Ga naar inhoud

waaraan moet mijn hardware voldoen om een Q6600 te laten draaien


Aanbevolen berichten

[quote=marijnator;419031]volgens mij redeneer je precies andersom als mij. ik denk dat ik beter eerst kan kijken wat er allemaal nodig is voor een Q6600 en daarna pas welke moederborden dat allemaal ondersteunen.\n\nwat betreft de prijs: die is maximum ongeveer 200 euro, maar liefst goedkoper.[/quote]\n\nEr is maar één eis om een processor te kunnen gebruiken, en dat is je moederbord. Als dat jouw processor ondersteunt, maakt de rest niet veel meer uit. Je moederbord bepaalt dan vervolgens wat je verder allemaal nog nodig gaat hebben, zoals een videokaart en het type geheugen dat je moet kopen/hebben.
Link naar reactie
De chipset van het moederbord moet in ieder geval 1066MHz FSB quad core processoren aankunnen. Maar als je slim bent, koop je gewoon een moederbord dat ook geschikt is voor veel modernere processoren dan de Q6600, bijv. met een Intel P43 of P45 chipset. Deze ondersteunen processoren t/m 1600MHz FSB.\r\n\r\nWelke applicaties ga je trouwens draaien met een quad core? Voor dat overklokken kun je trouwens beter een Q9300 nemen, want die blijven koeler.
Link naar reactie
[QUOTE=marijnator;419109]maar een Q9300 zou me ook meteen €60 meer kosten[/QUOTE]Excuus, ik bedoelde de Q8200. :wink:\r\n\r\n[url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/612?currFilters=eNptz00KwyAQBeC7zAnU%2FGhfTtBFDyHRhbQkRRdtCLl7tLrIQFeP%2BZiRp4UcsCdo0NNvnzU6mhIEqIQBvWOY%2FSMsZZQgwdh%2BL8s96GWX63kHCt3IwTIYQE4K1fNnnBkNl6CE4GK55EppXuOfppVr08xDy9%2BsQFI12Frqkrd852Pw6e4STTb7HiDqD7TOK8dxAkCDUu8%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]Pricewatch[/url]\r\n\r\nMaar aangezien je 200 euro over hebt voor een moederbord, moet een Q9300 toch ook geen probleem zijn? :mrgreen:\r\n\r\nEen moederbordje met P45 chipset kost maar een eurootje of 100 ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...