Ga naar inhoud

PS/2 muis werkt niet meer door USB muis


Aanbevolen berichten

Datum: Vrijdag 10 oktober 2008\r\nOm een ander probleem op te lossen moet ik een PS/2 muis tijdelijk gebruiken. Wij hadden op de huidige PC een bijgeleverde PS/2 muis met een groene ronde mini-DIN connector en die heeft ruim 4 en een half jaar perfekt gefunktioneerd. Helaas heeft een familielid een andere muis gekocht en die is via USB aangesloten. Deze funktioneert wel, maar ik moet in een poging om het andere probleem op te lossen alle USB drivers opnieuw installeren. Voordat ik dat kan doen moet ik eerst de al ge-installeerde USB drivers verwijderen. Op dat moment werkt natuurlijk de USB muis niet meer. Pas na opnieuw opstarten vindt Windows de USB muis driver, installeert deze en kan ik de muis weer gebruiken.\r\nNu heb ik een PS/2 muis geleend, deze aangesloten en de USB muis losgekoppeld. Maar de PS/2 muis werkt niet meer. In het apparaatbeheer staat Dit apparaat start niet. (Code 10). In Windows Help wordt geadviseerd de driver opnieuw te installeren. Ik heb de aanwezige driver voor de PS/2 compatibele muis verwijderd en met de wizard nieuwe hardware geprobeerd de driver opnieuw te installeren. Dit lukt niet, als ik Windows laat zoeken naar nieuwe hardware, en ook niet als ik de driver in een lijst zelf selekteer. Want Windows meldt elke keer dat het stuurprogramma al is ge-installeerd. Toch werkt de PS/2 muis nog steeds niet. Er staat een geel uitroepteken bij de driver ter indikatie dat er iets mis is. De uninstall en install procedure heb ik uiteraard moeten doen met de USB muis. Kan het zijn dat de USB muis in de weg zit? Wat moet ik doen om de PS/2 muis tijdelijk weer te kunnen gebruiken? Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties. Met vriendelijke groeten, CheckDisk.
Link naar reactie
Datum: maandag 13 oktober 2008\r\nIedereen dank voor de antwoorden. Het probleem is opgelost. Dank zij jullie hulp.\r\nAan Bigster: Ik had nog niet opnieuw opgestart. Wij zetten deze PC altijd in slaapstand. Daarna zetten we de netspanning uit. Dat had ik deze keer ook gedaan.\r\nAan Anacho: Uitschakelen had ik dus wel gedaan, zie bovenstaande tekst.\r\nAan dutch-online: aansluiten van randapparatuur die geen USB connector heeft doe ik altijd spanningsloos. De systeemkast en alle randapparaten zijn op een aparte contactdoos met schakelaar aangesloten. Na het afsluiten van Windows of na het in slaapstand brengen hoort deze schakelaar uit gezet te worden, wat ik zelf altijd doe. Alleen al om energieverspilling te voorkomen.\r\nNogmaals hartelijk dank voor de hulp aan iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd.\r\nGroeten van CheckDisk.
Link naar reactie
[QUOTE=CheckDisk;417873]Wij zetten deze PC altijd in slaapstand. Daarna zetten we de netspanning uit. Dat had ik deze keer ook gedaan.\r\nAan Anacho: Uitschakelen had ik dus wel gedaan, zie bovenstaande tekst.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nslaapstand (en stroom er af) is iets anders dan uit zetten.\r\nbij instaleren etc is het waarschijnlijk beter om \'m echt uit te zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=CheckDisk;417873]Datum: maandag 13 oktober 2008\r\nIedereen dank voor de antwoorden. Het probleem is opgelost. Dank zij jullie hulp.\r\nAan Bigster: Ik had nog niet opnieuw opgestart. Wij zetten deze PC altijd in slaapstand. Daarna zetten we de netspanning uit. Dat had ik deze keer ook gedaan.\r\nAan Anacho: Uitschakelen had ik dus wel gedaan, zie bovenstaande tekst.\r\nAan dutch-online: aansluiten van randapparatuur die geen USB connector heeft doe ik altijd spanningsloos. De systeemkast en alle randapparaten zijn op een aparte contactdoos met schakelaar aangesloten. Na het afsluiten van Windows of na het in slaapstand brengen hoort deze schakelaar uit gezet te worden, wat ik zelf altijd doe. Alleen al om energieverspilling te voorkomen.\r\nNogmaals hartelijk dank voor de hulp aan iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd.\r\nGroeten van CheckDisk.[/QUOTE]\r\n\r\nEn wat heb je gedaan???:confused:\r\nIs altijd handig voor andere gebruikers.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;418024]als je kunt lezen???\n\n\nIedereen dank voor de antwoorden. Het probleem is opgelost. Dank zij jullie hulp.\nAan Bigster:..... Ik had nog niet opnieuw opgestart...\n. Wij zetten deze PC altijd in slaapstand. Daarna zetten we de netspanning uit. Dat had ik deze keer ook gedaan.[/QUOTE]\n\nOh, sorry hoor bedankt dat je mij er op wilt wijzen om te zeggen dat ik [B][I][U]niet[/U][/I][/B] kan lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...