Ga naar inhoud

computer kan niet opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nik heb een kennis en die heeft een computer die sinds 2 dagen geleden niet kan opstarten.\r\ndaarom heb ik even geken en lukt het niet om dat op te lossen. kijk [URL=\"http://www.youtube.com/watch?v=xzhB2tu6TLQ\"]hier[/URL] voor de opstart.\r\n\r\ndan komt er in een fractie van een seconde een blauw scherm waar het volgende op staat:\r\n\r\n\"STOP: c0000218 {registerbestandfout}\r\nHet register kan het volgende onderdeel {bestand} niet laden:\r\nSysteemRoot\\System32\\config\\SOFTWARE\r\nof het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.\r\nHet is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar\r\n\r\nBezig met starten van de fysieke geheugendump\r\nHet fysieke geheugendump is voltooid\r\nNeem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische...\"\r\n\r\nhoe is dit op te lossen:confused:\r\n\r\nik heb ook gegoogled en gezien dat je dit o.a. met een bootable usb-stick kan doen. hoe maak je die en hoe start je die op in de bios??\r\n\r\nalvast bedankt,\r\n\r\nFOKKE
Link naar reactie
wat je ook kunt proberen is de live-versie van bijv. Ubuntu op een diskje branden en dan proberen of je via Ubuntu erachter kunt komen wat er mis mee is. Misschien is het missende bestand wel te downloaden.\n\nEdit:\nIk weet niet wat voor bestand het precies is. Ik heb even gekeken op mijn comp en daar lijkt het een lijst met geinstalleerde software o.e.d te zijn. Het is op alle Xp\'s hetzelfde, dus met Ubuntu even leentje-buur spelen?\n[URL=\"http://www.xtremepccentral.com/forums/archive/index.php/t-1331.html\"]Hier [/URL]vind je trouwens iemand met hetzelfde probleem.
Link naar reactie
ja maar dat probleem is niet op dat forum opgelost..! en trouwens, mijn kennis heeft geen verstand van een windows cd/dvd en zal dat wel met een opruiming weggegooid hebben. ik heb er ook al naar gevraagd maar ze weet niet eens wat dat is. bovendien hebben wij ook geen windows XP CD, want wij gebruiken Windows Vista!
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als t weer ns gebeurt kun je een \"Vista recovery disc\" ISO op een cd branden en vanaf die cd booten. Alle kapotte en ontbrekende cruciale windows bestanden worden vervangen/teruggeplaatst. DownloadLink heb ik niet maar Google doet wonderen!\nEcht, deze cd heeft mij twee keer gered bij n ontbrekend bestand
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...