terug om naar Nederlands(li). Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik voor eens en voor altijd Amerikaans in kan stellen.\r\n\r\nTweede vraag. Om het uit te proberen heb ik voor de grap eens op Windows Verteller geklikt, deze leest alles hardop voor wat op het scherm staat. Dit begon mij te irriteren dus heb ik het uitgezet. Nu echter start het iedere keer als ik mijn laptop opnieuw opstart weer op. Hoe kan ik dit voorkomen?????
Link naar reactie
Heb je nu wel Amerikaans bij de mogelijkheden staan ? Je zegt namelijk dat die er niet bij stond, maar je kan er wel voor kiezen ?\r\nZo ja, dan zou je Nederlands kunnen verwijderen.\r\n\r\nJe zegt dat het van zelf weer naar Nederlands terug springt, maar hoe zeker weet je dat je dat niet zelf doet door onbewust op Ctrl+Shift te drukken ?\r\nEr is bij de Talen ook te kiezen om die toetsenbordcombinatie te wijzigen.\r\n\r\nMaar voordat je daar veranderingen maak, kan je het beste noteren wat er nu geïnstalleerd is en gekozen is, want dat is een soms stug te begrijpen deel van Windows.\r\nMaak eerst wat schermafbeeldingen.
Link naar reactie
Goed dat het zo snel opgelost is.\n\nHet zou fijn zijn wanneer je even verteld wat je als oplossing gebruikt hebt zodat anderen er in de toekomst ook wat aan hebben :)\n\nEn dat beantwoord ook je vraag om iets te verwijderen... dat hoeft niet, waarom zouden we iets verwijderen ?\n\nJe kan zelf altijd een bericht verwijderen wat je zelf geschreven hebt (klik ingelogd op het schaartje (\"[I]Pas aan[/I]\") onder een bericht), maar dat is dus niet de bedoeling van het forum ;)
Link naar reactie
Het toetsenbordprobleem heb ik opgelost door naar het Configutatiescherm gegaan en dan naar Klok, taal en Regio en vervolgens op Toetsenbord of andere invoermethoden wijzigen. Dan zie je een kopje toetsenbord wijzigen staan en vervolgens klik je op Engels(Amerikaans) en dar rechts daarnaast zit de knop Omhoog. Het spreekt voor zich wat deze knop doet. Hiermee plaats je Amerikaans boven Nederlans. Hiermee is het probleem opgelost.\n\nHet verteller probleem heb ik opgelost door ook naar het congifuratiescherm te gaan en daar op toegankelijkheidscentrum te gaan en dan te klikken op pc zonder beeldscherm gebruiken en dan het vinkje voor verteller inschakelen uitvinken.\n\nIk hoop dat jullie heir wat aan hegbben en nogmaals bedankt.\n\nYouri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...