Ga naar inhoud

Mijn pc pakt mijn camera niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\n[B]De situatie:[/B]\r\nFebruari/Maart vorig jaar een panasonic nvgs230 videocamera gekocht. Ik vind het leuk om er leuke filmpjes van te maken, hiervoor gebruik ik Ulead VideoStudio 11.\r\n\r\nTot augustus 2008 kon ik de USB in de de PC stoppen, programma opstarten en capturen van het materiaal. Mijn broertje, Sjoerd, van 15 heeft op mijn verzoek mijn PC op geschoond en alles opnieuw geïnstalleerd, inclusief Windows Vista. Ook kwam SP1 van Vista op de markt.\r\n\r\n[B]Het probleem[/B]\r\nSinds de herinstallatie van Vista en de update naar SP1 krijg ik mijn camera op geen mogelijkheid meer aan de praat met de computer. Zodra ik de USB in mijn camera plug krijg ik al de melding: [U][I]Kan USB niet toepassen.[/I][/U]. Sjoerd heeft van alles geprobeerd. Drivers opnieuw geïnstalleerd, updates van MotionDV enz. maar niets helpt.\r\n\r\n[B]De eerste keer[/B]\r\nHoe ik de camera voor het eerst aan de praat heb gekregen weet ik dus niet meer. Ik kan mij herinneren dat de computer plotseling mijn camera herkende. In Ulead kon ik daarom het volgende doen: Selecteer bron --> MotionDV\r\n\r\nHet probleem is nu dat ik MotionDV (die ik meegeleverd heb gekregen bij de aanschaf) niet kan installeren, werkt niet met Vista samen. Wanneer ik naar Panasonic drivers en downloads ga, kan ik hier MotionDV updates enz. downloaden. Doe ik dit, wil ik deze installeren, dan moet ik de camera op de PC aansluiten. Dit lukt dus niet. Als ik doe wat er in de beschrijving staat, krijg ik geen verbinding. (CAMERA: Kan USB niet toepassen, PC: Sluit de camera op de PC aan)\r\n\r\nInstellingen op de camera staan allemaal goed, maar de drivers op mijn pc zijn dus verkeerd.\r\n\r\n[B]Panasonic[/B]\r\nIk wilde Panasonic gaan mailen, omdat ik dan het probleem duidelijk kan verwoorden, maar panasonic NL heeft geen standaard email adres. Je kan er wel dingen bestellen (catalogus of gebruiksaanwijzingen), maar een mail met je probleem is niet mogelijk. Ik wil ze binnenkort wel gaan bellen.\r\n\r\n[B]Firewire[/B]\r\nOp de camera zit een firewire aansluiting. Ik heb een firewire aansluiting op mijn computer, maar deze doet het niet en ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik dit aan de praat moet krijgen. Als iemand mij hierbij kan helpen, en ik zo het probleem verholpen krijg, graag!\r\n\r\n[B]Oplossing[/B]\r\nWie kan mij helpen? Wie heeft ideeën. Help mij alstublieft, ik wordt gek van het probleem. Ik heb afgelopen augustus twee tapes met vakantiefilm gemaakt, vrienden waarmee ik naar spanje ben geweest vragen zich nu toch wel af waar de echte film blijft. Al heb je een idee, plaats het!\r\n\r\n[B]Op een rijtje:[/B]\r\nCamera: Panasonic NVGS230\r\nSoftware meegeleverd: MotionDV\r\nMontage Software: Ulead VideoStudio\r\nUSB: 2.0\r\nFirewire: ja, maar werkt nog niet.\r\n\r\n\r\nNog vragen? Laat van je horen!
Link naar reactie
je moet misschien even rondneuzen op google \nkeywords:\npanasonic nvgs230 vista drivers\n\nen hier het resultaat\n\n[URL=\"http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/motionDV60E_LE_1.html\"]\n>klik hier<[/URL]\n\nik hoop dat je het 1 beetje kan vertalen zo niet dan meld je het ff en dan pm/mail ik je wel even de stappen in NL ;)\n\nmvg jeroen
Link naar reactie
Dit heb ik inderdaad al eerder gezien. Sjoerd heeft dit al geprobeerd, maar bij de installatie kreeg hij weer de meldingen: PC: Sluit de camera aan, CAMERA: kan USB niet toepassen.\r\n\r\nIk zal het binnenkort zelf nog eens proberen maar of dit zin heeft weet ik niet.\r\n\r\nSjoerd beweerd dat de camera stuk is. Volgens hem zou er op internet staan dat de camera denkt dat er al een firewirekabel in de camera zit en dat hij daarom USB niet zou kunnen toe passen. \r\n\r\nIk ga binnenkort de winkel mailen met het probleem, misschien dat zij een oplossing hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...