Ga naar inhoud

Win Server


Aanbevolen berichten

Ik heb nu dus een Windows server 2003 bak draaiend.\r\nWat ik nu wil zeg maar, is dat als ik m\'n pc op start dat ie ingelogd op de win server 2003 bak.\r\nDus echt al bij het aanmeldvenster\r\n\r\nDit systeem hadden we zeg maar op de basisschool, en dat wil ik hier ook wel zodat ik alles door het hele huis bij de hand heb.\r\nEn dan bedoel ik niet inloggen via Remote desktop, want dan krijg je het Windows server 2003 uiterlijk + een irritante beveiliging de hele tijd in de browser.\r\n\r\nZeg maar dat het er echt gewoon helemaal als WinXP uit ziet.\r\n\r\nNu heb ik dus een pc die in verbinding staat met de server via een cross kabel.\r\nEn in de server zitten twee netwerk kaarten, eentje met die cross kabel en eentje naar het internet.\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Als je op beide pc\'s hetzelfde account voor jezelf aanmaakt en simple file sharing uitzet, ben je waar je wezen wilt. Of je moet denken aan een domein, met active directory en zo. Maar dat lijkt me wel heel omslachtig. Als je overigens alleen bij bestanden (en printers) op de server wilt, kun je gewoon bestands- en printerdeling aanzetten, icm simple file sharing.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je moet dan eerst van je server een domein controller maken.\r\nAls domeinnaam kun je bv piet.local of jan.local of whatever gebruiken.\r\nJe netwerkkaarten een vast ip adres geven, of in ieder geval die met de croscable.\r\nDeze moet niet in de zelfde range als je router/internet verbinding zitten.\r\nDus bv internet is 192.168.1.1 - 254 dan de internne nw kaart op 192.168.10.1\r\nBij de interne geen gateway invullen.\r\nDan moet je de DNS server van je server instaleren en configureren.\r\nDan de dhcp server zodat deze automatisch een ip adres aan de xp machine geeft.\r\nEen gebruiker aanmaken op de server.\r\nDaarna je xp machine lid maken van het domein.\r\nDaarna kun je inloggen direct op de server. let wel dat je in het inlogvenster het domein kiest om op\r\nin te loggen (hoeft maar 1 keer.) \r\nAls je de schijven b.v. wil delen of de printer moet je dat aangeven in de beveiligings instellingen van het desbetreffende apparaat.\r\nWill je zonder domein werken, zet dan windows xp maar op je server en beide direct aan je internet verbinding..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...