Ga naar inhoud

Internet op bepaalde uren onmogelijk maken.


Aanbevolen berichten

Ik heb weer een leuke uitdaging, ik moet in een bestaand netwerk 3 pc\'s ontdoen van hun internet tussen 23.00 en 7.00 uur en dat elke dag. Het moet automatisch opstarten en op de achtergrond draaien. Het kan dus NIET in de router geregeld worden want de rest mag gewoon verbinding houden. Ik heb even geen ideeen meer. Ze draaien trouwens allemaal XP Pro. Dus ik hoef geen conentfiltering maar eigenlijk meer het fysiek uitschakelen van de netwerkkaarten liefst nog met een melding daaraan. Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Misschien deze?\r\n\r\n[URL=\"http://www1.k9webprotection.com/index.php\"]K9 Web Protection[/URL] enables you to restrict the time of day users can access Web sites. If there are specific times when you do and do not want your family accessing the Web, this feature assists you in enforcing that policy.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;465229]Er stond een tijd geleden een artikel in CID over een tool van Microsoft waarmee je een systeem behoorlijk dicht kunt timmeren; waaronder internetrestricties als ik me niet vergis. Geen idee meer hoe het heet helaas...[/QUOTE]\r\n\r\nDaar staat me inderdaad ook iets van bij.
Link naar reactie
Okay, maar waarom niet in de router? Je kunt namelijk (mits afhankelijk van router) gewoon bepaalde mac adressen gedurende een bepaalde tijd blokkeren in sommige routers: b.v. een linksys wrt54gl.\n\nBij : [COLOR=Red]Access Restrictions\n[COLOR=Black]en dan : [/COLOR][/COLOR][CENTER][B][FONT=Arial][COLOR=#0000ff]List of PCs[/COLOR][/FONT][/B][/CENTER]\n [CENTER] [FONT=Arial]Enter MAC Address of the PCs in this format: xxxxxxxxxxxx[/FONT][/CENTER]\n En dan weer:\n\n\n[B][FONT=Arial]Times[/FONT][/B] \n \n 24 Hours From: AM PM \n To: AM PM \n\n Daar vul je de tijd in ;)\n\nDat zou zo moeten werken hoor......\nSuc6
Link naar reactie
Dat snap ik, maar ik zal de situatie even wat beter uitleggen dan. Het gaat om 3 pc\'s die door mij zijn geschonken aan een verzorgingshuis en daar maakt de nachtdienst nu misbruik van door te gaan zitten msn en en hyven en dergelijke. Dat vindt ik niet erg maar dat is niet de bedoeling.Dus optie\'s als in de router iets instellen zijn uitgesloten en je wilt hoe de structuur daar in elkaar zit voorbeeld poort 21 benden is dus niet poort 21 op de router. Maar ja dit is gedaan door een bedrijf die zegt er verstand van te hebben. Als ik mijn eigen testapparatuur niet meeneem komen we nergens. Ik zal de naam van het bedrijf niet noemen, maar vandaar dat ik op zoek ben naar een software matige oplossing waar ik tijden in kan zetten en niet zo zeer naar parental control.
Link naar reactie
Kwam je niks verder met mijn link dan?\n[QUOTE]The most important part is the user access time restriction. Although you can’t control the total time a user logs in, you can set time limits and make XP shutdown automatically at a particular time. You can also restrict the time a user is allowed to log in.[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...