Ga naar inhoud

DVD-rw-station verandert in Cd-rom-station????


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo experts,\r\nIk loop opeens tegen een vreemd probleem aan: Als ik een lege dvd in mijn dvd-brander plaats, dan verandert de stationsnaam opeens in een cd-rom station, dus: DVD-rw-station (D:) verandert in: Cd-rom-station(D:).en geeft dan \"lege cd\" aan + Wat wilt u dat Windows doet, enz... Plaats ik deze schijf in DVD-station(E:) en klik ik dit aan, dan komt de boodschap: \"plaats een schijf of een ander geschikt medium in station E:\" Is dit te verhelpen?\r\nHet euvel is m.i. ontstaan nadat ik Showbiz DVD2 van Arcsoft geïnstalleerd had. Dit heb ik inmiddels verwijderd. Tevens heb ik systeemherstel geprobeerd met een datum vóór die installatie, maar dit heeft niets geholpen. Ook heb ik de dvdbrander + cdromspeler verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Apparaatbeheer geeft aan dat deze normaal werken. Geprobeerd om drivers opnieuw op te halen, maar krijg dan de boodschap dat ik de beste al heb.\r\nIk werk met WindowsXP home en het gaat om de volgende apparaten: TSSTcorpDVD-ROM SH-D162C en CD/DVDW-SH-W162C\r\nEen reeds gebrande dvd wordt normaal afgespeeld en ook audio cd\'s werken normaal. Het probleem is dus dat ik geen nieuwe dvd\'s meer kan branden omdat de lege dvd niet gepakt wordt. En nee, het ligt niet aan de dvd\'s. Heb er vele geprobeerd van diverse merken. Op een andere computer leveren deze dan ook geen problemen op.\r\nWeet niet meer wat ik moet doen. Kan alleen nog bedenken om mijn data te saven en XP opnieuw te installeren om te kijken of het dan weer werkt, maar dat is wel erg rigoureus.\r\nWie o wie heeft de/een oplossing??? Ben erg benieuwd; al mijn hoop is op jullie gevestigd. \r\nGroeten, edrick3\r\n\r\nPS Heb (uiteraard eerst eens even op dit forum gekeken en vond hetzelfde als bovenstaand probleem al eerder vermeld:)\r\n[QUOTE][I][I]8 augustus 2008, 18:49 #1 \r\n\r\njohaco \r\n \r\nGeregistreerd: 17 maart 2005\r\nBerichten: 49 dvd brander wordt cd speler \r\n________________________________________\r\nEr gebeurt iets raars met mijn interne dvd brander. In \"deze computer\" staat hij als DVD-romstation E Op het moment dat ik er een dvd in doe om te branden verandert de aanduiding ineens in CD-romstation E. Ook mij cdbrander heet nu ineens DVD-RWstation F ipv CD-romstation F. Dit is voor mij allemaal een raadsel. Ik heb voor de dvdbrander geen installatiecd(nodig). Systeemherstel heeft niet geholpen.Bij eigenschappen van de dvd branden staat locatie 0 en bij de eigenschappen van de cd speler/brander Locatie 1. Ook het programmaatje XP_CD/DVDfix bracht geen oplossing,\r\nIk ben geen techneut op computergebied, wie wil mij in begrijpelijke taal helpen?\r\n________________________________________\r\nLaatst gewijzigd door johaco : 8 augustus 2008 om 19:42. [/I][/I] [/QUOTE]\r\n\r\n[B]Aangezien hier geen antwoord(en) bijstonden probeer ik het toch ook maar eens. Wie helpt??[/B]
Link naar reactie
Toch raar als dit blijkbaar vaker optreedt; dan zou er toch ook een oplossing voor moeten zijn! Mijn Nero info geeft trouwens wél een foutmelding: \"Er is een schijf aangetroffen met een schijftype dat niet wordt ondersteund ......enz.\" Als er stationsinformatie wordt verzameld zie je tóch een dvd-schijf voorbijkomen, maar in het andere station wordt er géén schijf gedetecteerd.\r\n\r\nNogmaals: Wie weet een OPLOSSING voor het probleem?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hey iedereen,\r\n\r\nik zit ook met een probleempje en hoop echt dat iemand mij kan helpen want ben zelf nogal een computer-leek.\r\nIk bezit een Dell Vostro met DVD/CD-RW station (E:) en wil graag enkele DVD\'s branden maar ik heb zowel het type DVD-R als DVD+R geprobeerd maar krijg steeds het bericht \"schijf tegen branden beveiligd\". Weet iemand welk type DVD ik moet kopen om te kunnen branden of wat ik moet doen om enkele films te kunnen branden?\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nM.V.G,\r\nNathalie V.
Link naar reactie
Ja dat klinkt logisch maar het zijn niet echt DVD\'s die ik wil kopiëren, ik heb een hele hoop oude gedownloade films van internet op mijn pc staan die ik er graag af wil want ze nemen veel plaats in op mijn vaste schijf. Kan het dan zijn dat die films ook tegen kopiëren beveiligd zijn?\r\n\r\ngroetjes, \r\n\r\nnathalie
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;478012]Nathalie,\r\n\r\nwelkom op het forum van Computeridee Ik zie aan het aantal berichten dat je nieuw bent. Een tip/verzoek; als je de volgende keer een vraag hebt, open dan een nieuwe post i.p.v. die van een ander te \'kapen\'.[/QUOTE]\r\n\r\nMijn excuses, ik ben hier inderdaad nieuw en weet nog niet hoe het hier allemaal werkt en in z\'n gang gaat. Ik zal er zeker op letten in het vervolg!\r\n\r\nM.v.g,\r\n\r\nNathalie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...