Ga naar inhoud

ascii codes


Aanbevolen berichten

Aloha,\r\n\r\nHebben sinds gisteren een notebook met daarop Vista Home Basic. Heb verder nooit met een notebook gewerkt. Nu zit ik met het volgende \"probleem\": Krijg het dus niet voor elkaar om bij het inloggen op diverse forum\'s mijn naam daar te typen en hier een voorbeeld geven lukt ook niet omdat ik het niet voorelkaar krijg om de ASCII code( ALT +0174) te laten verschijnen. Op een normale pc lukt het wel, maar vanaf de notebook dus niet.\r\nWie kan me hiermee helpen.\r\n\r\n\r\nAlvaste bedankt\r\n\r\nHans ALT+0174
Link naar reactie
Allereerst, dat is geen ASCII, maar een specifieke Windows-versie van ANSI. ASCII had maar 256 karakters en had dus geen ALT+vier nummers, maar slechts drie.\n\nAnyway, al die codes werken alleen als je ze inklopt op het numeriek blok, niet via de standaard cijferrij boven het alfanumerieke blok. Nou zijn laptops met een apart numeriek blok op één hand te tellen, maar er zit meestal wel een optie op om een deel van het alfanumeriek blok om te zetten naar numeriek. Dat zie je ook op de toetsen, daar staan dan de numerieke aangevingen ook op. Die kun je dan activeren met een toetscombinatie, meestal iets als Fn, maar ook de NumLock moet aan staan voor dit werkt. Waarschijnlijk zit daar ergens de truc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...