Ga naar inhoud

Probleem afspelen .wmv bestanden met WMP


Aanbevolen berichten

Als ik van vara.kassa.nl een filmpje met extensie .wmv wil afspelen met WMP (die formeel die extensie wel ondersteunt) krijg ik sinds kort de mededeling, dat deze extensie niet overeenkomt met de bestandsindeling. \r\nAls ik dan aanklik, dat ik dit bestand toch wil laten afspelen door Windows Media Player krijg ik de mededeling, dat dit niet kan.\r\nRa,ra hoe kan dit en hoe kan ik dat verhelpen.\r\nIk heb het Vista Codec Package gedownload, maar dat heeft niet geholpen.\r\nGraag advies, Maria
Link naar reactie
Het lijkt erop dat het dan een filmpje is, dat de extensie WMV heeft, maar feitelijk geen WMV [I]is[/I]. Ik zou eens proberen of je het met iets als VLC of Media Player Classic wel kan afspelen, maar het kan al genoeg zijn om de bestandsextensies zichtbaar te maken (zit ergens in het menu \"Extra --> Mapopties --> Weergave\" van Windows Verkenner - even op ALT drukken als je dat niet ziet). Als je dan de WMV extensie vervangt door - bijvoorbeeld - AVI, dan kan het ineens wel werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...