Ga naar inhoud

Korte vraag interne harde schijf


Aanbevolen berichten

Hoi, \r\n\r\nis het mogelijk om vanuit mijn bios mijn interne harde schijf uit te schakelen? En hoe doe je dat precies, weet iemand een korte handleiding o.i.d.? Ik kan het zelf nergens vinden, meestal staat er gewoon, schakel je interne harde schijf uit via je bios. Maar hoe doe je dat precies? :p\r\n\r\nGroeten, superdude
Link naar reactie
Als je tweede harde schijf eruit haalt loop je het risico dat als je Linux installeert dat je er straks niet bij kan. Laat de eerste schijf er gerust tijdens de installatie inzitten. Grub kun je gerust op de mbr laten zitten, de gemiddelde distro configureert Grub zodanig dat je ook nog in Windows kunt starten. \r\nDe mbr kun je later terug zetten na hoe Windows hem had ingesteld met behulp van het recovery gedeelte van de cd/dvd en dan fixmbr en fixboot.\r\nLet wel op dat je handmatig partioneerd. Het installatie programma zet Linux op de paritie aangemerkt met het mount point \"/\".
Link naar reactie
weet niet of het in alle bios-en kan maar de mijne wel.\r\n\r\nintel bios, mobo intel D915\r\nga naar sectie BOOT\r\nkies hier HARD DISC DRIVES\r\nhier kan je kiezen welke hdd nr1 t/m 4 zijn\r\nvanaf de eerste hard disc word er op gestart. dus kan je zo verschillende os-en op verschillende schijven zetten. \r\n\r\nje moet dus elke keer voor een os wissel je bios in\r\nuiteraard is een gewone multiboot veel makkelijker, maar dat was al gemeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...